Den Store Adventure Tråden

Prat om tung MC.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by kvase »

tshansen wrote:
ojda wrote:La du merke til disse på den siste sykkelen Hansen?Image


Sent from my iPad using Tapatalk
Ja, jeg har kikket på disse flere ganger! De er veldig populære valg for mange, spesielt borti amerika. Men jeg syns de er dyr og de slites fort og en anelse for aggressiv til mitt bruk. :-k
De er lage for felg + slange + dekk så derpå ikke slangeløst -- litt mere info
D908 RR Rally Raid ble spesielt utviklet for ørkenløp og terrengkjøring.
Det kompletterer den siste generasjons endurosykler og gir uslåelig ytelse på sand, fjell og hard grunn. D908 RR Rally Raid er også tillatt på veiene slik at det kan brukes når man kjører til og fra (transportetapper) konkurranser.
Dekket anbefales med andre ord ikke til daglig gatekjøring.
Eksepsjonell slitestyrke.
http://www.dekkteam.no/mc-offroad/dunlo ... -raid.html
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by ojda »

kvase wrote: Ja, jeg har kikket på disse flere ganger! De er veldig populære valg for mange, spesielt borti amerika. Men jeg syns de er dyr og de slites fort og en anelse for aggressiv til mitt bruk. :-k
De er lage for felg + slange + dekk så derpå ikke slangeløst -- litt mere info
D908 RR Rally Raid ble spesielt utviklet for ørkenløp og terrengkjøring.
Det kompletterer den siste generasjons endurosykler og gir uslåelig ytelse på sand, fjell og hard grunn. D908 RR Rally Raid er også tillatt på veiene slik at det kan brukes når man kjører til og fra (transportetapper) konkurranser.
Dekket anbefales med andre ord ikke til daglig gatekjøring.
Eksepsjonell slitestyrke.
http://www.dekkteam.no/mc-offroad/dunlo ... -raid.html

Det var Hansen’s krumspring jeg tenkte på med disse dekkene, ikke Helene-GS [-(
De så unektelig ut til å ha exepsjonellt godt grep ‘alle veier’ :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by kvase »

ojda wrote:
kvase wrote: Ja, jeg har kikket på disse flere ganger! De er veldig populære valg for mange, spesielt borti amerika. Men jeg syns de er dyr og de slites fort og en anelse for aggressiv til mitt bruk. :-k
De er lage for felg + slange + dekk så derpå ikke slangeløst -- litt mere info
D908 RR Rally Raid ble spesielt utviklet for ørkenløp og terrengkjøring.
Det kompletterer den siste generasjons endurosykler og gir uslåelig ytelse på sand, fjell og hard grunn. D908 RR Rally Raid er også tillatt på veiene slik at det kan brukes når man kjører til og fra (transportetapper) konkurranser.
Dekket anbefales med andre ord ikke til daglig gatekjøring.
Eksepsjonell slitestyrke.
http://www.dekkteam.no/mc-offroad/dunlo ... -raid.html

Det var Hansen’s krumspring jeg tenkte på med disse dekkene, ikke Helene-GS [-(
De så unektelig ut til å ha exepsjonellt godt grep ‘alle veier’ :thumleft
skjønte det men tok med ditt innlegg i raset
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by tshansen »

Image

Image

Imponerende
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by mekkern »

Ja snasne saker.
Men å få en offentlig rapport fra politiet om ulykken er jeg litt mer usikker på om man kan få utlevert? :-k
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Trondgv »

mekkern wrote:Ja snasne saker.
Men å få en offentlig rapport fra politiet om ulykken er jeg litt mer usikker på om man kan få utlevert? :-k
Joda, det skal være mulig, men ulykken må da meldes fra på stedet. Når jeg tryna i fjor var det en politimann på fri som var vitne til ulykken, han ringte og fortalte politiet at det var personskade og at ambulanse på veg. De skrev da dette ned og jeg kunne ta kontakt med politiet om jeg ville ha en rapport som kunne brukes om forsikringsselskapet krevde dette. [emoji16]
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by ashland »

Alle personskader og dyre påkjørsler skal vel rapporteres til politiet?
Forsikringselskapene vil jo ha den rapporten etterpå i forbindelse med oppgjøret

Når jeg kjørte på rådyr i Sverige for noen år siden, ringte en i bilen bak meg det lokale politikontoret i Sverige. Noen dager senere ringte jeg selv og spurte etter den rapporten i forbindelse med forsikringsoppgjøret. Ble sendt på mail med en gang til både med og forsikringsselskap :)
fun is not a straight line
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by jhn »

