Trim til Cbr125 R

Prat om lett MC.
Hammers
Posts: 6
Joined: 11 May 2006 18:44
Location: Våler i Østfold

Trim til Cbr125 R

Post by Hammers »

Heisann, noen som veit om bra egffektannlegg til cbr?
Dyrt å bli stoppa med det?
MVH
Simen Hammersborg Brynildsen
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Aner ikke hva som er bra til CBR, men jeg kan ramse opp en haug med merker som lager til sykkelen.
Thunder, LeoVinci, Arrow, Scorpion, Remus..osv..osv...
Koster fra ca 2000 til ca4000kr.

I tillegg kan du få kjøpt Slip-On potter til større sykkler som også passer på sykkelen, (muligens litt modifisering ved fotvilerfestet) hvis det er lyden du er interresert i.

Hva boten angår; så er den på de vanlige 4200kronene.
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

tror boten er satt opp til 4700 nå=p
uansett så vil jeg på det sterkeste anbefale arrow effekt til cbr:)
stilig annlegg med råeste lyden! sykkelen får da rundt 16 hk.

I fjor sommer hørte jeg en rå lyd, og forventet en rå racing
sykkel av et slag med effektpotte, det var sannelig en cbr 125=D
den hadde arrow;)
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
lovebikes
Posts: 8
Joined: 28 Apr 2005 19:09

Post by lovebikes »

NeoN wrote:tror boten er satt opp til 4700 nå=p
uansett så vil jeg på det sterkeste anbefale arrow effekt til cbr:)
stilig annlegg med råeste lyden! sykkelen får da rundt 16 hk.

I fjor sommer hørte jeg en rå lyd, og forventet en rå racing
sykkel av et slag med effektpotte, det var sannelig en cbr 125=D
den hadde arrow;)
Regner med at det er samma bota som på moped, og den var i hvertfall 4200 i april. 2 av kameratene mine blei stoppa med moped.
Honda NSR 1999
CBR_Honda
Posts: 2
Joined: 20 Mar 2007 20:21

CBR_ effekt annlegg

Post by CBR_Honda »

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe arrow effekt annlegg ??
kanarigutten
Posts: 103
Joined: 14 Sep 2006 22:38
Location: akershus

Post by kanarigutten »

Honda nsr 03 mod
CBR_Honda
Posts: 2
Joined: 20 Mar 2007 20:21

Post by CBR_Honda »

Hvor sitter db-killern og hva gjør den (effekt, osv.)
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Må motsi deg der, sjansen for at du får mer effekt er like stort som at du får mindre.

Uansett er det så minimalt at det ikke engang er verdt å nevne.
- Skyt her -
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Post by Ducos »

pøhh:P

greit nokk at det er snakk om litt akselreaksjon, og toppfart
_Ikke grisemye akkorat_ snakk om fra 13-16/17hk her.

du går fra 120-130 til 140-145 med rett dreving vil jeg tro:P ikke så alt for mye effekt økning i forrhold til 2taktere.

der du tar en blombering i samme slengen^^
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Ducos wrote:pøhh:P

greit nokk at det er snakk om litt akselreaksjon, og toppfart
_Ikke grisemye akkorat_ snakk om fra 13-16/17hk her.

du går fra 120-130 til 140-145 med rett dreving vil jeg tro:P ikke så alt for mye effekt økning i forrhold til 2taktere.

der du tar en blombering i samme slengen^^
Du går ifra 120-130 til 119-129, ikke noe mer.

Hvorfor? Siden for å trimme ordentlig med tanke på eksosanlegg må også forgasseren justeres deretter, ellers mister man faktisk effekt, så sånt det ikke er plombe i originalanlegget.

De som lagde sykkelen hadde peiling på hva de gjorde, og de lagde ett eksosanlegget som dro mest mulig effekt fra motoren uten å gå vesentlig ut over bensinforbruk.
- Skyt her -
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Post by Ducos »

de nye cbr'ene kommer med insprøytning:) altså ingen forgasser, btw de laget potten slik at den skulle gi mest mulig Ro/stillhet vil JEG tro.. ellers hadde de gjort slik at den hadde 15hk istede for 13hk spør du meg .. :p men jeg vet ikke eksakt..
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Ducos wrote:de nye cbr'ene kommer med insprøytning:) altså ingen forgasser, btw de laget potten slik at den skulle gi mest mulig Ro/stillhet vil JEG tro.. ellers hadde de gjort slik at den hadde 15hk istede for 13hk spør du meg .. :p men jeg vet ikke eksakt..
Hvordan i all verden vet du at de kunne lagd den til 15hk hvis de ville?

Ro/stillhet kan forklares ved at de simpelthen har fylt opp greien med demperwatt.
- Skyt her -
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Ducos wrote:de nye cbr'ene kommer med insprøytning:) altså ingen forgasser, btw de laget potten slik at den skulle gi mest mulig Ro/stillhet vil JEG tro.. ellers hadde de gjort slik at den hadde 15hk istede for 13hk spør du meg .. :p men jeg vet ikke eksakt..
Hvordan i all verden vet du at de kunne lagd den til 15hk hvis de ville?

Ro/stillhet kan forklares ved at de simpelthen har fylt opp greien med demperwatt.
- Skyt her -
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Post by Ducos »

øø, du kan bygge din om til 50hk hvis du absolutt vil? lommeboka di som bestemme..

men greit, hvis du er så SKRÅsikker på at effektpotte ikke gir effekt, eller snakk om 5km/t, eller kansje TAP av effekt, så versjågod jeg skal ikke blande meg engang




jeg tar kvelden:P gonatt^^
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

asker-anders wrote:
Eike_Oak wrote:Må motsi deg der, sjansen for at du får mer effekt er like stort som at du får mindre.

Uansett er det så minimalt at det ikke engang er verdt å nevne.
leste bare på lappen som fulgte med arrow eksosen min jeg:

The removal of parts/components improves the performance, but then the exhaust system will not comply with the homologation enforced regulation...
Salgstriks ;)

Har du ikke hørt om lydanlegg til tung-MC som gir garantert 10% ekstra effekt?
Kjøper du i tillegg powerfilter får du enda 10% til, og vips så har du 220 hk i din R1.

Sant? neppe.
- Skyt her -
Post Reply