Tips til første streetfighter/ supermotard

Prat om tung MC.
Torque
Posts: 11
Joined: 19 Oct 2017 08:31
MC: Ingen per nå
Location: Sørlandet

Re: Tips til første streetfighter/ supermotard

Post by Torque »

Tommas wrote:
Torque wrote:Er selv 186 cm og veier rundt 72 kg
Fikk du ikke mat av moren din! :lol: 8)
Tydeligvis ikke ;-)
With a need for speed
Torque
Posts: 11
Joined: 19 Oct 2017 08:31
MC: Ingen per nå
Location: Sørlandet

Re: Tips til første streetfighter/ supermotard

Post by Torque »

inunf wrote:Har kjørt Brutale 910. Den kan være litt rykkete på lavt turtall, men blir bedre av å mappes. Greit å sjekke om det har vært gjort.

Jeg var på jakt etter lignende sykkel som deg i sommer, endte opp med Ducati Streetfighter. Det ligger noen fine 848 på Finn nå, men de er kanskje litt over budsjett. Syklene jeg vurderte da var Brutale, Monster S4R/S4RS, Benelli TNT, Moto Morini Corsaro 1200, KTM Super Duke, Tuono (både V2 og V4) og S1000RR. Klarer du deg med lavere effekt kan det kanskje funke med en av de nyere Monster-modellene, f. eks. 796?
Takk for at du delte erfaringene dine! Skal se på litt på monster, er det stor forskjell på brutale 910 og 800 sånn bortsett fra effekt?
With a need for speed
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Tips til første streetfighter/ supermotard

Post by Borg »

Jeg hadde Brutale 910R og med byttet hjerne og helanlegg hadde den rundt 155 hp men dette er en hysterisk sak å ha som førstegangssykkel å dra på hjulet med :twisted: Men den var fantastisk morsom i alpene. Vil tro 800 utgaven er en kjekk førstegangssykkel med plenti krefter. Det negative var serviceintervall på 6000km, litt for tett og dyrt for min kjørelengde. Er selv 187 på 90 kg og krøllet meg fint sammen på sykkelen. Men vi er alle forskjellige.

Hyperstradaen har som Tomas skriver anstrengt i kjørestillingen ved lengere strekker. Blir vond i ryggen og går kast i kast med vinden. Men er fantastisk morsom på svingete vei og er mer kontrollerbar ved hjulløft.

Ville nok sett hardt på MT-09, Ducati Streetfighter 848 og MV Brutale 800.

Eller denne:

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=103010547

Har likt Nuda siden den kom, er sikkert også litt anstrengt på langtur, men er ikke så mange av dem og er nok 100% morrofaktor :D
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Tips til første streetfighter/ supermotard

Post by ole m. »

Husqvarna Nuda 900 er jo knalltøft! Ikke så mange av dem heller. Men MV Agusta og nyere Ducati synes jeg blir for jålete og feminint. Monster S4 er unntaket, tøff med vanlig svingarm og en potte på hver side. SuperDuke 1290 er brutalt å kjøre, men alle SuperDuker har jo et noe spesielt utseende.

Bare min mening, kjøp det du liker best. 8)
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Tips til første streetfighter/ supermotard

Post by Tommas »

ole m. wrote:Husqvarna Nuda 900 er jo knalltøft!
Hvordan kunne vi glemme den! :redface

Hadde et søk på Finn.no som fortsatt går, og det har dukket opp 12-13 treff så langt i år. Utrolig tøff sykkel :thumleft


[youtube][/youtube]
Torque
Posts: 11
Joined: 19 Oct 2017 08:31
MC: Ingen per nå
Location: Sørlandet

Re: Tips til første streetfighter/ supermotard

Post by Torque »

Tommas wrote:
ole m. wrote:Husqvarna Nuda 900 er jo knalltøft!
Hvordan kunne vi glemme den! :redface

Hadde et søk på Finn.no som fortsatt går, og det har dukket opp 12-13 treff så langt i år. Utrolig tøff sykkel :thumleft


[youtube][/youtube]
\:D/ Fikk lyst på hypermotard nå altså! Kjedelig at Nuda ikke produseres lengre, vanskelig å finne på markedet nå :-k
With a need for speed
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Tips til første streetfighter/ supermotard

Post by freddy123 »

Skal du ha deg streetfighter kjøp deg noe med enten 2 eller maks 3 sylindre, det er dette man har bruk for på norsk landevei masse herlig bunndrag [emoji106] og sitte å jage turtall med en 4-sylindret sykkel er i mitt hodet etter å ha hatt en fz8'N i nesten 2 sesonger slitsomt og litt ubrukelig, funker fint på rudskogen, men på landeveien så liker jeg at draget ligger langt lavere i registreret med masse bunndrag [RAISED FIST]️[RAISED FIST]️[RAISED FIST]️

