Hva med en rapporteringsfunksjon?

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
Post Reply
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Hva med en rapporteringsfunksjon?

Post by _Adler_ »

Heisann.

Jeg har ikke sett det på dette forumet, men kanskje det er mulig å få til en rapporteringsfunksjon her? Hvis f.eks. en tråd er feilpostet, useriøs (spam f.eks.) osv. kunne man enkelt å greit rapportert tråden og beskrevet hva som var grunnen til rapporteringen. Deretter kunne moderatorene lett finne ut hvilke tråder som er upassende.
Har sett flere forum der dette er mulig.

Mvh.
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Ja dette kommer så snart neste versjon av phpBB slippes. Der vil det også komme mange muligheter for hver bruker til å sette opp forumet som de selv vil.
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

så kan det vel nevnes at de idag fikses om du sender en mail til admin eller en av moderatorene :)
-- Honda VFR (04) --
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

I går ble en tråd slettet på grunn av at den brøyt med reglene på forumet. En melding ble sendt til meg om denne tråden av en bruker, og dette var fikset innen jeg så meldingen (jeg er inne 4 ganger til dagen). Det er vel ikke et problem slik jeg ser det, men blir selvfølgelig veldig hendig når det kommer ut :)
Image
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Hva med en rapporteringsfunksjon?

Post by ErlingSG »

_Adler_ wrote:Heisann.

Jeg har ikke sett det på dette forumet, men kanskje det er mulig å få til en rapporteringsfunksjon her? Hvis f.eks. en tråd er feilpostet, useriøs (spam f.eks.) osv. kunne man enkelt å greit rapportert tråden og beskrevet hva som var grunnen til rapporteringen. Deretter kunne moderatorene lett finne ut hvilke tråder som er upassende.
Har sett flere forum der dette er mulig.

Mvh.
Trudde vi hadde en sånn, eg... Den M.P. eller P.M. eller kva det var :P

Neida.. Har vi so mykje upassande innhald då?

Erling
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Re: Hva med en rapporteringsfunksjon?

Post by _Adler_ »

ErlingSG wrote: Trudde vi hadde en sånn, eg... Den M.P. eller P.M. eller kva det var :P

Neida.. Har vi so mykje upassande innhald då?

Erling
Det er ikke slik jeg tenker på. Ser man en upassende tråd og vil rapportere må man i skrivende stund sende en PM til en moderator eller admin. Man vet ikke hvilken av moderatorene som kommer til å logge inn i løpet av dagen. I tilegg så kan det kanskje bli kjedelig for en moderator å motta rapporteringer ofte, men det er vel derfor de er her. Altså for å hjelpe. Med en sånn rapporteringsfunksjon så vil alle admins og moderatorer kunne se hva brukerene har rapportert. Da blir arbeidet mer fordelt og kan bli fortere gjort, da alle får melding om det. Slik jeg har forstått det fungerer det slik ;)

Er ikke så mye å rapporterer her, nei, men er likevel nyttig med en slik funksjon. Bra at den kommer ;)
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Stemmer det du skriver over her _Adler_

Dette kommer i neste versjon.
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

NoName wrote:Dette kommer i neste versjon.
Vet du sånn ca. når denne nye versjonen er klar?
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Nei det jobbes fortsatt med den. Beta 5 av den har vert ute en stund. PhpBB.no driver nå å oversetter den til norsk, og det skal vel være klart til RC1 utgaven kommer.

Men når en endelig versjon er klar er det ingen som vet ennå.
Post Reply