Moped plombering

Prat om moped & scooter.
Post Reply
paljaerson
Posts: 1
Joined: 04 May 2017 11:23

Moped plombering

Post by paljaerson »

Hei, jeg lurte på om noen vet hvor jeg kan kjøpe orginal eksos til yamaha dt 50 2008 modell, skal av og se på en men han har bare effektannlegg, og lurte på om det er noen steder der de selger original eksos, eller trenger bare moppa og ikke gå over 55km/t vis jeg blir stoppa

Sent fra min E5823 via Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Moped plombering

Post by JK95 »

Må vel være kliss orginal om du må på visning? :-k Og er det ikke 45 som er grensa på moppe?
Bjerknez

Re: Moped plombering

Post by Bjerknez »

JK95 wrote:Må vel være kliss orginal om du må på visning? :-k Og er det ikke 45 som er grensa på moppe?
Jeg tror ikke denne 45km/t regelen gjelder på mopper fra et visst år. Før i tiden så gjorde jo moppene rundt 60km/t orginalt og det kan dem lovlig gjøre i dag også. :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Moped plombering

Post by mekkern »

"Tror" 45km/h grensen går på år 2001.
Før var grensen 2.5HK og 50km/h, hvis den ikke gikk raskere enn ca 55 var det greit..Speedo-sirka-metret viste ofte 60-65 i 55 reell......

Sykkelen må være som "typegodkjent" og har ofte et klistremerke med type/nr på delene som -forgasser eksos og antall tenner på drev.
Post Reply