NMCU trenger støtte.

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
Post Reply
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: NMCU trenger støtte.

Post by DrGreve »

Bjerknez wrote:Er vertfall eggdelere på E6 Her jeg bor. Er nylig en som mistet livet der også. En motorsyklist. Om det var eggdelerene som hadde skylden vites ikke.
Gjaldt dette skillere mellom møtende trafikk eller veiskuldervern?
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: NMCU trenger støtte.

Post by KliffArne »

LordShaft wrote:Jeg ber pent om at dere holder dere saklig i denne tråden framover. Målet er jo å skaffe NMCU støtte, ikke hugge løs på hverandre for at vi har forskjellige meninger [-X

Selv har jeg inntrykk av at veldig mange opplever NMCU på lik linje med NAF. Litt "bortkastet" hadde det ikke vært for rabatten det ga på bilberging osv. Uten å sammenligne NAF og NMCU ytterligere, så føler jeg at det må legges ut langt mere info om hvilke saker som jobbes med, hva dere jobber mot å suse på med masse info.

Folk oppfatter informasjon på to forskjellige måter. Er det info du søker selv, eller er det info du skal få utenfra å bli påvirket i en eller annen grad. Ja da må infoen spisses deretter :D
Saklig?

Trådens tittel er at NMCU trenger støtte. Jeg har meldt meg inn. Hva har du gjort?

Edit;her skulle jeg lagt inn noen smiley's, men sitter med en bitteliten telefon og fant ikke brillene eller smiley'ene. Dæven så knotete dette er.
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

DrGreve wrote:
Bjerknez wrote:Er vertfall eggdelere på E6 Her jeg bor. Er nylig en som mistet livet der også. En motorsyklist. Om det var eggdelerene som hadde skylden vites ikke.
Gjaldt dette skillere mellom møtende trafikk eller veiskuldervern?
Møtende trafikk
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: NMCU trenger støtte.

Post by mekkern »

Det blir ikke montert nye eggdelere-de gamle blir nok ikke rivd siden det er folk som har en fetish for wirerekkverk i vegdirektoratet.(og ønsker omkamp)

Bare årsavgiften som NMCU fikk senket er grunn god nok for meg til å være medlem-jeg går i pluss med god margin selv etter betalt medlemskap.

Selv om man ikke personlig/direkte er berørt av sakene de jobber med nå, kommer det nok en dag da dette kan bli aktuelt og hvem skal DA si i fra og jobbe mot myndighetene?
hvem skal eksempelvis tale vår sak vedrørende fokus på veisikkerhet/utforming?
Facebook?
Eller NMCU?
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

mekkern wrote:Det blir ikke montert nye eggdelere-de gamle blir nok ikke rivd siden det er folk som har en fetish for wirerekkverk i vegdirektoratet.(og ønsker omkamp)

Bare årsavgiften som NMCU fikk senket er grunn god nok for meg til å være medlem-jeg går i pluss med god margin selv etter betalt medlemskap.

Selv om man ikke personlig/direkte er berørt av sakene de jobber med nå, kommer det nok en dag da dette kan bli aktuelt og hvem skal DA si i fra og jobbe mot myndighetene?
hvem skal eksempelvis tale vår sak vedrørende fokus på veisikkerhet/utforming?
Facebook?
Eller NMCU?
NMCU gjør mye bra. Ingen tvil om det.

Men jeg går også i pluss uten medlemsskap. Jeg har den samme årsavgiften, jeg får billigere forsikring utenom NMCU rabatten med flere tusen kroner i året. Legger man til at jeg slipper kontigenten så sparer jeg enda mer.

Men dette er så klart et litt flåsete svar for da blir man tatt av "hva hvis alle tenkte slik"-argumentet og den kjøper jeg, men her i denne tråden er det snakk om hva som bør gjøres for å trekke nye medlemmer og da er det nettopp fordelene med medlemsskapet som går på økonomi som er dte mest viktige. Jeg vil heller betale 200,- pr.mnd. for medlemsskapet og føle at jeg får flere fordeler. MC bladet er fint og flott, men det eneste jeg som kunde vil ha er en økonomisk fordel som er mer eller mindre unik. Feks. en langt bedre bonus/forsikringsavtale hos en av selskapene.

For meg ga 10% rabatt i IF en årlig kostnad på nåværende sykkel med full bonus 7.900,- I Gjensidige så koster forsikringen meg 4912,- pr. år. Altså en fordel NMCU kan skryte av men som ikke funker for mange i praksis.

