Den store Dekktråden

Prat om tung MC.
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Den store Dekktråden

Post by BMWilly »

På grunn av Postnord ikke klarer å levere ble det et sett med Karoo Street pålagt i går. (note to self 30k) Har bare kjørt et par mil, men det framdekket uler ihvertfall mer enn Anakee 3 dekket gjorde. Får håpe det bedrer seg.
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Den store Dekktråden

Post by JK95 »

Har selv endelig fått det siste av to dekk bestilt sammen 11. April, så nå skal det bli Road 5 på Kawa'n :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den store Dekktråden

Post by tshansen »

BMWilly wrote:På grunn av Postnord ikke klarer å levere ble det et sett med Karoo Street pålagt i går. (note to self 30k) Har bare kjørt et par mil, men det framdekket uler ihvertfall mer enn Anakee 3 dekket gjorde. Får håpe det bedrer seg.
Ikke bra.... fryktet at dekket ville ule, men ikke så voldsomt som anakee 3.... det er grunn nok til å holde se vekke. Spennende å høre hva pirelli dekkene lander på da.

Har et sett med tkc 70 liggende.... men frister langt mer med karoo street eller scorpion rally str pga grusegenskapene
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by kvase »

Har da i hus scorpion rally str både foran å bak eneste kluet er at jeg drar på ferie snart å må avvente til etter det med dekkomlegging må jo ha lomme penger på ferien også .Trygda strekker ikke til alt
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Den store Dekktråden

Post by ojda »

tshansen wrote:
BMWilly wrote:På grunn av Postnord ikke klarer å levere ble det et sett med Karoo Street pålagt i går. (note to self 30k) Har bare kjørt et par mil, men det framdekket uler ihvertfall mer enn Anakee 3 dekket gjorde. Får håpe det bedrer seg.
Ikke bra.... fryktet at dekket ville ule, men ikke så voldsomt som anakee 3.... det er grunn nok til å holde se vekke. Spennende å høre hva pirelli dekkene lander på da.

Har et sett med tkc 70 liggende.... men frister langt mer med karoo street eller scorpion rally str pga grusegenskapene
Om Pirelli STR viser seg å være veldig kortlivede, vurderer jeg å prøve på TKC 70 bak, og Pirelli STR forran.
Tror kansje det kan vise seg å være en holdbar blanding :-k
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den store Dekktråden

Post by tshansen »

ojda wrote:
tshansen wrote:
BMWilly wrote:På grunn av Postnord ikke klarer å levere ble det et sett med Karoo Street pålagt i går. (note to self 30k) Har bare kjørt et par mil, men det framdekket uler ihvertfall mer enn Anakee 3 dekket gjorde. Får håpe det bedrer seg.
Ikke bra.... fryktet at dekket ville ule, men ikke så voldsomt som anakee 3.... det er grunn nok til å holde se vekke. Spennende å høre hva pirelli dekkene lander på da.

Har et sett med tkc 70 liggende.... men frister langt mer med karoo street eller scorpion rally str pga grusegenskapene
Om Pirelli STR viser seg å være veldig kortlivede, vurderer jeg å prøve på TKC 70 bak, og Pirelli STR forran.
Tror kansje det kan vise seg å være en holdbar blanding :-k
Det er nok ikke noe dum kombinasjon :-k spørs om vi ikke må lyge litt dekk i helgen.... Jeg kjører med avon trailrider fremme nå og karoo street bak, å det er en veldig nice kombo...
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Den store Dekktråden

Post by BMWilly »

tshansen wrote:
ojda wrote:
tshansen wrote: Ikke bra.... fryktet at dekket ville ule, men ikke så voldsomt som anakee 3.... det er grunn nok til å holde se vekke. Spennende å høre hva pirelli dekkene lander på da.

Har et sett med tkc 70 liggende.... men frister langt mer med karoo street eller scorpion rally str pga grusegenskapene
Om Pirelli STR viser seg å være veldig kortlivede, vurderer jeg å prøve på TKC 70 bak, og Pirelli STR forran.
Tror kansje det kan vise seg å være en holdbar blanding :-k
Det er nok ikke noe dum kombinasjon :-k spørs om vi ikke må lyge litt dekk i helgen.... Jeg kjører med avon trailrider fremme nå og karoo street bak, å det er en veldig nice kombo...
Kan jo hende det går seg til litt, men synes lyden var påfallende. Du kan jo prøve den på HPR.
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Den store Dekktråden

Post by Busa Trond »

BMWilly wrote:På grunn av Postnord ikke klarer å levere ble det et sett med Karoo Street pålagt i går. (note to self 30k) Har bare kjørt et par mil, men det framdekket uler ihvertfall mer enn Anakee 3 dekket gjorde. Får håpe det bedrer seg.
Jeg fikk på K Street i dag jeg også. Det frem dekket har ikke noe på en GS å gjøre. Mellom 90 og 120 er det forferdelig, ikke løp å kjøp [-X
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den store Dekktråden

