Hei.
Suzuki LS650 Savage kom først på markedet i 1986 og var (nesten)uforandret helt til år 2005 bortsett fra at den fikk
5.giret i 1995. I 2005 gjorde Suzuki om hele Cruiser linjen sin og i stedenfor å kalle sykklene sine "Savage",
Intruder o.l. Heter de alle sammen
Boulevard med forskjellige betegnelser for å skille dem fra hverandre. Savage ble S40 og Intruder 800cc ble S50 og Intruder 1400cc ble S83.
Savage kommer fra fabrikken med for mager blanding. Som resulterer i pottesmell. Dette er gjort p.g.a. forurensing/miljøkrav. (De første modellene '86+ har ikke det problemet ettersom de ble levert med større dyse) det første mange gjør er å justere blandingskruen, den er på høyresiden av forgasseren. Den er skjult hvis forrige eier ikke har tuklet med den. Hvis den er 3 omdreininger ut eller mer må sykkelen opp i dysestørrelse eller gjøre "the White spacer" moddet. Som innebærer at man må fjerne hele eller deler av en plast skinne som er montert rundt dysen. For å komme til må bensintanken av. Uansett hva du gjør på sykkelen da må bensintanken av t.o.m. bytte tennplugg. Det at sykkelen kjører magert "fra fabrikken" er ikke farlig men det gjør at motoren kan bli litt varm ettersom drivstoffet er også medvirkende faktor i å kjøle ned motoren.
Min sykkel hørtes ut som en hagle hvis jeg slo av tenninga uten å la den gå på tomgang noen sekunder for å roe seg ned. Skjedde også noen ganger at jeg fikk et BOOOM!! ved oppstart. Veldig populært hos naboene når jeg startet opp sykkelen kl 07.00. Jeg har byttet potte mange ganger fremogtilbake fra Screaming Eagle til Orginalt, vet aldri hva jeg vil... nå er den stille som en mus og hverken pottesmeller ved start eller stopp eller når jeg slakker av i fart.
Hvis du vil prøve Screaming Eagle potta da er jeg villig til å selge den, (den bråker) og aller hører deg, veldig fint i tett trafikk og kø kjøring. Men du er sikkert ikke ute etter mer bråk
Og hvis noen Savage eiere er interessert i orginale Chrome veskeholdere og vesker + forkbag (i skinn).
Har ikke brukt dem siden jeg har litt for stort bakhjul
Bare spør hvis det er noe du lurer på.