Man kan gjerne si til en 18-20 åring at man betaler for at noen går i bresjen for oss MC folk, men jeg tror ikke det er nok til å få en ny MC eier til å tegne et medlemsskap i dag, selv om det kun er snakk om peanuts (300,- pr år?) Noe som vel også viser seg stemme siden det sårt trengs flere betalende medlemmer.
Bergen

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bergen »

mekkern wrote:Det blir ikke montert nye eggdelere-de gamle blir nok ikke rivd siden det er folk som har en fetish for wirerekkverk i vegdirektoratet.(og ønsker omkamp)

Bare årsavgiften som NMCU fikk senket er grunn god nok for meg til å være medlem-jeg går i pluss med god margin selv etter betalt medlemskap.

Selv om man ikke personlig/direkte er berørt av sakene de jobber med nå, kommer det nok en dag da dette kan bli aktuelt og hvem skal DA si i fra og jobbe mot myndighetene?
hvem skal eksempelvis tale vår sak vedrørende fokus på veisikkerhet/utforming?
Facebook?
Eller NMCU?
Helt enig mekkern :thumleft

Har vært medlem der så lenge jeg kan huske, og da vet jeg at noen tar vare på motorsyklistenes interesser.
Har ikke peiling på hva de driver med til dagen, men får med meg saker de har banket igjennom. Og de sakene har vært viktige nok. Har ikke peiling på hva jeg betaler i året (3-400 kr elns). Spiller ingen rolle så lenge det kun er de som jobber for motorsyklistenes interesser inn mot myndigheter etc. For der sitter det mange trangsynte idioter som trenger vettuge folk til å holde de i ørene :D
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Okda »

Bjerknez wrote:
mekkern wrote:Det blir ikke montert nye eggdelere-de gamle blir nok ikke rivd siden det er folk som har en fetish for wirerekkverk i vegdirektoratet.(og ønsker omkamp)

Bare årsavgiften som NMCU fikk senket er grunn god nok for meg til å være medlem-jeg går i pluss med god margin selv etter betalt medlemskap.

Selv om man ikke personlig/direkte er berørt av sakene de jobber med nå, kommer det nok en dag da dette kan bli aktuelt og hvem skal DA si i fra og jobbe mot myndighetene?
hvem skal eksempelvis tale vår sak vedrørende fokus på veisikkerhet/utforming?
Facebook?
Eller NMCU?
NMCU gjør mye bra. Ingen tvil om det.

Men jeg går også i pluss uten medlemsskap. Jeg har den samme årsavgiften, jeg får billigere forsikring utenom NMCU rabatten med flere tusen kroner i året. Legger man til at jeg slipper kontigenten så sparer jeg enda mer.

Men dette er så klart et litt flåsete svar for da blir man tatt av "hva hvis alle tenkte slik"-argumentet og den kjøper jeg, men her i denne tråden er det snakk om hva som bør gjøres for å trekke nye medlemmer og da er det nettopp fordelene med medlemsskapet som går på økonomi som er dte mest viktige. Jeg vil heller betale 200,- pr.mnd. for medlemsskapet og føle at jeg får flere fordeler. MC bladet er fint og flott, men det eneste jeg som kunde vil ha er en økonomisk fordel som er mer eller mindre unik. Feks. en langt bedre bonus/forsikringsavtale hos en av selskapene.

For meg ga 10% rabatt i IF en årlig kostnad på nåværende sykkel med full bonus 7.900,- I Gjensidige så koster forsikringen meg 4912,- pr. år. Altså en fordel NMCU kan skryte av men som ikke funker for mange i praksis.

Man kan gjerne si til en 18-20 åring at man betaler for at noen går i bresjen for oss MC folk, men jeg tror ikke det er nok til å få en ny MC eier til å tegne et medlemsskap i dag, selv om det kun er snakk om peanuts (300,- pr år?) Noe som vel også viser seg stemme siden det sårt trengs flere betalende medlemmer.

Makan....! Virker nok litt som om du er ute etter å markere deg selv - først vil du ikke ha bladet fordi det interesserer deg ikke - så er det visst viktig med en nye hjemmeside - og den har du nesten sagt at du kan lage, hvis bare vi vil betale for den - og nå er det kun rabatter som er interessante - medlem skal du ikke være - men påvirke vil du. Eneste måten å påvirke en sånn organisasjon på er å være medlem og delta så kan du sikkert få i gjennom noen av dine forslag men mange av dine forslag vil nok bare bli blåst av -
OkDa
Fjr 1300
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

Okda wrote:
Bjerknez wrote:
mekkern wrote:Det blir ikke montert nye eggdelere-de gamle blir nok ikke rivd siden det er folk som har en fetish for wirerekkverk i vegdirektoratet.(og ønsker omkamp)

Bare årsavgiften som NMCU fikk senket er grunn god nok for meg til å være medlem-jeg går i pluss med god margin selv etter betalt medlemskap.

