Secret Santa?

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
Post Reply
Bjerknez

Secret Santa?

Post by Bjerknez »

På et annet forum så vet jeg at dte har blitt arrangert noe som heter "secret Santa". Det foregår slik at man melder seg på som Secret santa til den som "styrer" opplegget. Man må også legge inn sin korrekte adresse i samme slengen som man melder seg på.

Når påmeldingsfristen er nådd så er det opp til den som styrer og tildele en av de påmeldte en såkalt "secret santa".

Feks. så får jeg beskjed via PM at min Secret Santa er Ojda og får i samme slengen adressen hans. Ojda vet så klart ingenting om hvem som er hans "secret santa" og det er her det morsomme kommer inn. I ettertid kan man giver velge og holde helt kjeft, eller å ha det litt "morsomt" med vedkommede frem til man til slutt evt. ønsker å si at det var deg som sendte gaven.

Sikkert litt vanskelig forklart, men de mest oppegående her vil nok fatte greia :lol:

Man setter en beløpsgrense samt tenker litt på at gaven man sender kanskje blir åpnet sammens med famile etc. så å sende grisete og ufine ting er kanskje ikke så veldig hyggelig... :lol:

Hadde dette vert noe å dratt iu gang?

Desverre så har jeg ikek tid til å styre dette selv... :redface

EDIT:
Så åpner man en egen "Secret Santa" tråd hvor de som har åpnet gaven kan gjette og fundere på hvem som har sendt dem gaven. Så kan giver velge å stå frem eller bare ha det litt gøy :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Secret Santa?

Post by supermons »

Sånn er det på jobben her også, fra en dansk tradisjon "drillenisse".

Mulig jeg er litt Grinchen, men her på jobben er det bare fjas iallefall og spammemailer til hele huset. Får håpe noen her tar tak og gjør det ordentelig :)
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Secret Santa?

Post by Tommas »

Sikkert noen som klinker til!


Image
Bjerknez

Re: Secret Santa?

Post by Bjerknez »

Haha, trivelig å pakke opp en slik samens med bestemødre og barnebarn :lol:

Dette er vel en typisk gave man overhodet ikke vil ha, men som man plukker fram når INGEN andre ser det 8)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Secret Santa?

Post by Bikeridr »

Ha, ha. Bildene var nå en ting, men den øverste sladden i teksten kan jo vekke etpar assosiasjoner :D
Bjerknez

Re: Secret Santa?

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Sikkert noen som klinker til!


Image
Image
Post Reply