2005 Yamaha DT RE 125 starter ikke hjelp.. ?

Prat om lett MC.
Post Reply
magzix
Posts: 4
Joined: 24 Sep 2014 22:19
MC: Yamaha DT125 RE05

2005 Yamaha DT RE 125 starter ikke hjelp.. ?

Post by magzix »

Endag i sommer kjørte jeg til trening, sykkelen var kanskje litt treig på og starte før jeg dro, så trente jeg i ca 1 og en halv time, så kom jeg tilbake og satt meg på sykkelen og skulle starte den, men den startet ikke overhode.. bruker alltid choke når jeg starter den, den fyrte ikke engang, prøve også å trillstarte den mange ganger, kom 1 smell engang bare når jeg satt den i gir utenom det ikke noe liv i den.. måtte ta sykkelen hjem på henger, så har jeg sjekka litt på den virker som den ikke får bensin.. men det lukter bensin etter å ta fingeren i gasseren fra luftfilter siden.. virker nesten som den kan blåse ut over veldig usikker da.. for det er komp i sykkelen, den er tung å trille i gir og du hører at det er komp ikke noe unormale lyder enn når den startet..

Ting jeg har sjekka..

Har sjekka forgasseren, demontert og gjort den rein.

Det er gnist på pluggen

Komp er det i sykkelen

Så lurer på om tenningen er feil?

den er jo ikke skjært for stempelet går opp og ned fint, men har kjøpt nytt stempel å pakninger så har planer om å bytte det nå må bare få gjort det, kanskje det kan endre problemet.. ? eller så må jeg vel av med magnet siden på motoren der å stille in tenningen så den ikke feiltenner? håper ikke det for jeg har ikke peiling på åssen jeg skal gjøre det egentlig..

Noen som har hatt lignende problem eller vet hva det kan være.. ? Prøvd å starte sykkelen etter jeg sjekka gnist rensa gasser komp, men den fyrer ikke idetheletatt.. syntes kanskje den går litt fort rundt en vanlig når jeg drar på starteren og nå..?
magzix
Posts: 4
Joined: 24 Sep 2014 22:19
MC: Yamaha DT125 RE05

Re: 2005 Yamaha DT RE 125 starter ikke hjelp.. ?

Post by magzix »

Jeg fikk faktisk start på den idag etter og byttet stempel + nålelageret, nye pakninger gjort reint inni syllinder hodet der og litt her og litt der, så det var gøy! vis noen har noe lignende feil kanskje dette hjelper.

trur feilen var at stempel ringene hadde satt seg helt fast i stempelet på feil plass vis det har noe og si.. ? uansett så ordnet det seg! :D
Post Reply