Selv om man ikke personlig/direkte er berørt av sakene de jobber med nå, kommer det nok en dag da dette kan bli aktuelt og hvem skal DA si i fra og jobbe mot myndighetene?
hvem skal eksempelvis tale vår sak vedrørende fokus på veisikkerhet/utforming?
Facebook?
Eller NMCU?
NMCU gjør mye bra. Ingen tvil om det.

Men jeg går også i pluss uten medlemsskap. Jeg har den samme årsavgiften, jeg får billigere forsikring utenom NMCU rabatten med flere tusen kroner i året. Legger man til at jeg slipper kontigenten så sparer jeg enda mer.

Men dette er så klart et litt flåsete svar for da blir man tatt av "hva hvis alle tenkte slik"-argumentet og den kjøper jeg, men her i denne tråden er det snakk om hva som bør gjøres for å trekke nye medlemmer og da er det nettopp fordelene med medlemsskapet som går på økonomi som er dte mest viktige. Jeg vil heller betale 200,- pr.mnd. for medlemsskapet og føle at jeg får flere fordeler. MC bladet er fint og flott, men det eneste jeg som kunde vil ha er en økonomisk fordel som er mer eller mindre unik. Feks. en langt bedre bonus/forsikringsavtale hos en av selskapene.

For meg ga 10% rabatt i IF en årlig kostnad på nåværende sykkel med full bonus 7.900,- I Gjensidige så koster forsikringen meg 4912,- pr. år. Altså en fordel NMCU kan skryte av men som ikke funker for mange i praksis.

Man kan gjerne si til en 18-20 åring at man betaler for at noen går i bresjen for oss MC folk, men jeg tror ikke det er nok til å få en ny MC eier til å tegne et medlemsskap i dag, selv om det kun er snakk om peanuts (300,- pr år?) Noe som vel også viser seg stemme siden det sårt trengs flere betalende medlemmer.

Makan....! Virker nok litt som om du er ute etter å markere deg selv - først vil du ikke ha bladet fordi det interesserer deg ikke - så er det visst viktig med en nye hjemmeside - og den har du nesten sagt at du kan lage, hvis bare vi vil betale for den - og nå er det kun rabatter som er interessante - medlem skal du ikke være - men påvirke vil du. Eneste måten å påvirke en sånn organisasjon på er å være medlem og delta så kan du sikkert få i gjennom noen av dine forslag men mange av dine forslag vil nok bare bli blåst av -
Jeg har ikke skrevet det akkurat slik. Jeg skriver at bladet ikke er det viktigste/avgjørende. Ja, hjemmesiden er nevnt tidligere så den trenger jeg vel ikke dra frem i hver post? Ja.. den kan jeg fint lage (mot betaling ja). Rabattene kommer i tillegg til det andre jeg har nevnt gjennom avtaler dem gjør.

At forslagene mine bli blåst av kan nok hende. Det blir i så fall ikke mitt problem.

Men noen av forslagene mine har da blitt godt mottatt så langt...
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Tommas »

@bjerknez

Men hvorfor du ikke er medlem skjønner jeg fortsatt ikke? Du vet de gjør en god jobb, du nyter allerede hvert år godt av jobben de har gjort (redusert årsavgift), og så vidt jeg vet har du null problem med å hoste opp den lille summen som skal til.

På toppen av det er du nok en god selger om du vil, og hadde sikkert klart å verve et medlem eller to.

Til å være i mot gratisarbeid, så synes jeg du får lite rødme i kinnene til å nesten skryte av at du er en freeloader 8)
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: NMCU trenger støtte.

Post by jhn »

Nå er det flere som sier at de ikke forstår hvorfor man ikke er medlem ... da får man bare prøve hardere
Men jeg synes jeg kan ane en slags fordømmelse der ute ... en beskyldning om å være en illojal gratispassasjer :-s

Jeg har jo spurt om det er noen som vet om noen stygge saker det jobbes med, men alle peker bare på gamle bragder ... og det føles som om jeg har bannet i kirka ... Hvorfor?
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:@bjerknez

Men hvorfor du ikke er medlem skjønner jeg fortsatt ikke? Du vet de gjør en god jobb, du nyter allerede hvert år godt av jobben de har gjort (redusert årsavgift), og så vidt jeg vet har du null problem med å hoste opp den lille summen som skal til.

På toppen av det er du nok en god selger om du vil, og hadde sikkert klart å verve et medlem eller to.

