Juridisk seksjon - Ja/Nei - POLL

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Re: Juridisk seksjon - Ja/Nei - POLL

Post by NoName »

Jeg må si at jeg ennå ikke har fått den store tilbakemeldingen på at det trengs et eget juridisk forum.. Har tilgode å se emner som omhandler dette spesefikt..

Når det gjelder kropskunst så er jeg enig i at det er et forum som vi kan luke ut, eller legge som et underforum.
De som var med fra NMCF vet hvorfor det ennå henger med.
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Juridisk seksjon - Ja/Nei - POLL

Post by rerell »

Juristen wrote:Takk for ditt bidrag, mister.

Som du kanskje ser, er det mange som er enige i at det hadde vært en fordel å samle alle juridiske problemstillinger på ett sted.

Dersom det er problematisk for deg, kan du jo bare la være å lese dette. Eller så kan du slenge deg i veggen. Det spiller forsåvidt liten rolle for meg hvilket av alternativene du velger :)
Blir du ofta provocerad när någon har en åsikt som inte stämmer överrens med din egen?
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Re: Juridisk seksjon - Ja/Nei - POLL

Post by EvenDeven »

Juristen wrote:Takk for ditt bidrag, mister.

Som du kanskje ser, er det mange som er enige i at det hadde vært en fordel å samle alle juridiske problemstillinger på ett sted.

Dersom det er problematisk for deg, kan du jo bare la være å lese dette. Eller så kan du slenge deg i veggen. Det spiller forsåvidt liten rolle for meg hvilket av alternativene du velger :)

Spiller det liten rolle for deg det?

Han er faktisk moderator, så jeg tror det spiller større rolle enn du tror.


Folk har forskjellige meninger vet du, det må du godta.
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
Juristen
Posts: 24
Joined: 21 Aug 2007 19:23

Re: Juridisk seksjon - Ja/Nei - POLL

Post by Juristen »

Ooooh... Moderator. Wow!

Hvis det er sånn at man ikke kan si sin ærlige mening i frykt for at moderatorene skal finne på noe tull, er ikke dette mye verdt :-)

Men nok om det. Dersom de hellige moderatorene ikke ønsker å samle jus-ting på ett sted, så er det lite å gjøre med det. Det var bare et forslag, men jeg kan ikke forstå hvorfor det IKKE er et godt forslag.
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Re: Juridisk seksjon - Ja/Nei - POLL

Post by NoName »

Det har da ikke vært så mange jus spørsmål, at det trengs et eget forum for jus. Jus kan snakkes om i et eget emne, og skulle det bli et stort behov for det, så kan vi se på saken. Men intil videre er det ikke noe behov.
Gixxerman

Re: Juridisk seksjon - Ja/Nei - POLL

Post by Gixxerman »

Juristen wrote:Ooooh... Moderator. Wow!

Hvis det er sånn at man ikke kan si sin ærlige mening i frykt for at moderatorene skal finne på noe tull, er ikke dette mye verdt :-)

Men nok om det. Dersom de hellige moderatorene ikke ønsker å samle jus-ting på ett sted, så er det lite å gjøre med det. Det var bare et forslag, men jeg kan ikke forstå hvorfor det IKKE er et godt forslag.
Jeg skrev MIN mening så jeg tror du får roe litt ned her. Er ikke snakk om overformynderi om det var dét du trodde.
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Re: Juridisk seksjon - Ja/Nei - POLL

Post by EvenDeven »

Juristen wrote:Ooooh... Moderator. Wow!

Hvis det er sånn at man ikke kan si sin ærlige mening i frykt for at moderatorene skal finne på noe tull, er ikke dette mye verdt :-)

Men nok om det. Dersom de hellige moderatorene ikke ønsker å samle jus-ting på ett sted, så er det lite å gjøre med det. Det var bare et forslag, men jeg kan ikke forstå hvorfor det IKKE er et godt forslag.

Hvorfor ikke heller prøve å forklare våre kjære moderatorer eller admin om hvorfor, og ikke sleng spydige komentarer?

Trod det hjelper mere hvis du prøver å forklare for å si det slik.
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Juridisk seksjon - Ja/Nei - POLL

Post by inunf »

Ser ikke vitsen med et juridisk forum. Trenger man juridisk bistand så slår man opp i den store røde boka eller snakker med en advokat. Å få en masse synsing på et mc-forum er ikke mye verdt!
Juristen
Posts: 24
Joined: 21 Aug 2007 19:23

Re: Juridisk seksjon - Ja/Nei - POLL

Post by Juristen »

Det siste innlegget var i alle fall usaklig.

Dersom man kan få gratis tips av en jurist her, hvorfor skal man da bruke penger på en advokat som tar overpris?

Synsing er ikke noe å rope hurra for - det er jeg helt enig i, men det finnes utrolig mange forskjellige historier om hvordan folk har blitt tatt og ikke blitt tatt, og for dem som står i fare for å miste lappen, er det ganske ålreit å vite hvordan andre har kommet seg unna. Det er ikke alle forsvarsadvokater som har noe særlig peiling på trafikksaker, og ofte kan det være greit å få vite hvordan andre har klart seg.

