Daelim Roadwin R125 plombering

Prat om lett MC.
Post Reply
JH97
Posts: 3
Joined: 21 Apr 2014 00:42
MC: Daelim Roadwin R125

Daelim Roadwin R125 plombering

Post by JH97 »

Jeg har en Daelim Roadwin R125 07 mod.
Pga. Puslete lyd tok jeg ut plomberingen i potta. Mye bedre lyd, men ikke no merkbar foeskjell med tanke på kraft, ikke det at jeg bryr meg om det. Spørsmålet mitt erer det ulovlig og fjerne den plomberingen når den ikke gir mer kraft ? I så fall, hva er straffen ?
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: Daelim Roadwin R125 plombering

Post by Mr. Magelius »

Det du har fjernet er innmaten i lyddemperen, ikke plomberingen. Plomberingen på Roadwinen er elektronisk. Den ligger i ECU'en. Straffen for å kjøre uten innmat i lyddemper er jeg ikke sikker på, men tror at de har lov til å ta ifra deg sertfikat og skilter på kjøretøy hvis den overgår støykravene. Har lik sykkel selv.
JH97
Posts: 3
Joined: 21 Apr 2014 00:42
MC: Daelim Roadwin R125

Re: Daelim Roadwin R125 plombering

Post by JH97 »

Har du gjort det selv ? Og hvor lenge beholder de lappen ?
Mr. Magelius
Posts: 82
Joined: 11 May 2012 15:28

Re: Daelim Roadwin R125 plombering

Post by Mr. Magelius »

Fjernet innmaten, ble bedre lyd, gikk ikke noe bedre, og ble litt småsteder ventilene skulle ryke, så satt den inn igjen etter to uker. (Lagde plate så det så orginalt ut.) vet ikke hvor lenge de beholder lappen, kan du Google eller spørre politiet hva straffen er for alt for mye støy. Ikke sikker på om de tar lappen.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Daelim Roadwin R125 plombering

Post by supermons »

Mulig du bare må vise sykkelen som orginal igjen, hvis det bare er støy. Er også litt opp til hver enkelt politimann hvor strengt de håndhever reglene, noen gir advarseler og sier du må fikse det, noen går for maks straff.
Post Reply