Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Prat om tung MC.
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Rimol »

Jeg hadde nettopp tatt lappen i juli i fjor men tenkte egentlig ikke å kjøpe meg sykkel for at jeg skal i militæret i april i år :? men lysten tok overhånd og jeg begynte å lete etter hva slags sykler jeg ville ha... så litt på R6, Gsx 600 og Zx6. leita på nette hver dag men fant ingen som var aktuelle. så jeg ga opp tankene i ei ukes tid og tenkte at jeg heller skulle kjøpe med ett militæret. men så en dag var jeg innpå finn.no og fant en zx6 :D 2 uker etterpå kjørte jeg og pappa til Ålesund og så på sykkeln. desverre så blåste det så jævli og det regna så jeg tok ikke sjangsen på å prøve sykkel'n der og da :shock: men tok en sjangse og kjøpte den \:D/ angrer ikke ett sekund den dag i dag ;-)
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
User avatar
Bergen_biker
Posts: 53
Joined: 30 Jan 2008 11:16
MC: GSXR 1000 k6
X. GSXR 600
Location: Bergen

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Bergen_biker »

Hadde en GSXR 600 tidligere. Hadde alltid drømt om 1000 egentlig GSXR 1000 k4.
Fikk en telefon fra en kompis en kveld om jeg ikke skulle komme inn å se på en sykkel han hadde stående hos seg.
Kjørte inn og så "babyen" min stå der. Jeg sa vel etter lite betenkning at "DEN SKAL JEG HA"
Det ble ikke K4 som planlagt men en helt RÅååå K6 med alt av deler som jeg alikevel ville spandert på den.
Jeg hadde i forkant av dette prøvekjørt det som var tilgjengelig i 1000 klassen. ZX, CBR, RSV, R1 hele gjengen.. Men det er en egen råskap med suzuki motorene og enda den dag i dag har jeg ikke funnet none sykkel som matcher følelsen av å kjøre GSXR.
OJS
Posts: 32
Joined: 16 Dec 2007 18:47
MC: Aprilia RS250

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by OJS »

Jeg vurderte mye rart når jeg skulle kjøpe sykkel. Alt fra gsxr, cbr til RS250.
Jeg lette etter en billig sykkel gjerne med litt feil som jeg kunne fikse opp.
Det jeg da fant var en RS 250 til 22000. Da var jeg solgt siden sykkelen var strøken og hadde kun motor problemer. Leste litt på internett og fant ut at den skulle ha bra kjøre egenskaper men mangle litt power. Og nå driver jeg og ordner power problemet.

Så når jeg fikk den så billig kunne jeg bruke de pengene jeg sparte på og oppgradere den. Målet er en våt vekt på rundt 110kg og mer en 70 hk på bakhjulet.
Og den er ganske nærme de målene nå.
User avatar
captnb
Posts: 2
Joined: 16 Mar 2008 21:27
MC: '97 Suzuki Marauder 800

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by captnb »

For meg var førstevalget Harley. Jeg -måtte- ha Harley. Men etterhvert fant jeg ut at det ble for kostbart i første omgang. Etter mye leting på nettet, stod det mellom '97 Suzuki Marauder 800 og '00 Honda Black Widow 750. Marauder hadde jeg ikke sett/hørt om før jeg tilfeldigvis fikk øye på en.
Black Widow'en kostet 20 000 mer enn Marauder'en, så den ble minst interessant. For min del så passet marauder'n bedre, pga den hadde høyere sittestilling enn black widow'en. Dessuten var den en del kvassere. Etter å vært marauder-eier i en sesong, så er jeg storførnøyd! Satte inn batteriet her om dagen, og den startet på første forsøk. =D>

Japse is the shit! :lol:
bornoekl
Posts: 11
Joined: 05 Mar 2008 17:45
MC: 2008: Yamaha fazer 600s '03 mod
1998: Yamaha YZF1000R Thunderace
Location: Vestfold

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by bornoekl »

Da er ny bruktsykkel kommet i min eie. En Yamaha Fazer 600s, 2003 mod fulleffekt. Kanskje ikke så veldig kreativt, men skal bruke den til pedling Vestfold Oslo. Har kikket både på Ducati Monser 900, Honda CB 600 Hornet. Litt innom R sykkel, men la det på is, da forsikringssummen ikke sto i stil med bruken. Tror Fazeren blir en fin pedlekammerat. Setter på en Sub Cowling, da jeg synes den blir litt tøffere da. Ønsker å bytte eksospotte. Noen som har noen forslag på en god nettbutikk... Evt noen andre forslag på å gjøre utseende tøffere...

Hvis noen er interesser er det denne, prisen ble noe justert... http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=12713278
Eiriken
Posts: 9
Joined: 28 Mar 2008 20:23
MC: Kawa ZX6R 99mod
Location: Bergen

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Eiriken »

grunnen til at jeg kjøpte den sykkelen jeg har nå, er at jeg er ikke har selvkontroll :?
tok lappen i fjor sommer (impuls-valg), kjøpte sykkel ca en mnd før lappen var i boks, så noe skikkelig prøvetur ble det ikke... but who cares anyways? hadde jo kjøpt den selv om jeg hadde prøvekjørt :)

sykkelen min er da en 99 ZX6R som jeg fikk kjøpt for 45.000. var egentlig på jakt etter noe rundt 20-30.000, men etterhvert som jeg klikket rundt på finn.no, så "steg budsjettet"...som sagt, null selvkontroll...
ZX6R (grønn, så klart) har vært drømmesykkelen min, helt siden...eeeh...ja så lenge jeg kan huske 8) så valget var vel egentlig tatt lenge før jeg i det hele tatt begynte å lete etter mc. var bare det at jeg ikke var klar over at valget var gjort :-

forsikringen er jo virkelig til å leve med da, syns jeg. betaler nå 9800 i året. har full-kasko og alt står selvsagt i mitt navn :lol:
til info, så har jeg Terra Forsikring

syns sykkelen er helt fantastisk å kjøre! anger ikke et sekund på valget!! er også klar over at den sykkelen har mulighet til å ta livet av meg, før jeg får tid til å blunke, så har stoooor respekt for den!
Gixxerman

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Gixxerman »

Kjøpte den jeg har nå(K3 Gixxer1000) grunnet dreiemoment. Det er faktisk helt herlig å ha i en hver annledning. Forrige 750'n syntes jeg faktisk gikk bra, men nå er jeg fornøyd hehe. K3'en er faktisk kjent for å ha det beste dreiemomentet av Gixxer 1000, og det tror jeg så gjerne.
Herlig på tur, men fin til tortur :lol: Løfter seg greit i tre første gira, og det er mer enn bra nok.
Har fått hjelp med litt småtterier i vinter så den er 100% til sesong, så det gleder meg å få testet den på bane igjen. Returen på fremgaffelen var ett av problemene, så den pakket seg, og det resulterte i at fremhjulet stusset bortetter asfalten ved harde innbremsinger = går ann å lære seg å kjøre med(hvilket jeg gjorde), men det er både ekkelt og lite gunstig.
Nå er ny sesong for døren, og jeg skal se hva som virkelig bor i denne helvetesmaskinen 8)
User avatar
tohjulisvingen
Posts: 55
Joined: 17 Apr 2007 23:51
MC: 02 Yamaha XJR 1300 (08)
94 Yamaha XJ600 Diversion (07)
Location: Oslo

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by tohjulisvingen »

tohjulisvingen wrote:TDM virker som et bra valg det, må prøvekjøre en sånn snart. Foreløpig har jeg testet Fazer 1000 og XJR 1300. Fazern har litt høy forsikring, men deilig å kjøre. XJR'en er bare helt konge, de kunne like gjerne droppet å ha gir på den sykkelen, håra reiste seg i nakken :D
Og da ble det XJR på meg :D Blå og sort, tøffeste fargen
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by MowZ »

Jeg kjøpte min fordi jeg synes det er en veldig fin sykkel, samtidig som at det er det nærmeste jeg kom til en r-sykkel. Fordi r-sykkel hadde jeg ikke råd til forsikring på. Det er en god førstegangs sykkel har mange sagt og jeg har lest mye bra om den sykkelen. Den er også litt mer behagelig til langturer og for passasjer. Pluss at når jeg var og så på den første gangen så var den så strøken at jeg måtte ha den. Servicer fulgt, lav km og tatt godt vare på. + At den er ganske så sprek synes jeg da og morsom og kjøre!
BMW S1000RR, Simply the best!
JDR
Posts: 1
Joined: 20 May 2008 19:54
MC: GSXR750 1988 mod. MEget pen og ikke i stykkerkjørt sykkel... Sjelden farge....Mørk rød og svart samt "candylakk"
CB 1100 Super Boldòr. Pen sykkel i nesten 100% original stand.

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by JDR »

Kjøpte GSXR-en i 1999. Kjøpte den fordi jeg syntes den var særs tøff og leken sykkel. \:D/

Kjøpte CB1100 i 2007. Kjøpte den fordi jeg i tilegg til R-en ville ha en sykkel som egner seg til langtur.... :)

Vår/Sommeren 2008: Vurderer sterkt å kjøpe meg en tredje sykkel.... Blir da HD. Grunn: Ble nesten drept i en front mot front i fjor høst (bil mot bil) og ingen av sykklene jeg har kan jeg per nå kjøre med pga. ødelagte knær... HD for å cruise og ha beina strukket ut..... 8)

"De motoriserte tohjulinger som kommer på tunet mitt forblir på tunet mitt"
Peligro
Posts: 116
Joined: 13 Apr 2007 14:13
Location: Litt sør for Bergen

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Peligro »

Kjøpte nettopp - faktisk forrige torsdag - en -95 XJ900 Diversion rett og slett fordi min noe tilårskomne Kawasaki SR 650 viste seg å være et større løft sånn mekkemessig enn jeg hadde tenkt. Hadde ikke blitt en meter på to hjul på den i år...

Hvorfor nettopp XJ900 Diversion? Vel, ryktet sier at Yamaha er bra greier, sykkelen har kardangdrift og luftkjøling hvilket i min verden er ensbetydende med mindre søl og litt reduksjon på vedlikeholdet (husk: ein kvar er salig i si tru!). Dessforuten var den fullt oppsatt med Givi-vesker og tok seg bra ut på bilde i annonsen. Mer skulle det ikke til... :D

Nå vil vel enkelte hevde at Diversion er kjedelig og altdetder og har "utstråling som et zanussi kjølekap" (som en annen kar ytret i en tidligere tråd). Til dere; see if I care... 8) Jeg er forlengst ferdig med fjortisfaktene og ikke har behov for å kjøre på bakhjulet til nærbutikken på under 0,37 sekund for å kjøpe slikkepinn. De ca 70 milene fra Vestby til Bergen via Kristiansand osv. gikk som en drøm! Komfortabelt og greit med nok krefter til en og annen forbikjøring - det holder til meg! :D
Mvh
Geir

Yamaha XJ900 Diversion -95
Kawasaki Z650SR -81 (prosjekt)

"Hvis du tror du er ferdig utlært, er du ikke utlært, men ferdig."
User avatar
wamporey
Posts: 23
Joined: 08 Aug 2013 12:33
MC: Suzuki GSX 750 ES 1987
Aprilia RS50 Tuono 2005
Location: Hammerfest

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by wamporey »

Ser denne tråden er gammel, men kanskje ikke uaktuell likevel?

Jeg kjøpte privat, ettersom det er forsvinnende lite MC-forhandlere i Finnmark, og fordi jeg ikke ville bruke mye penger. Jeg visste at oppkjøringa kom til å koste masse penger, og jeg ville ikke kjøpe en MC som jeg ville være redd for å bruke (som nybegynner), så jeg så etter noe mellom 15 og 25 tusen. Hadde bestemt meg for sportstourer, ikke fordi jeg hadde prøvd forskjellige sykler og funnet ut at det var det jeg likte, men fordi konseptet "sportstourer" føltes riktig for meg. Noenlunde slank, smidig og halvsprek sykkel som man kan kjøre langt med. Merke og modell var ikke så viktig, men jeg ville ha noe innenfor "de fire store" japanske.

Fant heldigvis en sykkel under 15.000, og ble veldig interessert. Det at sykkelen befant seg i min region var også medvirkende.
Ikke gått langt, litt over 50.000km, og den virket velstelt og pålitelig. Innen en uke etter oppkjøringa hadde jeg kjøpt min 1987 Suzuki GSX 750 ES. :D
♪ Bourne to be Wylde..! ♫
Bjerknez

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Post by Bjerknez »

Oppkjøring i Finnmark kan vel ikke akkurat by på de største overaskelsene vel? :smt064 :lol:
User avatar
wamporey
Posts: 23
Joined: 08 Aug 2013 12:33
MC: Suzuki GSX 750 ES 1987
Aprilia RS50 Tuono 2005
Location: Hammerfest

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Post by wamporey »

H
Bjerknez wrote:Oppkjøring i Finnmark kan vel ikke akkurat by på de største overaskelsene vel? :smt064 :lol:
Hehe, neida, bortsett fra en blå pickup som plutselig dukka opp ut fra intet på min høyre side :shock:
Etter at jeg hadde foretatt en meget bestemt nedbremsing viste det seg at pickupen hadde teleportert seg fram til min høyre side, ettersom den kjørte i ca. 20 km/t... :roll:
♪ Bourne to be Wylde..! ♫
Bjerknez

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Post by Bjerknez »

wamporey wrote:H
Bjerknez wrote:Oppkjøring i Finnmark kan vel ikke akkurat by på de største overaskelsene vel? :smt064 :lol:
Hehe, neida, bortsett fra en blå pickup som plutselig dukka opp ut fra intet på min høyre side :shock:
Etter at jeg hadde foretatt en meget bestemt nedbremsing viste det seg at pickupen hadde teleportert seg fram til min høyre side, ettersom den kjørte i ca. 20 km/t... :roll:
Ja man kan bli frustrert av alle disse bilene :smt064 :smt036

Kanaskje han tenkte det samme når han så deg? :-# :-k
Post Reply