R6 vs CBR

Prat om tung MC.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

R6 vs CBR

Post by RH racing »

hei, skal koste på meg en ny sykkel nå.. lyst på en ca 2000mod R6, men lurer og på CBR 600f. er ca 187 høy.. kan R6 blir fort litt lav da? kjører cbr på skolen, denne virker fin der.. men lurer og på en CBR900r ca 96 mod ? noen som har erfaring med dem? vi ikke koste på meg en dyr sykkel jeg ikke klarer å kjøre mye på..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Ninja Turtle
Posts: 447
Joined: 17 Jul 2005 14:01
MC: 06 Yamaha FZ1
01 Peugeot Vivacity
Location: Auli

Post by Ninja Turtle »

Hei.

Hvis du er ute etter mest mulig komfort er det nok cbr 600 du bør velge. Er ikke så ekstrem knevinkel på den og litt mer oppreist sittestilling. Hvis valget står mellom en 2000 mod r6 og en 96 mod rr hadde jeg definitivt valgt r6. Trur ikke den er mye tregere enn rr og er mye mer moderne teknologi i den. Mindre og lettere sykkel betyr mer og tyngre moro. Eh... :D

Men som sagt; er det komfort, gå for cbr 600. Er langt ifra treg den heller. :wink:
Astaroth
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2005 09:31
Location: Oslo

Post by Astaroth »

Var jeg deg ville jeg heller satset på nyere modell enn mer kraft, så en '99+ R6 eller '99+ CBR er nok beste valget. Dette er like sykler, mens R6'en nok har noe større nedleggsvinkel og aggressiv sittestilling, har CBR'en noe mer komfort og en hest eller to ekstra.
CBR600F4 vant supersport championship i '99, R6 vant i 2000 - ytelsesmessig så er dette omtrent samme syklene i disse modellene.

Syklene du kikker etter er definitivt i klassen 600 supersport, og du bør kanskje lese denne testen som omhandler nettopp disse syklene. Mye ypperlig informasjon.

*EDIT* leste noe feil på posten din... Korrigert :)
Image
Norris
Posts: 153
Joined: 16 May 2005 15:59
Location: oslo

Post by Norris »

dessuten har r6en myyye frekkere looks 8) og et snerr i potta cbr kan drømme om :D
og til alle som sier at den er ubrukelig på tur,ta dere en titt på travel chanel der er det en kis som kjører jorda rundt på en R1.
2001 vRak6
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kan nok kjøre rundt med det meste om man bare vil nok. Drøy nok sittestilling på min også, og det funker greit syntes jeg. Knevinkelen får man ikke gjort stort med(om man ikke bytter til justerbart fothvilersett som går på bekostning av nedleggsvinkel), men man får jo strukket på beina i fart, så jeg ser ikke helt det store problemet :) Eneste er å huske på at man ikke må ligge å hvile på skulderne, for det er drepen. :)
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

takker for svar, men er enda ikke helt sikker på hva jeg går for.. skal ha en sykkel som jeg tenkte å bruke ca hver dag til å fra jobb.. og kanskje legge ut på noen litt lengre turer med dama bak på..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Jeg har lest at Kawasaki ZX 9 skal være en ekstremt rask sportsturer heller enn en r-sykkel. Kanskje den er verdt å vurdere?
Astaroth
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2005 09:31
Location: Oslo

Post by Astaroth »

RH racing wrote:takker for svar, men er enda ikke helt sikker på hva jeg går for.. skal ha en sykkel som jeg tenkte å bruke ca hver dag til å fra jobb.. og kanskje legge ut på noen litt lengre turer med dama bak på..
Da er nok definitivt ikke R6'en noe for deg - og iallfall ikke for dama. Lengre turer med passasjer på R6 er en smertefull opplevelse. CBR'en er definitivt et mye bedre valg om du skal bruke den til turkjøring, for en eller to.
Image
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

driver å vurderer en kawa ZX6r nå..rundt 98-99 model. dette virker som store og gode sykkler. hadde en zxr750 før.. så.. vi får se.. dra rundt i noen butikker å prøve liit forskjellig..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Post by Magnalf »

jepp, er nok lurt å prøve litt forskjellig hvis du har mulighet til det ;)

For min del ble det Honda mye pga kvalitet og holdbarhet. Sammenligna med en ZX-6R, ZX`en trengte ventilsjekk hver 12 000km mens CBR`n trengte hver 24.000 km, og da var det visst bare å åpne og lukke igjen for det stemte somregel :P Jeg rådførte meg med Spinnin Wheel som selger begge. Jeg ville egentlig ha kawa for jeg syntes Hondaen så for "snill" ut, men så kom jeg over sportutgaven av F med den andre bakenden + svart ramme og det så mye bedre ut syns jeg :) Vet man får kjøpt denne bakenden utenom, er en annen dude som kjører rundt i tønsberg som også er her på forumet som har gjort dette :wink:

Sånn ellers har jeg ikke så mye peil på kawa, men hvis det blir en CBR på deg så kan jeg veffal si at eneste svakheten på dem er registerkjedestrammeren som kan bli sliten og begynne å tikke. Denne koster en tusing ny, har akkurat bytta på min ;)
Road Rider c" ,)
User avatar
Tor Erik H.
Posts: 23
Joined: 04 Jan 2006 15:49
Location: Tønsberg

Post by Tor Erik H. »

Sånn ellers har jeg ikke så mye peil på kawa, men hvis det blir en CBR på deg så kan jeg veffal si at eneste svakheten på dem er registerkjedestrammeren som kan bli sliten og begynne å tikke. Denne koster en tusing ny, har akkurat bytta på min
Bra du fant ut av det! :wink: Som Magnalf sier, så er CBR'en skuddsikker når man har byttet reg.kjedestrammeren.... :wink:
-- '01 CBR 600 F4i --
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

men noen som har erfaring med ZX6r da? rundt 98 mod?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
per72
Posts: 105
Joined: 07 Jul 2005 16:01
Location: Gjøvik

Post by per72 »

Jeg har en zx-6r 98 mod. Er veldig fornøyd med den,men har ikke noe å sammenligne med,har kun hatt den sykkelen. Den er veldig lettkjørt i hvertfall. Vurderer å selge min da jeg skal bygge hus,har ikke lyst i det hele tatt,men går mye penger til husprosjektet...

Du kan jo kikke på bilder av den her:

http://www.pelsholen.no/zx6rbilder.html
1998 kawasaki ZX-6R
ZX6R
Posts: 33
Joined: 05 Apr 2006 18:38

Post by ZX6R »

Pris?
User avatar
per72
Posts: 105
Joined: 07 Jul 2005 16:01
Location: Gjøvik

Post by per72 »

Pris er 49.000,-
arrow slip on,undertray,hugger,sotet kåpeglass,miniblinkers,nye simringer i framgaffel før sesong nå+bremseklosser foran. Dekk gått ca 240 mil. Jeg er eier nr 2 på den. km stand: 41500
1998 kawasaki ZX-6R
Post Reply