Til å være i mot gratisarbeid, så synes jeg du får lite rødme i kinnene til å nesten skryte av at du er en freeloader 8)
Ja, dem gjør nok en god jobb, men jeg er såpass sær ti tider når det kommer til pengebruk at jeg velger å avstå fra selv de minste månedsbeløpene bare for å få tilbake en oversikt. Det kommer stadig regninger i posten på det ene og det andre og målet mitt er å rydde opp i dette før jeg evt. melder meg inn i NMCU.

Men jeg melder meg ikke inn fordi majoriteten her inne mener det. Jeg melder meg inn når jeg føler organisasjonen gjør en helhetlig god jobb og det synes jeg ikke dem gjør foreløpig. Dem er flinke politisk muligens, mens dem bommer andre steder.

300 spenn i året er riktignok bare en varm promp i universet, men det er nå uansett en promp...
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Tommas »

Bjerknez wrote:Jeg melder meg inn når jeg føler organisasjonen gjør en helhetlig god jobb og det synes jeg ikke dem gjør foreløpig.
Ooooh, politikerbjerknez :lol:


Kan du ikke bare stille og rolig melde deg inn da, du trenger ikke finne på alle slags vikarierende motiver for å vinne diskusjonen her inne 8)


- du trenger ikke engang innrømme her at du har gjort det =D>
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: NMCU trenger støtte.

Post by ashland »

jhn wrote:Nå er det flere som sier at de ikke forstår hvorfor man ikke er medlem ... da får man bare prøve hardere
Men jeg synes jeg kan ane en slags fordømmelse der ute ... en beskyldning om å være en illojal gratispassasjer :-s

Jeg har jo spurt om det er noen som vet om noen stygge saker det jobbes med, men alle peker bare på gamle bragder ... og det føles som om jeg har bannet i kirka ... Hvorfor?
Dette er vel noe vi bør være glade for noen tar tak i og jobber med?

Glemte linken :redface
http://nmcu.org/bekymret-selvkj-rende-biler
Last edited by ashland on 06 Oct 2016 12:29, edited 1 time in total.
fun is not a straight line
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Okda »

At dere banner i kjerka er det vel ingen tvil om. Dere trekker dessuten fokus mot dere selv og ikke mot det som er saken. Når Bjerknes ikke er villig til å ofre de 3 - 4 lappene det koster å være medlem - bare for å støtte en god sak, og skylder på at NMCU ikke gjør akkurat de tingene han kan tenke seg sånn som han vil så tenker jeg at han egentlig er en kiping og en kranglefant og at NMCU egentlig har det best uten ham.


Stygge saker som det jobbes med og mot kommer, wirerekkverk er nevnt, underskinne er nevnt, årsavgifter er nevnt, avgifter generellt er nevnt - hvor mye skal det til for å få dere to til å skjønne at NMCU har livets rett vet jeg ikke men bare disse saken er mye mer verd for hver enkelt av oss enn de 3 - 400 hundrelappene det koster å være medlem!

Hver for oss hadde vi ikke komt noen vei med noen av disse sakene. Hva NMCU skal jobbe med fremover er i grunnen opp til de rundt oss og hva de finner på så må NMCU styre etter det. Det er mange som kan lage trøbbel med maks hk, wire, og andre påfunn som bør stoppes.
OkDa
Fjr 1300
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: NMCU trenger støtte.

Post by kvase »

En stor honnør til NMCU å det arbeidet de gjør :thumleft
Er det slik at man oppfordres med synssyke mange begrunnelser for å melde seg inn på grunn av alt det bra NMCU gjør for motorsyklister ? :shock:
.- Er selv medlem i NMCU
I så fall burde de tilsvarende personer som kjører bil melde seg inn NAF eller en lignende organisasjon da jeg antar at de som dytter på her også kjører bil.?
Eller det er vell greit å være gratispassasjer der siden de ikke gjør jobben greit nokk ? -
Eller ikke alle dråper av kronasjer som virker for sin hensikt begynt å bli en smule mange slik at det til slutt utgjør en stor slump penger for enkelte som faktisk må telle litt på knappene innimellom -
inkludert meg selv som er ufør og har litt mindre en minstepensjonistenes satser å leve på.-
Burde være en buffer slik at minstepensjonister og uføre kan få ting til barne pris etter min mening også i slike organisasjoner siden de ikke har samme økonomi som en lønns arbeider -
Det er stor forskjell på å tjene 140 000 brutto før skatt contra over 300 000 kr eller mer ](*,)
Gudskjelov at jeg er gift med en vanlig lønna person ellers så kan jeg med hånda på hjerte love at jeg ikke hadde brukt 1 krone på NMCU --sånn er det \:D/
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Post Reply