Alternativ til BaseCamp - MyRouteapp

Prat om tung MC.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: RE: Re: Alternativ til BaseCamp - MyRouteapp

Post by tshansen »

voodoodoo wrote:
tshansen wrote:Fikk akkurat en melding med Michel... når jeg skrev forrige post, en beta visning av nye oppdateringen til navi appen til myroute =D> =D> Det ser bra ut og kommer mye nytt.
En av de beste tinga med myroute er at utvikleren er entusiast og i direkte kontakt med brukerne.. [emoji106][emoji106]

Ja særlig
Det er helt riktig... Å slik skaffer de seg mye kunder også. Jeg har gitt en del gode tilbakemeldinger som har blitt fikset opp i med en gang. Ganske kult at de bruker så mye tid og ressurser på å skape noe som kan bli beste produktet på markedet.

Jeg vet at det skal litt til å konkurrere med Locus, men de får du bare til android :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Steaming T
Posts: 2
Joined: 05 May 2019 17:56
MC: 2004 BMW R1150RT

Re: Alternativ til BaseCamp - MyRouteapp

Post by Steaming T »

Hei alle sammen! Ville bare dele noen av mine erfaringer med Garmin og BaseCamp (Mac). Min første MC GPS var egentlig ikke spesielt for MC-bruk men en frilufts-GPS som het Garmin Montana 610. Jeg kjøpte den fordi den var vanntett og kunne drives med ordinære eller oppladbare AA batterier. Samtidig tok jeg i bruk BaseCamp og ble ganske god til å bruke det selv om programmet hadde mange ulemper og kræsjet ganske ofte. De største ulempene med denne kombinasjonen var at GPS enheten måtte kobles til Mac'en med en USB-kabel og at det kostet skjorta å oppdatere kartet. Det var dessuten meget uoversiktlig å holde seg ajour med de siste oppdateringene. Så byttet jeg MC fra en Harley til BMW (tenke seg til!) og jeg bestemte meg for å kjøpe en dedikert MC GPS av siste modell (dette var i fjor vår) og valget falt på en Garmin Zumo 396 LMT-S. Samtidig oppdaget jeg MyRouteApp på nettet og fant straks ut at BaseCamp var historie for min del. Jeg betalte og ble gullmedlem for å få tilgang til alle funksjonene, deriblant dedikert Garmin-kart. En stor svakhet jeg fant med Garmin-kartet var at det hadde mangler i rutevalg. Jeg prøvde å plotte en rute rundt Mjøsa og alt gikk greit til jeg kom ned i nærheten av Espa på vei mot Minnesund. Garmin-kartet insisterte på at jeg måtte ta en lang omvei innlands enda jeg visste at det gikk en vei på nedsiden av E6 langs vannet. For moro skyld skiftet jeg over til Tomtom-kartet (fordi jeg var gullmedlem) og da var det ikke noe problem å plotte ruten slik jeg hadde tenkt. På grunn av dette ble Garmin Zumo prompte solgt og jeg kjøpte meg en Tomtom Rider 550 i stedet. Etter min mening har Tomtom'en mange fordeler i forhold til Garmin'en: Livstids verdenskart (Garmin har kun Europa), bedre kart generelt, innebygd batteri som varer i 6 timer (batteriet i Garmin varer 4 timer) og enheten kan brukes både vertikalt og horisontalt i holderen. Tomtom har dessuten en egen web-basert kartside som heter TomTom MyDrive med tilhørende app for iPhone og Android. Når gullmedlemskapet i MyRouteApp gikk ut for noen uker siden, bestemte jeg meg for å prøve MyDrive for å se om det kunne være et alternative til MyRouteApp. Til min store glede og overraskelse fungerte det glimrende! Og overføringen av ruter jeg hadde laget på min Mac gikk knirkefritt, både til TomTom'en og til app'en på iPhone! Så nå har jeg en perfekt (så langt) kombinasjon for å lage ruter av turene mine. Så får vi se hvordan det funker fremover i år.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Alternativ til BaseCamp - MyRouteapp

Post by ashland »

Vekker denne tråden litt til live igjen :)

Jeg synes det er behagelig å kjøre etter en rute på gps, iallefall de gangene jeg er på langtur. Med go-musikk på øret er det deilig å slippe å tenke på veiskilter, hvor jeg skal, stedsnavn osv... Dog ikke alltid jeg får med meg hva gps´boksen viser eller de gangene den lever sitt eget liv :roll:

For de som ikke har fått det med seg har MyRouteapp kommet med en ny mulighet, rundtur - generator, om enn ikke har tid eller av en eller annen grunn ikke lyst til å legge opp hele ruten selv. På kjente områder ser jeg ikke heeeelt nytteverdien, da har enn som oftest en tanke over hvor enn vil legge ruten.
Dog kan den være dertil mer nyttig om enn er på ferie eller på ukjente stier :thumleft

fun is not a straight line
jeey
Posts: 184
Joined: 30 May 2016 21:39
MC: [X]KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021
[S]BMW R1200GS 2017
[S]KTM Adventure 1190S 2014
[S]Yamaha FZ8 2013
[S]Honda CB600 (hornet)

Re: Alternativ til BaseCamp - MyRouteapp

Post by jeey »

ashland wrote: 25 May 2021 09:15 Vekker denne tråden litt til live igjen :)

Jeg synes det er behagelig å kjøre etter en rute på gps, iallefall de gangene jeg er på langtur. Med go-musikk på øret er det deilig å slippe å tenke på veiskilter, hvor jeg skal, stedsnavn osv... Dog ikke alltid jeg får med meg hva gps´boksen viser eller de gangene den lever sitt eget liv :roll:

For de som ikke har fått det med seg har MyRouteapp kommet med en ny mulighet, rundtur - generator, om enn ikke har tid eller av en eller annen grunn ikke lyst til å legge opp hele ruten selv. På kjente områder ser jeg ikke heeeelt nytteverdien, da har enn som oftest en tanke over hvor enn vil legge ruten.
Dog kan den være dertil mer nyttig om enn er på ferie eller på ukjente stier :thumleft

Denne var litt artig, lurer om de bruker datagrunnlaget til MRA brukerene til forslaget eller om det bare er random generert.
Post Reply