YAMAHA FZ6 FRA 78 TIL 98 HK

Prat om tung MC.
lostiones
MC: FZ6 devil, PC III, BMC

YAMAHA FZ6 FRA 78 TIL 98 HK

Post by lostiones »

Hei, er det noen som har funnet ut hva som skal til for å få FZ6 fra 78 til 98 hk. Eg ser at det går ann å klippe/sage den ene stopper på gassen og på det viset få mer gas, men er det noen som vet om det skal noe programering til ? Leste i en utenlands forum at med en Power Comander var ikkje nødvendig programering for da ordnet den det. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte det ? Håper det er noen som kan hjelpe meg med å få de 20 hk. som mangler.

Hilsen til alle i Forumet
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Re: YAMAHA FZ6 FRA 78 TIL 98 HK

Post by Jeanette »

Hei, og velkommen til forumet!

Det er allerede en tråd om dette temaet, sjekk her:

http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=1&t=5886

:)
Finny

Post by Finny »

På min 2007 FZ6S bøyde jeg ut den armen littegrann og det var alt som skulle til. Ingen programering, powercommander eller liknende. Det eneste verktøyet jeg brukte var en tang:)
Jeg har også montert et LeoVince effektanlegg som jeg plukket ut innmaten av. Vet ikke hvor mye effekt det utgjør da..
I forhold til hva en forventer av den type sykkel ble akslerasjonen ganske rå faktisk:) Om du gjør dette så vær forberedt på at den blir rimelig lett i frontpartiet ved riktig giring for å si det sånn :lol:

Jeg valgte å bare bøye armen fremfor å sage den av så syklen enkelt kan tilbakestilles ved et eventuelt salg. Det er viktig å ikke glemme at man må passe på at armen ikke må bøyes så langt ut at gaswiren tar borti den og blir utsatt for unødvendig slitasje. Det tok litt tid å tilpasse det men det lot seg gjøre
lostiones

Post by lostiones »

Finny wrote:På min 2007 FZ6S bøyde jeg ut den armen littegrann og det var alt som skulle til. Ingen programering, powercommander eller liknende. Det eneste verktøyet jeg brukte var en tang:)
Jeg har også montert et LeoVince effektanlegg som jeg plukket ut innmaten av. Vet ikke hvor mye effekt det utgjør da..
I forhold til hva en forventer av den type sykkel ble akslerasjonen ganske rå faktisk:) Om du gjør dette så vær forberedt på at den blir rimelig lett i frontpartiet ved riktig giring for å si det sånn :lol:

Jeg valgte å bare bøye armen fremfor å sage den av så syklen enkelt kan tilbakestilles ved et eventuelt salg. Det er viktig å ikke glemme at man må passe på at armen ikke må bøyes så langt ut at gaswiren tar borti den og blir utsatt for unødvendig slitasje. Det tok litt tid å tilpasse det men det lot seg gjøre
TAKK for svaret, da får eg prøve det, ble litt skremt av noen som sa at sykkelen bare stopte viss ikkje var programert rigttig i tileg, men da er dette bare tull. gleder meg allrede til å prøve det

En farts fylt HILSEN
lostiones

Post by lostiones »

Nå er eg godt fornøid med min Facer, det var lit arbeid å få te men nå går den som en kule og sviver så fint så bare det, ingen ECU programerin nødvendig det er bare tull
Finny

Post by Finny »

Bare hyggelig å hjelpe.. Kult du ble fornøyd :D
Sett på et effektanlegg nå så får du skikkelig lyd i tillegg og opplevelsen blir enda større :lol:
lostiones

Post by lostiones »

Finny wrote:Bare hyggelig å hjelpe.. Kult du ble fornøyd :D
Sett på et effektanlegg nå så får du skikkelig lyd i tillegg og opplevelsen blir enda større :lol:
Takk for hjelpen, eg skylder deg en.
Ja effektanleg er det som står høgest på ønske liste har drevet og sjekka pris her og i spania og det er så stor forskjel at eg kommer te å handla der, dette er liste eg har sjekka pris på.
spania norge

Akrapovic titan 697 e 8250 Nok
Power Comander 310 e 3600
Gpt gir indicator 89 e 1250
Bmc luft filter 61 875

TOTALT 1157 e =8874 nok 13975 nok

Som du ser 5101 nok er mye penger å spare selv om det er en vis risiko i tollen då.
Forresten hvor mye betalte du for Leo Vinci effektanleg den koster 426 euro i aluminium = 3543 nok
Finny

Post by Finny »

Mener det var ca 4500 i aluminium hos norsk forhandler.
Mer enn fet nok lyd og det er den endestussen som ser penest ut i min øyne

Det neste på lista mi er:
1. Bygge om lyktene så jeg har både nær og fjernlys i begge to. Helt latterlig at det ikke kommer sånn fra fabrikken...
2. Flytte blinklys framme til der parklysene er nå. Hvem f.. trenger parklys uansett? vil se mye bedre ut
3. Diodelykt bak med integrerte blinklys
Image

Tips om frontlyktene mottaes med takk :)
Petterjacobsen
MC: 2003 GSXR 750 med div mods.

