Honda Scoopy småting

Prat om moped & scooter.
Post Reply
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Honda Scoopy småting

Post by TDK »

Heisann, kjøpte meg en moped her om dagen, en honda scoopy.
Motoren er fin, men selger sa batteriet var ødelagt. Jeg ladet det over natten, og det funker flott nå. Så nå er den egentlig helt problemfri.

Men jeg har 2 liter med statoil og shell olje liggende. Begge er fullsyntetiske. Jeg vet ikke hvilken olje som ligger på nå, men det er en liten skvett i bunn, sikkert mineral eller halvsyntetisk. Må jeg tømme denne tanken for å helle på fullsynetisk, eller kan jeg blande fullsynetisk og halvsynt./mineral? Har sånne gamle mopeder godt av ny fullsyntetisk olje?
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Har ikke egne erfaringer på dette punktet, men har hørt at det ikke er lurt å blande da det kan føre til at oljen skiller seg fra bensina.
Yamaha Aerox 2004

Image
dagaastein
Posts: 3
Joined: 13 Jun 2008 10:08

Re: Honda Scoopy småting

Post by dagaastein »

Hei Scoopyeier!

Har du lyst å tjene 1000 kr neste uke på å gjøre ingen ting? Vi er filmselskapet MOTLYS og skal i neste uke; 16-17 og 18 juli lage en kortfilm der vi trenger noen scoopys. Hvis du hadde vært interissert i å leie bort mopeden din disse dagene kan du få 1000 kr.

Ring meg på tlf 45260098

hilsen Dag
johnsinj
Posts: 18
Joined: 16 Apr 2008 17:16
MC: rieju mrx:) ca 14hk knallj:)

Re: Honda Scoopy småting

Post by johnsinj »

hvis det bare ligger litt i bunnen går det nok greit:) har skiftet olje flere ganger og det funker bra :D
kjøre du original, e du jaggu itj normal:)
Post Reply