Touring/guiding side for utlendinger?

Prat om tung MC.
Post Reply
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Touring/guiding side for utlendinger?

Post by tshansen »

Jeg har det siste året hatt litt i bakhodet om jeg skal lage meg en nettside/blogg (neida, ikke rosablogg) :roll: Hvor hovedfokus skulle være på motorsykkelturer i inn og utland. Kanskje litt i kjølevannet av referatene jeg driver å skriver :-k Poenget er hvertfall at jeg ville at flest mulig utlendinger skal få vite så mye om de bortgjemte perlene vi har i dette landet som overhodet mulig.

Ideen spant videre i det jeg kom i prat med noen Tyskere i Italia denne uken. Når de fikk høre at jeg var fra Norge, kunne de ikke vente med å fortelle hvor store planer de hadde om å besøke det vakre landet vårt.
Inne på Myrouteapp kan man jo se rutene til de man har som venner. Å når jeg ser de jeg har som venner (utlendinger) plotter ruter gjennom Norge, ja da plotter de som regel raskeste vei med et stopp på de største turistfellene.

Da spant hodet videre på muligens noe guiding greier. At jeg tilbyr meg å lage ruter, anbefale ruter og kanskje er med på deler av turen om det er ønskelig.
Jeg var jo på camping i italia (campingvogn/hytte) på en slik stor caravan park. Dette var jo helt genialt, men jeg tar meg i å lete jævlig hver gang jeg er på butikken etter hva som er normalt smør? hva er normal melk? hva er ditt og hva er datt :lol: For ikke snakke om dopapir, å hva faen er greia med de helvetes lakene de har på sengene i stede for dyne? :-k

Jeg har prøvd å søke litt om dette allerede eksisterer i Norge, men med lite hell. Er vi for dårlig å markedsføre oss? Blir sidene for sjeldent oppdatert? Den eneste gode siden jeg har kommet over er Fidel sin. https://ridenorway.com

Jeg får stadig forespørsler fra kjente og venner av bekjente om jeg kan stille som sjåfør på diverse utdrikningslag, burdager osv. Så det er jo ikke umulig at det kan være et lite marked for dette i Norge også. Det er jævlig mange motorsyklister her i Norge som ikke har sett annet enn sin egen by/tessted :-k

Jeg bare lufter hodet litt, deler litt ideer og om dette er noe som kunne blitt noe suksess? Nei, målet er ikke å tjene penger på dette! Målet er å dele, skape relasjoner og ha det gøy :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Touring/guiding side for utlendinger?

Post by kvase »

Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Touring/guiding side for utlendinger?

Post by hakhap »

Ikke en dårlig ide imho :thumleft , dog tenker jeg at det blir for mye for en å lage / vedlikeholde mtp innhold(plasser turer, video, foto o.l) og lage det tilgjengelig på i det minste engelsk og norsk.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Touring/guiding side for utlendinger?

Post by Palma »

User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Touring/guiding side for utlendinger?

Post by tshansen »

hakhap wrote:Ikke en dårlig ide imho :thumleft , dog tenker jeg at det blir for mye for en å lage / vedlikeholde mtp innhold(plasser turer, video, foto o.l) og lage det tilgjengelig på i det minste engelsk og norsk.
Ja, jeg har sett litt på at dette kan ta litt tid å sette sammen alene, men jeg har jo god tid på meg, samt masse materiale jeg kan lage til før jeg lanserer greiene :-k
Å forvente at andre vil bidra uten noen form for kompansasjon er jo sjansespill i dag. Nei dette er kanskje bare noe som bør få leve med tanken :D
Ja, dette er jo veldig profft gjennomført. Ikke viste jeg om denne siden heller. Men disse selger jo en tjeneste, det har ikke jeg planer om å gjøre. Min plan var litt sånn guiding slik at folk lettere kan være selvdreven på tur her i landet. Det går jo igjen veldig ofte at det er dyrt å kjøre sykkel eller feriere i Norge. Benytter man seg av fricamping og smarte løsninger kan det være langt billigere å toure i Norge enn andre land :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Touring/guiding side for utlendinger?

Post by hakhap »

LordShaft wrote:
hakhap wrote:Ikke en dårlig ide imho :thumleft , dog tenker jeg at det blir for mye for en å lage / vedlikeholde mtp innhold(plasser turer, video, foto o.l) og lage det tilgjengelig på i det minste engelsk og norsk.
Ja, jeg har sett litt på at dette kan ta litt tid å sette sammen alene, men jeg har jo god tid på meg, samt masse materiale jeg kan lage til før jeg lanserer greiene :-k
Å forvente at andre vil bidra uten noen form for kompansasjon er jo sjansespill i dag. Nei dette er kanskje bare noe som bør få leve med tanken :D
Det kommer nok helt ann på opplegget.

Noen eksempel:
  • Non-profit (dekker bare driftkostnader alt drives av donasjoner)
  • Med-"gründere" Delte kostnader / delt profitt / delt arbeid
  • Delte intekter med innholdsprodusent basert på inntekt på det spesifike innholdet
  • etc
disse utelukker ikke hverandre.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Post Reply