Ser jo bra ut i reklame, men jeg tipper det ikke vil koste Klim stort .. man jo har som oftest forsikring som dekker sånne ting.
De små uhellene, de som bare er akkurat så dramatiske at de ødelegger klær, men ikke rapporteres, faller utenfor ordningen.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Trondgv »

Fint for oss som har billigere sykler og kanskje ikke ser verdien med fullkasko, da er denne garantien til Klim gull verdt. Vis noe skulle skje er det jo bare å melde fra til politi sånn at du får en rapport. Mister ikke lappen om en har vært uheldig. [emoji16]
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by jhn »

Trondgv wrote:Fint for oss som har billigere sykler og kanskje ikke ser verdien med fullkasko, da er denne garantien til Klim gull verdt. Vis noe skulle skje er det jo bare å melde fra til politi sånn at du får en rapport. Mister ikke lappen om en har vært uheldig. [emoji16]
Joda, man finner muligens noen enkeltsaker hvor ordningen er "gull verdt" ... det er jo dyre klær vi snakker om .. men jeg tipper det er veldig få.
Men jeg synes det er litt i overkant å bruke politiressurser på å dokumentere og skrive rapporter på ei rift i jakka ... synes ikke du også det?
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by Trondgv »

jhn wrote:
Trondgv wrote:Fint for oss som har billigere sykler og kanskje ikke ser verdien med fullkasko, da er denne garantien til Klim gull verdt. Vis noe skulle skje er det jo bare å melde fra til politi sånn at du får en rapport. Mister ikke lappen om en har vært uheldig. [emoji16]
Joda, man finner muligens noen enkeltsaker hvor ordningen er "gull verdt" ... det er jo dyre klær vi snakker om .. men jeg tipper det er veldig få.
Men jeg synes det er litt i overkant å bruke politiressurser på å dokumentere og skrive rapporter på ei rift i jakka ... synes ikke du også det?
Vis det kan spare meg for å kjøpe en ny jakke, så nei. Og det er smart å få dokumentert «småting» også i tilfelle en skulle få en senskade. Da vil du mye enklere få dekket det på helseforsikring en gang senere. Spesielt vis en vil få litt fortgang og gå privat.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by jhn »

Nuvel ... jeg ville nok følt meg rimelig dustete om jeg stod langs landeveien, eller en avsides grusvei og ventet på politiet for at de skulle komme for å dokumentere ei ødelagt jakke ... spesielt mtp at mange steder i landet har ikke politiet ressurser til å rykke ut ved voldshendelser f.eks.
Tro det eller ei, men det er faktisk et reelt problem veldig mange steder landet rundt

Skulle Armani, Rolex, Lewis eller andre produsenter innføre samme garantier fordi man vil spare noen kr, så vil jo det være belastende for et allerede underbemannet politi.
Og skattebetalerne ville neppe være så veldig positive til den slags prioriteringer.
Jeg tror også du vil slite med å få politiet med på en sånn ordningen

Det er jo fristende å kalle det idioti, men klok av skade gjør jeg selvfølgelig ikke det [-X ...
men å kalle det en smule sneversynt burde være innafor tålegrensa?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by tshansen »

Hva er en ulykke og hva defineres som personskade? Alle ulykker "skal" rapporteres til Politiet :-k Her må jeg faktisk innrømme at jeg er litt usikker. Skal kontakte etaten å høre med de hva de legger som føringer på den slags. Jeg vet at politiet er rundt om å dokumenterer alt mulig smågreier.

Må ikke glemme jhn at Politiet er styrt av oppklaringsprosent i dag. Å mange slike saker ser veldig bra ut på årsoppgaven :thumleft Selv om det ikke nødvendigvis er den beste måten å bruke ressurser på
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by jhn »

Det står vel ganske tydelig i vegtrafikkloven at ulykker med personskade, store materielle skader på annens eiendom, når ulykken medfører trafikale problemer, uenighet mellom involverte ... ellers ikke

Du mener vel ikke i fullt alvor at man skal tilkalle politeit ved en stillestående velt i skauen hvor man kun ødelegger jakka?

Å bruke offentlige midler på den slags tøv er en gedigen ansarsfraskrivelse fra trafikantens side, og en alvorlig feilprioritering fra politiets side.

Skal G-sport og coop innføre samme ordning på sykkeltrikot og hansker? Hvor skal dette ende?

Kan ikke se bort i fra at det er bare meg, men dette er galskap i mine øyne
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Den Store Adventure Tråden

Post by jhn »

PS at du, som en er en del av samfunnsberedskapen og sannsynligvis frustreres av unødige utrykninger synes dette er greit, overrasker meg.
Post Reply