Post by Petterjacobsen »

Finny wrote: 1. Bygge om lyktene så jeg har både nær og fjernlys i begge to. Helt latterlig at det ikke kommer sånn fra fabrikken...
Vet du hvordan du løser dette?
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
lostiones

Post by lostiones »

Finny wrote:Mener det var ca 4500 i aluminium hos norsk forhandler.
Mer enn fet nok lyd og det er den endestussen som ser penest ut i min øyne

Det neste på lista mi er:
1. Bygge om lyktene så jeg har både nær og fjernlys i begge to. Helt latterlig at det ikke kommer sånn fra fabrikken...
2. Flytte blinklys framme til der parklysene er nå. Hvem f.. trenger parklys uansett? vil se mye bedre ut
3. Diodelykt bak med integrerte blinklys
Image

Tips om frontlyktene mottaes med takk :)
Ja 4500 var ikkje noe upris kansje blir det leo vinci da. Har bilder og hvordan man kobler te lysene, men får ikkje lasta opp bildene her kan prove igjen imårå
Finny

Post by Finny »

Ikke ennå, men alt går :D
Har bilder og hvordan man kobler te lysene, men får ikkje lasta opp bildene her kan prove igjen imårå
Det haddde vært knall:)

Ang Leovince slipon, så fikk jeg det montert av forhandleren og det ser ut som at de har skjært vekk deler av den svarte plasten du ser imellom orginalpottene. Men det går sikkert greit å ordne til selv.
En annen ting er at det nye røret ligger lavere enn det originale så det har slått nedi innerskjermen et par ganger og smeltet litt av plasten der. Venter på svar fra leverandøren ang hva de vil gjøre med det.
lostiones

Post by lostiones »

Finny wrote:
Ikke ennå, men alt går :D
Har bilder og hvordan man kobler te lysene, men får ikkje lasta opp bildene her kan prove igjen imårå
Det haddde vært knall:)

Ang Leovince slipon, så fikk jeg det montert av forhandleren og det ser ut som at de har skjært vekk deler av den svarte plasten du ser imellom orginalpottene. Men det går sikkert greit å ordne til selv.
En annen ting er at det nye røret ligger lavere enn det originale så det har slått nedi innerskjermen et par ganger og smeltet litt av plasten der. Venter på svar fra leverandøren ang hva de vil gjøre med det.
Får ikkje lasta opp bilder, det står bare at grensen for antall vedlegg er nådd, men skal prøve å forklaredet. det første er å ta av sette sidedekslene på side av tanken og vippe opp tanken og binde den der med stropp eller noe, dra ut kobling fra venstre lykt da ser du at det er en ledig plass klar te å koble te med rigtig hu plugg ca. 1,5 m. svart kabel koble te der, så drar man ut den svarte sukker bet som er i hullet fremst på venstre side av rammen det kan være litt hardt men det er bare te å dra, der finner man en tjukk grønne kabel nummer 3 fra venstre side (de er kun en) den kan me dra utt eller klyppe og koble te den me he plugge i venstre lykt, så er bare te å sette alt på plass igjen og kjøre med lys i begge lykt. kan altid sende bildene vis eg for en e-post adresse å sende til.
lukka te.
Finny

Post by Finny »

Det virket ikke så ille:)
Den pluggen er vel noe standard som man får kjøpt hos yamaha?
Bilder kan sendes til dyzar@start.no

Takker masse for hjelpen:)
lostiones

Post by lostiones »

Finny wrote:Det virket ikke så ille:)
Den pluggen er vel noe standard som man får kjøpt hos yamaha?
Bilder kan sendes til dyzar@start.no

Takker masse for hjelpen:)
Bare hyggilg å kunne hjelpe,nå har eg sendt bildene håper du får de
Finny

Post by Finny »

Bildene er motatt. det så ut som en grei operasjon, så nå har jeg litt å gjøre til vinteren:)
Takk igjen for hjelpen:)
Post Reply