Styling av eldre R-sykler

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Gixxerman

Styling av eldre R-sykler

Post by Gixxerman »

Fant ikke på en bedre topic.

Er egentlig på jakt etter pene blinklysløsninger, undertail + lys bak. Har prøvd på ørten forskjellige forum, men jeg får aldri noe skikkelig svar. Saken er jo at de aller fleste sjapper på nettet, har så og si bare stæsj til de absolutt nyeste syklene, og det hjelper jo meg lite. Ser jo enkelte sykler både her og både der, som bruker f.eks yamaha undertail til suzuki og vice verca. Hvordan kan jeg vite hva som vil gå eller ikke ? :? Gidder ikke å stå der å jokke sakene på plass i all evighet heller og andre ymse fremgangsmåter.

EDIT: Og gjerne speil og kåpeglass også, spesielt double bubble.
User avatar
stian
Posts: 290
Joined: 15 Nov 2005 00:54
Location: Trondheim
Contact:

Post by stian »

Når det gjelder undertrays, er det piece of cake og modde de til og passe da, se på to sykkler å se hva som er mest likt osv. så finner du noe som passer sånn ca. så kjøper du litt glassfiber. voila..
Laget eget undertray på min sykkel, aluplate med carbon utenpå, looking goood
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nå har jeg aldri en gang rørt glassfiber som man mekker til selv så jeg tror jeg helst vil slippe :oops:
Ingen voilá her i gården da nei :lol:
chopperen
Posts: 175
Joined: 18 Feb 2006 18:25

Post by chopperen »

glassfiber er meeeget enkelt dersom du bare tar deg tolmodighet når du skal få det på..
noen ting å huske på:
1 få "maling" på begge sider av duken, uten hvite flekker.
2 når du skal legge på duken, pass på at det ikke er luftbobler mellom underlaget (der du skal legge duken på) og selve duken.
3 unngå søl, det tar litt ekstra tid å være forsiktig, men sparer sinnsykt mye etterpå dersom du må pusse vekk, vaske osv..

en ting til, jeg syns plasthansker er drit å jobbe med, man har sånn drit på hendene/neglene i 1 uke etterpå, men duken fester seg ikke til hendene, noe den gjør til hanskene..
Nå: Yamaha Dragstar XVS 125
x: Hyosung sense 50ccm (små trimma)
Post Reply