Trenger tips til oppkjøringa...

Prat om lett MC.
Post Reply
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Trenger tips til oppkjøringa...

Post by Kriz »

Tenkte å forbrede meg ganske tidlig til oppkjøring og sikkert andre som kan dra nytte av denne tråden, og siden jeg fikk så mange bra tips som kanskje var en grunn til at jeg ikke strøk teorien på min andre tråd her på forumet så kanskje noen vil gi noen tips till oppkjøringa... takker på forhånd :P
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Kjøregården:

- 8 Tallet: Blikket! fokuser blikket der du skal. Bruk clutchen og slur, gi eventuelt litt gass hvis du begynner å få litt vel liten fart.

- Kjeglekjøring: Finn en rytme, høyre, venstre, høyre, venstre osv. hold jevn fart, slipper du gassen/bremser så går det på trynet, enkelt og greit.

- Nødbrems: Brems så hardt du klarer uten at hjulet glipper. Skulle derimot hjulet glippe, er det viktigste å slippe bremsen til du får tak igjen. hvis du demonstrerer at du greier å rette opp en slik hjulglipp på oppkjøring er dette igrunn bare bra :)

Trekklappen:

-håper at Cartman kan legge ut sin fasit på dette :roll:

Veien:

- Hvis du følger trafikkreglene så går dette helt fint. Husk vikeplikten, se etter eventuelt forkjørsskilt, stoppskilt og vikepliktsskilt. Hvis du har høyreregel så skal du bremse ned såpass at i tilfelle det kommer en bil i stor fart der, så skal du ha mulighet til å bremse uten total panikkbremsing. Se etter fotgjengene, rett særlig oppmerksomhet mot små barn og tildels eldre barn, da disse kan være veldig spontane i måten de avgjør ting på.

Sist, men ikke minst, lykke til!
Image
Post Reply