Post by tshansen »

Busa Trond wrote:
BMWilly wrote:På grunn av Postnord ikke klarer å levere ble det et sett med Karoo Street pålagt i går. (note to self 30k) Har bare kjørt et par mil, men det framdekket uler ihvertfall mer enn Anakee 3 dekket gjorde. Får håpe det bedrer seg.
Jeg fikk på K Street i dag jeg også. Det frem dekket har ikke noe på en GS å gjøre. Mellom 90 og 120 er det forferdelig, ikke løp å kjøp [-X
Seriøst? er det så gale? Faen jeg er glad jeg har tkc70 liggende i boden. Mulig jeg må ha noe annet fremme før Karoo Street er utslitt bak. Kanskje jeg skal prøve Pirelli scorpion rally str foran før jeg setter på settet med tkc 70
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Den store Dekktråden

Post by Trondgv »

tshansen wrote:
Busa Trond wrote:
BMWilly wrote:På grunn av Postnord ikke klarer å levere ble det et sett med Karoo Street pålagt i går. (note to self 30k) Har bare kjørt et par mil, men det framdekket uler ihvertfall mer enn Anakee 3 dekket gjorde. Får håpe det bedrer seg.
Jeg fikk på K Street i dag jeg også. Det frem dekket har ikke noe på en GS å gjøre. Mellom 90 og 120 er det forferdelig, ikke løp å kjøp [-X
Seriøst? er det så gale? Faen jeg er glad jeg har tkc70 liggende i boden. Mulig jeg må ha noe annet fremme før Karoo Street er utslitt bak. Kanskje jeg skal prøve Pirelli scorpion rally str foran før jeg setter på settet med tkc 70
Jeg snakket med en som kjører R1200GS i dag, han hadde også støy fra Pirelli dekkene og kom til å tilbake til TKC70 neste gang igjen. Selv har jeg ikke merka noe dekkstøy på mine. Har ikke hørt om noen andre som har slitt med støy på disse.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by hakhap »

[youtube][/youtube]
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Lazyboy
Posts: 189
Joined: 08 Oct 2015 21:20
MC: BMW R 1250 gsa 2020.
Yamaha T Max 500

Re: Den store Dekktråden

Post by Lazyboy »

La på conti road attac 3 på sykkelen nå før ferien og kan ikke annet enn og smile. Dekkene er lydløse (noe anakee 3 ikke var) og di sitter som tyggegummi.
Oppleves som langt mere retningstabile og raskere i turn inn.

Har kun kjørt ca 250 mil med frue og feriebagasje uten regn men er rimelig trygg på at disse fungerer bra i regn også da tester gir dem topp score på vått.

Gjenstå og se holdbarhet men så langt er det bare fryd \:D/
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by Lasse Liten »

Nå er mine TKC70 litt over halvslitt. Har vært utrolig fornøyd med disse dekkene, bedre grep på vått føre tror jeg nesten ikke går an på et dekk i denne kategorien.
Tenker å kjøpe inn nye dekk slik at jeg har liggende klar til de trengs og håper på noen råd.
Er åpen for andre forslag, men så langt står valget mellom nye TKC 70, Avon Trailrider, Dunlop Trailsmart og Pirelli Scorpion Trail 2.
Det eneste jeg ikke liker med TKC70 er at forhjulet begynte å ule etter ca 6000 km.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Den store Dekktråden

Post by Bikeridr »

Lasse Liten wrote:Nå er mine TKC70 litt over halvslitt. Har vært utrolig fornøyd med disse dekkene, bedre grep på vått føre tror jeg nesten ikke går an på et dekk i denne kategorien.
Tenker å kjøpe inn nye dekk slik at jeg har liggende klar til de trengs og håper på noen råd.
Er åpen for andre forslag, men så langt står valget mellom nye TKC 70, Avon Trailrider, Dunlop Trailsmart og Pirelli Scorpion Trail 2.
Det eneste jeg ikke liker med TKC70 er at forhjulet begynte å ule etter ca 6000 km.
Jeg har nå klokket inn 1.600km på Pirelli Scorpion Trail II på FJR'en min. Har kjørt grus, både tørt og i pessregn. Rullegrus og hardpakket. Gikk som en drøm. Kjørte Lysevegen i dag (tørt) og dekkene, slik jeg oppfatter de hittil, er som sugd fast på veien.
Blir spennende å se etter 5k km om det er noe igjen eller om de er oppbrukt. Full rapport kommer etter ferien. Er forøvrig i Rølvåg nå og på vei opp til en viss vlogger i Ørsta :)
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Den store Dekktråden

Post by BMWilly »

Det tok en måned fra dekk ble levert for frakt i Tyskland fra motorsykkeldekk.com til de ble levert på døra hos meg. Det tok nesten 3 uker fra de kom til Norge til de var på døra. Postnord sliter tydeligvis litt.
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
Post Reply