Bare å titte litt rundt og sjekke forsikring på de ulike aktuelle modellene og dukket det opp et kupp på Finn.no så er det jo bare å slå til så finner man ut etterpå om sykkelen passet eller ikke, ble det bomkjøp er det jo bare å selge igjen [emoji1]

Blir spennende å se hva du ender opp med håper for din del at det blir et 2-syllindret beist [RAISED FIST]️


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Tips til første streetfighter/ supermotard

Post by Trondgv »

Hva med 690 Duke R? Fin til både touring og lek. Veier lite, 150kg med kat, 143 uten. Går på bakhjulet når du vil, i alle fall med EVO2 trimsett. Og her må du høre på Freddy, 4 syl er bare tull [emoji38]

Hadde selv en 690 Duke R og savner å ha den i garasjen [emoji21]

Edit: Har jo ikke 100hk, men er lettere enn de fleste i samme klasse
Torque
Posts: 11
Joined: 19 Oct 2017 08:31
MC: Ingen per nå
Location: Sørlandet

Re: Tips til første streetfighter/ supermotard

Post by Torque »

freddy123 wrote:Skal du ha deg streetfighter kjøp deg noe med enten 2 eller maks 3 sylindre, det er dette man har bruk for på norsk landevei masse herlig bunndrag [emoji106] og sitte å jage turtall med en 4-sylindret sykkel er i mitt hodet etter å ha hatt en fz8'N i nesten 2 sesonger slitsomt og litt ubrukelig, funker fint på rudskogen, men på landeveien så liker jeg at draget ligger langt lavere i registreret med masse bunndrag [RAISED FIST]️[RAISED FIST]️[RAISED FIST]️

Bare å titte litt rundt og sjekke forsikring på de ulike aktuelle modellene og dukket det opp et kupp på Finn.no så er det jo bare å slå til så finner man ut etterpå om sykkelen passet eller ikke, ble det bomkjøp er det jo bare å selge igjen [emoji1]

Blir spennende å se hva du ender opp med håper for din del at det blir et 2-syllindret beist [RAISED FIST]️


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er bunndraget jeg ønsker ja, hvilke modeller er det som er 2/3 sylindere?
With a need for speed
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Tips til første streetfighter/ supermotard

Post by kvase »

2 Sylindre
KTM 990
KTM 950
KTM 960
Alternativ KTM 1090 adv
Vem av disse som er bare å luke bort veit jeg ikke
Så har du DUCATI div
-
3 sylindre har du-- Yamaha-Trumf----
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Tips til første streetfighter/ supermotard

Post by freddy123 »

De fleste kandidatene som er kommet inn her til nå er 2 eller 3 sylindre ihvertfall [emoji106]

2 syll:
Ktm superduke, Ducati osv...

3 syll:
Triumph, Yamaha mt09 osv...

Du får titte litt på YouTube, men ikke gå i fella og velg japse med 4-sylindre er min egen mening da [emoji1]hva du liker best må du jo finne ut selv da men [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Tips til første streetfighter/ supermotard

Post by kvase »

Utenom FINN.no så slenger folk inn mye fint på dette stedet å https://www.facebook.com/groups/1470233 ... %3Anull%7D
Ja her inne dukker det jo opp litt av og til å på forumet
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Tips til første streetfighter/ supermotard

Post by inunf »

Aprilia Tuono V2 er jo en etterhvert billig sykkel med kjempebra motor. Veldig driftssikker og masser av bunndrag. Ellers kom det en gul Streetfighter 848 på Finn nå for noen dager siden. Den så bra ut, og var ikke SÅ hinsides dyr.


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Tips til første streetfighter/ supermotard

Post by biker7 »

Med din beskrivelse av sykkeltype du ønsker, så vil jeg anbefale Yamaha MT09 som andre har nevnt her. Jeg har nå 2 sesongers (24500km) erfaring med Tracern med samme motor, og den fortjener all skryten den får. Og med feks. et Akra-anlegg uten DB-killer så får du nok lyden du er ute etter, og litt til :twisted: ;-) Så hvis du kommer over en bra 15-16modell med feks. eksos og litt utstyr til ca 100K, så slå til :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Tips til første streetfighter/ supermotard

Post by biker7 »

..jævli tøffe sykler dette også da, som jeg seriøst hadde vurdert hvis jeg var deg :thumleft NUDA R :twisted:

: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=103010547
Post Reply