Artikkel fra tyske Motorrad om alle foreløpige recalls og problemer med R1300GS.
Nyttig å vite om for dere.
Noen av dere har kanskje lest om dette før og artikkelen er på tysk. Men Google Translate fikser dette.
https://www.motorradonline.de/enduro/bm ... -probleme/
Nyttig info til dere som kjører BMW R 1300GS
- intruder
- Posts: 4720
- Joined: 03 May 2016 15:42
- MC: 1993 Yamaha Virago 750
- Location: Brumunddal
- Contact:
Re: Nyttig info til dere som kjører BMW R 1300GS
Stroppe fast toppboksen...dra meg nå baklengs inn i fuglekassa...
Gruer meg :


Gruer meg :


Re: Nyttig info til dere som kjører BMW R 1300GS
Nå har jeg ikke fulgt så nøy med, men om jeg har oppfattet det rett ble vel de nevnte problem løst i tur og orden i fjor, kanskje med unntak av kalipper-lekkasjen?
Det var forøvrig det samme leksa da jeg kjøpte 1250.
Nå, 6 år etterpå kan jeg se tilbake på eierskap av en sykkel som har vært 100% problemfri.
Har der vært recalls? Ja, BMW har løst en del problem jeg aldri har hatt, som feks at man kunne risikere at ASC dro av på gassen når sykkel hoppa, og turtallet på framhjulet ble ulikt turtallet på bakhjulet.....
Men, uansett... Skal man ha kjøpe en innretning som er 100% feilfri skal man kjøpe seg en Ambolt.
Tekniske ting blir slitt, og i masseproduksjon vil der fra tid til annen oppstå feil som unnslipper kvalitetskontrollen.
De fleste merker leverer i dag svært gode produkter.
Forskjellen ligger mer i hvordan de agerer når en feil dukker opp.
Men tilbake til utgangspunktet, Store bokstaver i overskriften selger .....
Så her har vi ett typisk eksempel på: Store bokstaver for små problem....
- kvase
- Posts: 4335
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 22 mod KTM 690 Adv R 22mod KTM 890 adv R 2025 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: Nyttig info til dere som kjører BMW R 1300GS
Enig i mye der Knutknutk wrote: ↑14 Apr 2025 15:20Nå har jeg ikke fulgt så nøy med, men om jeg har oppfattet det rett ble vel de nevnte problem løst i tur og orden i fjor, kanskje med unntak av kalipper-lekkasjen?
Det var forøvrig det samme leksa da jeg kjøpte 1250.
Nå, 6 år etterpå kan jeg se tilbake på eierskap av en sykkel som har vært 100% problemfri.
Har der vært recalls? Ja, BMW har løst en del problem jeg aldri har hatt, som feks at man kunne risikere at ASC dro av på gassen når sykkel hoppa, og turtallet på framhjulet ble ulikt turtallet på bakhjulet.....
Men, uansett... Skal man ha kjøpe en innretning som er 100% feilfri skal man kjøpe seg en Ambolt.
Tekniske ting blir slitt, og i masseproduksjon vil der fra tid til annen oppstå feil som unnslipper kvalitetskontrollen.
De fleste merker leverer i dag svært gode produkter.
Forskjellen ligger mer i hvordan de agerer når en feil dukker opp.
Men tilbake til utgangspunktet, Store bokstaver i overskriften selger .....
Så her har vi ett typisk eksempel på: Store bokstaver for små problem....
Ser det blåses veldig opp rundt KTM også i slike media gulp. Men går man inn å ser litt på recal for de ulike moddellene så holder det meste en høy kvalitet uansett merke
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Re: Nyttig info til dere som kjører BMW R 1300GS
Bestefaren min hadde smie, og ambolten var montert på en solid trestubbe.
Når vi slo på den med hammer var det som å slå på en stemmegaffel...
Men hvor den befinner seg nå vet jeg ikke. Men den står vel på et eller annet verksted ett eller annet sted.
Det er den eneste ambolten jeg vet om (og som jeg til syvende og sist ikke vet tilstrekkelig mye om

- increasing
- Posts: 53
- Joined: 14 May 2020 14:47
- MC: R1250GSA
- Location: Lillestrøm
Re: Nyttig info til dere som kjører BMW R 1300GS
For en del år siden solgte vi et monster av en ambolt med støpjernsfot som sto i en krok på verkstedet, når den sto på gulvet hadde den god arbeidshøyde for en voksen kar og totallengden på selve ambolten var som ett bredt stuebord. Ble solgt til høystbydende og passerte 10k husker jeg. Tilsvarende som på bilde og hadde innstøpt årstall.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
increasing
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)"