Men for all del, slå heller opp i den røde boka, hvis du mener at du er kompetent til å tolke alt som står der :-)

Og igjen, det var bare et forslag. Dere som eventuelt på død og liv ikke vil diskutere slike ting her, kan jo ganske elegant la være.
Juristen
Posts: 24
Joined: 21 Aug 2007 19:23

Re: Juridisk seksjon - Ja/Nei - POLL

Post by Juristen »

Gixxerman wrote:
Juristen wrote:Ooooh... Moderator. Wow!

Hvis det er sånn at man ikke kan si sin ærlige mening i frykt for at moderatorene skal finne på noe tull, er ikke dette mye verdt :-)

Men nok om det. Dersom de hellige moderatorene ikke ønsker å samle jus-ting på ett sted, så er det lite å gjøre med det. Det var bare et forslag, men jeg kan ikke forstå hvorfor det IKKE er et godt forslag.
Jeg skrev MIN mening så jeg tror du får roe litt ned her. Er ikke snakk om overformynderi om det var dét du trodde.
Dette innlegget var vel ikke myntet på deg heller, men på ham som ville ha meg til å skjelve i buksene fordi jeg hadde motsagt en moderator :-)

Jeg er fullstendig rolig, for øvrig.
Juristen
Posts: 24
Joined: 21 Aug 2007 19:23

Re: Juridisk seksjon - Ja/Nei - POLL

Post by Juristen »

EvenDeven wrote:
Juristen wrote:Ooooh... Moderator. Wow!

Hvis det er sånn at man ikke kan si sin ærlige mening i frykt for at moderatorene skal finne på noe tull, er ikke dette mye verdt :-)

Men nok om det. Dersom de hellige moderatorene ikke ønsker å samle jus-ting på ett sted, så er det lite å gjøre med det. Det var bare et forslag, men jeg kan ikke forstå hvorfor det IKKE er et godt forslag.

Hvorfor ikke heller prøve å forklare våre kjære moderatorer eller admin om hvorfor, og ikke sleng spydige komentarer?

Trod det hjelper mere hvis du prøver å forklare for å si det slik.
Denne kommentaren var altså ikke myntet på vedkommende moderator/admin, men på vedkommende som ville ha meg til å skjelve i buksene fordi jeg hadde motsagt en moderator (det var vel deg det, når jeg tenker meg om).

Jeg har allerede forklart hvorfor jeg mener at det er en god idé, derav startet noen denne "pollen". Ser derfor ingen grunn til at jeg skal prøve å diskutere det i hjel. Hvis moderatorene/adminene ikke synes at det er en god idé, blir det ikke noe juridisk forum. Så enkelt er det :)
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Re: Juridisk seksjon - Ja/Nei - POLL

Post by EvenDeven »

Har aldri prøvd å få deg til å skjelve i buksene jeg.. Men det går an å ha en hyggelig tone mot folk fordi.


Har selv sagt ja til denne greia, så hvorfor kan ikke denne topicen brukes til juridiske spørsmål og slike ting?
Hvis det er uaktuelt med ett nytt underforum, så bare lag en post hvor slike ting kan diskuteres.
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Juridisk seksjon - Ja/Nei - POLL

Post by Baron von Waffel »

Juristen wrote:Det siste innlegget var i alle fall usaklig.

Dersom man kan få gratis tips av en jurist her, hvorfor skal man da bruke penger på en advokat som tar overpris?

Synsing er ikke noe å rope hurra for - det er jeg helt enig i, men det finnes utrolig mange forskjellige historier om hvordan folk har blitt tatt og ikke blitt tatt, og for dem som står i fare for å miste lappen, er det ganske ålreit å vite hvordan andre har kommet seg unna. Det er ikke alle forsvarsadvokater som har noe særlig peiling på trafikksaker, og ofte kan det være greit å få vite hvordan andre har klart seg.

Men for all del, slå heller opp i den røde boka, hvis du mener at du er kompetent til å tolke alt som står der :-)

Og igjen, det var bare et forslag. Dere som eventuelt på død og liv ikke vil diskutere slike ting her, kan jo ganske elegant la være.
Hvis noen gir deg et svar her i egenskap av å være jurist så opptrer vedkommende som profesjonell. Det betyr at man kan pådra seg straffansvar om rådet er for dårlig. Så som jurist bør du helst bare gi råd når du er i posisjon til at at forsikringsselskap betaler for dine tabber. For det er ingen som aldri trår feil. Derfor vil jeg for min del være svært forsiktig med å gi råd på internett og samtidig fremheve at jeg er jurist.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Re: Juridisk seksjon - Ja/Nei - POLL

Post by NoName »

Lag et emne der det diskuteres jus. Ferdig med det. Ser ikke problemet.
Trenger ikke et helt forum bare for det.
Post Reply