Honda CBF 125 Sidestøtte

Prat om lett MC.
Post Reply
McScott
Posts: 3
Joined: 02 Sep 2013 22:48
MC: Honda CBF 125

Honda CBF 125 Sidestøtte

Post by McScott »

Hei!
Har et lite spørsmål angående sidestøtte til min Honda CBF 125, 2010 modell.
Det har seg slik at på skolen min så er det gratis MC-parkering i en nedoverbakke, vi parkerer syklene med forhjulet inn mot veggen og med støtta nedover i bakken. Problemet er at sykkelen min står latterlig ustødig, både generelt og i forhold til de andre syklene som står parkert der. Når sykkelen står parkert der, så skal det ikke mye til for at den vipper over. Det er liksom nok at det kommer et kraftig vindpust eller at noen som går forbi tilfeldigvis dulter litt hardt borti topplokket som er montert bakpå sykkelen. Kjenner flere av de andre som parkerer syklene sine der, og samtlige av syklene (f.eks Varadero, NSR) deres står hvertfall 10 ganger stødigere enn det min gjør. Er også en annen CBF som står parkert der, produsert mellom 2011-2013, litt usikker, og den står også mye stødigere enn det min gjør. Foreløpig parkerer jeg sykkelen svært skråstilt (med forhjulet oppover i bakken), men på denne måten tar jeg veldig mye plass, og det hjelper ikke noe særlig.

Er skikkelig paranoid angående dette. Hver gang jeg går for å hente sykkelen for og kjøre hjem, så tenker jeg på om sykkelen enda står eller om den har veltet over.
Er det noe jeg kan justere på sidestøtta for å fikse dette? Evt. andre tips/ideer til hva jeg kan gjøre?

Takk på forhånd!
User avatar
Trixie_basics
Posts: 83
Joined: 09 Sep 2009 22:55
MC: Suzuki GSX1300R '09

Re: Honda CBF 125 Sidestøtte

Post by Trixie_basics »

Kapp en skrå kloss i eik e.l solid materiale, enten oppbevar den inne med veggen (ingen stjeler vel en trekloss?) eller frakt den med tilogfra skolen. Kjør gjerne noen skruer akkurat igjennom, så får den "pigger" ned mot bakken. Finnes mange teorier rundt avtagbare støtteforlengere etc.. men hvis den står greit på flaten og dette bare e et problem et sted, Ville eg ikkje gjort mer utav det ;-)
Suzuki GSX1300R ' 09

X: Suxuki TL1000R '01 - 18 000 livsfarlige km (2014-2016)
X: BMW K1200S '06 - 41 000 flotte km på tur (2011-2014)
X: Honda CB600FS '02 - 17 000 trofaste kilometer (2009-2011)
McScott
Posts: 3
Joined: 02 Sep 2013 22:48
MC: Honda CBF 125

Re: Honda CBF 125 Sidestøtte

Post by McScott »

Det med å bruke en klosse har jeg selvfølgelig vurdert tidligere, men synes fremdeles det er litt rart at det kun er min sykkel som har dette problemet av alle som står parkert der. Kan det være noe feil med den fjæra som er festet til støtta, eller er sykkelen min bare laget sånn?

Hvis ikke jeg finner ut noe lurere, så skal jeg gå for en kloss. Takk for svar!
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Honda CBF 125 Sidestøtte

Post by ToreLo »

Ingen tegn til at noe er bøyd? Tviler i allefall på at det er fjæra sin feil.
McScott
Posts: 3
Joined: 02 Sep 2013 22:48
MC: Honda CBF 125

Re: Honda CBF 125 Sidestøtte

Post by McScott »

ToreLo wrote:Ingen tegn til at noe er bøyd? Tviler i allefall på at det er fjæra sin feil.
Ikke som jeg kan se hvertfall... :P

Her en noen bilder jeg har tatt nå nylig av sykkelen som står parkert:

http://gyazo.com/f61...1a7784cfda3adb4
http://gyazo.com/480...0180e4a4e814ec2

Er kun når den står parkert i bakke at jeg har noe problem med dårlig stabilitet. På flat mark står den helt greit, som den skal. :)
Post Reply