Om denne artikkelen gjelder i morgen også blir dette kanonbra

Prat om tung MC.
Post Reply
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Om denne artikkelen gjelder i morgen også blir dette kanonbra

Post by knutk »

I dag dukket denne artikkelen opp i MCavisa.

https://www.mcavisa.no/single-post/2018 ... okyomessen :smt076
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Om denne artikkelen gjelder i morgen også blir dette kanonbra

Post by Bikeridr »

Særlig. En totakter på 285hk som skal bruke 0,23l/mil??
Og lanseringsdato neste tulledag den 1. april 2019.

Litt lett maskinistregning med bensin sin brennverdi 46mj/kg, og gjennomsnittlige virkningsgrader for moderne totakts bensin (hentet fra nye påhengsmotorer med totakts EFI) så gir null komma tjuetre liter på mila en maksimaleffekt på 29 -tjueni- HK.

:lol: 8) :lol:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Om denne artikkelen gjelder i morgen også blir dette kanonbra

Post by mekkern »

Jo-jo sett bort i fra prilspøken så trengs ikke så mye som 20hk for å holde fartsgrensene.
200+hk så går det litt vel fort.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Om denne artikkelen gjelder i morgen også blir dette kanonbra

Post by Desmo »

Kikket fort gjennom artikkelen nå og så hvor tjukt det var smurt på av fantastiske påstander. Det som fanget min oppmerksomhet var det som stod aller nederst; PS: Dette var selvsagt en aprilsnarr.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply