Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Prat om tung MC.
User avatar
wamporey
Posts: 23
Joined: 08 Aug 2013 12:33
MC: Suzuki GSX 750 ES 1987
Aprilia RS50 Tuono 2005
Location: Hammerfest

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Post by wamporey »

Bjerknez wrote:
wamporey wrote:H
Bjerknez wrote:Oppkjøring i Finnmark kan vel ikke akkurat by på de største overaskelsene vel? :smt064 :lol:
Hehe, neida, bortsett fra en blå pickup som plutselig dukka opp ut fra intet på min høyre side :shock:
Etter at jeg hadde foretatt en meget bestemt nedbremsing viste det seg at pickupen hadde teleportert seg fram til min høyre side, ettersom den kjørte i ca. 20 km/t... :roll:
Ja man kan bli frustrert av alle disse bilene :smt064 :smt036

Kanaskje han tenkte det samme når han så deg? :-# :-k
Det gjorde han sikkert :lol: "Forbanna motorsykler som bare plutselig dukker opp uten forvarsel!" :lol:
♪ Bourne to be Wylde..! ♫
User avatar
700RR
Posts: 374
Joined: 10 Feb 2011 00:34
MC: :
-04 z750
-96 535 XV : Solgt
-05 CRF 450R : Solgt
-10 SMC RR : Solgt
-08 GSXR 600 : Solgt
-11 690 SMC : Solgt
-08 FS650e : Solgt
Location: Frstad/Bergen

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Post by 700RR »

Brukte hele sommer på å fullføre et prosjekt som kommer i neste bike blad.
Nå kjøpte jeg sykkel som kan brukes ut sessongen
supermons wrote:de fleste går jo fra R til motard
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Post by Trond_V »

Hadde tidligere naken-mc i 6 år, og hadde lyst å prøve noe med litt mer kåpe.

Savner litt å kjøre streetfighter :)
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Post by MowZ »

Jeg har alltid drømt om 1000 kubikk R-sykkel og ville oppgradere fra min cbr 600. Så fant jeg et godt tilbud på høsten og slo til. :-)
BMW S1000RR, Simply the best!
Fiveinline
Posts: 88
Joined: 02 Mar 2012 23:42

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Post by Fiveinline »

Jeg begynte mc livet med en supermotard.
Etter hvert kjente jeg savnet etter å kjøre litt lengre turer. Gikk da til innkjøp av en Yamaha R1 i fjor.
Det var ikke helt det store for meg, så byttet sykkel igjen i år. Det ble da en naken/streetfighter sykkel, som passer meg ypperlig! :)
Gixxern
Posts: 18
Joined: 05 May 2012 19:33
MC: Suzuki GSX-R 750

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Post by Gixxern »

Ble tilbydd samme sum som jeg ga for min eiegode 97 gsx-r 750 srad nå rett fr jul og kunne selvfølgelig ikke si nei til det :P

Etter den ble solgt saumfarte jeg internett etter en ny sykkel. Jeg ville ha noe som ikke alle andre har, noe som skiller seg ut i mengden, ser tøff ut og går bra. Det tok sin tid, men etter neste et halvt år med leting fant jeg endelig "drømmedama" \:D/ Valget falt på en 2007 Benelli TNT 1130 Cafè Racer! Hentet ut sykkelen forrige fredag og er så langt kanonfornøyd! :D

Et lite bilde:

Image
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Post by Jeanette »

Gratulerer med kjempetøff sykkel! 8)
Gixxern
Posts: 18
Joined: 05 May 2012 19:33
MC: Suzuki GSX-R 750

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Post by Gixxern »

Takker og bukker! \:D/
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Post by supermons »

Grattis! Er ikke en sykkel du ser ofte det der :)
Ole1985
Posts: 1
Joined: 26 May 2015 12:28
MC: - Triumph Tiger 800 2012 Venom Yellow
- På utkikk etter en Husqvarna Nuda 900R

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Post by Ole1985 »

Det var nå i år at jeg skulle da opp til Klasse-A fra Lett lappen som jeg har hatt i mange år så sto det i mellom en Ducati Multistrada 1000 DS (2007) og en Triumph Tiger 800 (2012)
Jeg fikk en bedre feeling for Triumphen og slo til, har ikke angret etterpå. Sykkelen er som skapt for norske forhold :D
I didnt go to School, i used Google!
Gixxern
Posts: 18
Joined: 05 May 2012 19:33
MC: Suzuki GSX-R 750

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Post by Gixxern »

supermons wrote:Grattis! Er ikke en sykkel du ser ofte det der :)
Takker for det! :)

Nei, er nettopp derfor den ble kjøpt! :D
Bjerknez

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Post by Bjerknez »

Den Benelli'en var tøff ja! :)

______

Ikke akkurat bruktsykkel jeg kjøpte da jeg gikk for en helt ny, men valhet falt ganske enkelt på Triumph Street Triple R, da jeg ville ha en lett, men leken sykkel som også hadde krefter og bunndrag. Jeg har hatt en Cruiser tidligere, men denne var for tung og ikke særlig inspirerende å kjøre, selv om jeg også hadde mange flotte turer på denne.

Image

Image
Bob Lien
Posts: 5
Joined: 23 Nov 2015 08:28
MC: Kawa 1100 Spectre
HD Fat Bob

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Post by Bob Lien »

Kjøpte Kawa 1100 Spectre på sensommeren i år. Fikk SMS (solgt MC syndrom) etter at jeg solgte både CB750 (`76) og Kawa Vulcan i våres. Da finværet kom slo syndromet inn for fullt.
Kawa 1100 Spectre ble bråkjøpt i Fredrikstad av en meget hyggelig kar og jeg har kjørt mange fine turer i høst. Den har vært et hyggelig bekjentskap med godt drag og behagelig kjørestilling slik jeg liker det. Ville nok gjort et par mindre endringer om jeg skulle hatt den som 1. sykkel, men den får være sykkel nr. 2 eller så kanskje jeg selger den (som kona vil :? ).
Nå har jeg bestilt ny HD Dyna for neste sesong så jeg får se om Kawa`n finner veien ut på Finn til våren. Fat Bob`en får Jekyll & Hyde anlegg samt sikkert noen flere tilpasninger når jeg får kost meg med delekatalogen fra HD i vinter.
Live to ride, ride to live 8)
Bjerknez

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Post by Bjerknez »

De to siste syklene min har vert helt nye, men min første sykkel var en sykkel som hadde gått 6.000km. og var ett år gammel, så jeg kan jo fortelle litt om det valget...

Sykkelen det er snakk om var en Yamaha XVS1300 2012mod.:
Image

Dette var min aller første møte med tohjuling siden mopedtiden og lærekurven føltes bratt. (les Mount Everest)
Til å begynne med føltes den tung og helt umulig å kjøre. Men som alt annet så blir man jo vant til ting etter en stund og etter en stund så trivdes jeg mer og mer på sykkelen. Stroppet jeg en 100 Liters Givi bag bak på denne slik at jeg fikk ryggstøtte så kunne jeg kjøre uendelig. Hærlig følelse.

Grunnen til valget av nettopp denne sykkelen som førstesykkel var at jeg alltid har sett for meg å kjøre inn i solnedgangen med en slik type sykkel. Noen ganger så savner jeg en slik cruiser den dag i dag, men ikke nok til å bytte ut den jeg har. Etter en del vestlandsturer og treff så kjente jeg ryggen begynte og verke på langturer. Sittestillingen var god, men kanskje ikke ergonomisk riktig. Ved siden av litt slappe dempere og ellers midt på treet veiegenskaper samt det faktum at erfaringen var voksende så bestemte jeg meg til slutt å kjøpe meg noe mer "lekent" og "lett". (Men det er en annen historie....)

Så det var i hovedsak grunnen til mitt førstevalg :thumleft
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Post by Lasse Liten »

Kjøpte min Suzuki Freewind fordi jeg ville ha en sykkel som kan utfordre meg på litt annet underlag enn bare asfalt. At sykkelen er rimelig og veldig lett å vedlikeholde selv er også viktig for meg.
Post Reply