Idet jeg skal til å slukke blinklyset ser jeg at køen tilstopper seg litt lenger fremme i mitt (høyre) kjørefelt, så jeg lar blinklyset stå på og legger meg helt på venstre side av kjørefeltet. Ligger der et par sekunder, sjekker speilet på nytt, og legger meg så rolig inn i venstre kjørefelt.
Så skjer det. Et par tre sekunder etter at jeg har kommet meg over i venstre kjørefelt kjenner jeg noe som røsker i det venstre fotbladet. En kraftig subbing eller gnaging som får det til å riste i hele venstre beinet. Det tar et sekund før jeg oppfatter at foten min ligger mellom dekket og hjulbuen på bilen som har sneket seg bort til meg..!
Et par sekunder senere er det hele over, jeg svinger unna og foten henger fortsatt på. Jeg kom uskadet fra hendelsen, men når jeg kikker ned på venstre støvel ser jeg tydelige merker etter bildekket. Jeg slipper farten ned til ca 70 i høyrefeltet, vipper opp visiret og venter på at bilen skal komme opp på siden i venstrefeltet, slik at jeg kan signalisere "kan du kjøre inn til siden ved første anledning"..
Bilen ruller opp på siden, og inni den sitter det en dame i 40 års alderen. Hun ser dumt på meg, og så TUTER hun på meg.
Holdt på å rable for meg!! Først prøver hun å drepe meg, og så tuter hun på meg etterpå.. I all bestyrtelsen glemte jeg å ta skiltet på bilen. DET skal hun være glad for, ellers hadde hun fått uventet besøk ikveld.

PS. Ingen merker på sykkelen eller resten av kjøreutstyret, gudskjelov!!