Felles mc-verksted -diplomoppgave-

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Biker B
Posts: 3
Joined: 17 Nov 2017 16:34
MC: Hd Dyna

Felles mc-verksted -diplomoppgave-

Post by Biker B »

Hei!
Jeg er en arkitektstudent ved Arkitekt og designhøyskolen i Oslo og skriver min diplom/masteroppgave. Som dere allerede har skjønt så vil oppgaven handle om motorsykler i Oslo. Jeg vil gjerne høre fra dere om hva dere synes! Beklager på forskudd for en lang post!

En liten introduksjon om meg selv.
Jeg har hatt tunglappen i mer enn fem år og gjennom disse fem årene har jeg vært så heldig og har eid fem forskjellige sykler. Startet først med en 06 Gsxr 600, ikke det smarteste valget, men det funket ganske bra for meg. Lærte mye, kanskje for mye, og følte jeg måtte bytte sykkel for å fortsatt beholde lappen. Gikk over til en 08 Harley sportster 883 for å roe meg litt ned. Det tok ikke lange tiden før jeg skjønte at den var for svak med sine 53 hester kontra 130 på gixxern. Det var da jeg fant ut at jeg likte å skru og jobbe med sykler. Alt som kunne oppgraderes ble oppgradert. Bremser, dempere, sylindere og stempler, anlegg, kammer og sittestilling. Den hadde til slutt rundt 100 hester og gikk ganske bra. Alt dette ble gjort av meg selv i garasjen til faren min på vinteren.

Jeg solgte sportsteren rett før jeg skulle på utveksling i utlandet og hadde ikke bruk for den. Jeg kunne fortsatt ha den, men hadde allerede planer om en større sykkel og da var det bedre at noen andre kunne ha gleden av den. Jeg trodde jeg skulle være sykkelløs under utenlandsoppholdet men… to uker før jeg skulle reise kjøpte jeg meg en Yamaha Mt09. Ganske god sykkel med mer enn nok krefter. Det var en oppgradert versjon, Sport Tracker, så det var ikke så mye jeg ville gjøre med den. Kunne ha oppgradert demperne, men det ville ha kostet meg en god del. Av den grunn så solgte jeg den etter to dager, jeg ville skru.