Sittestilling Racing

Prat om lett MC.

komfortabel?

ja
14
70%
nei
0
No votes
ikke over lenger tid
6
30%
 
Total votes: 20

User avatar
Scotch
Posts: 1170
Joined: 30 Apr 2005 11:42
Location: Stavanger

Sittestilling Racing

Post by Scotch »

Hvordan er sittestillingen på en racing egentli? jeg får så sinnsykt vondt i halebeinet etter jeg har kjørt litt på min chopper.. Vurderer om jeg kanskje må selge den så jeg ikke får varige skader på halebeinet :?


Noen som bor i stavanger området som har racing som jeg kan testesitte og en liten tur? :D
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
Pingo
Posts: 14
Joined: 05 Nov 2006 15:18
Location: Bergen

Post by Pingo »

har nsr125, og har kjørt på det lengste 42mil på en dag, og får ikke noe vondt i ræven, bare litt vondt i føttene for jeg er litt lang for biken :lol:
honda nsr 2000mod :)

jollymoto :)
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

etter en time får jeg tre smak i ræva, kansje fordi Derbi må begynne å polstre setene sine litt mer :lol:

Det belaster en del på håndleddet, har kansje ikke kjørt mer en 10mil i strekk, det er fordi tanken min rommer 13L å jeg bruker 0,8 på mila :shock: Finnes rett og slett ikke nok bensinstasjoner :(
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Scotch
Posts: 1170
Joined: 30 Apr 2005 11:42
Location: Stavanger

Post by Scotch »

Ta en sekk med en bensinkanne i :!:
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

mathiazz wrote:etter en time får jeg tre smak i ræva, kansje fordi Derbi må begynne å polstre setene sine litt mer :lol:

Det belaster en del på håndleddet, har kansje ikke kjørt mer en 10mil i strekk, det er fordi tanken min rommer 13L å jeg bruker 0,8 på mila :shock: Finnes rett og slett ikke nok bensinstasjoner :(
Hvis det belaster håndleddene tørr jeg påstå at du sitter litt feil
Du skal ikke bruke armene for å holde deg oppe, du skal bruke ryggen

GPR sine seter er jo ett kapittel for seg selv :P


Men jeg syntes Racing har en veldig fin sittestilling, selvom det er den sykkeltypen som er kjent for å ha den dårligste.
- Skyt her -
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Essda, skal jeg peise pidda så bare ligger jeg trykt fremme i instrumentpanelet så vinden suser fint over ryggen :lol:

Tror jeg må kjøpe med en ekstra tank å stripse den fast på tanken :roll: :idea:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Sittestilling på en racingmoped er nok bedre enn på en racingsykkel fordi mopeden er kortere.
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Gixxerman wrote:Sittestilling på en racingmoped er nok bedre enn på en racingsykkel fordi mopeden er kortere.
Min er jo nesten større en din :lol:
Min er faktisk den største og mest solide mopeden du får, mange sir at TZR er større. Men det er den ikke! Frammgaffelen min er dobbelt så stor som TZR og rammen er dobbelt så brei :lol:

Kansje det har noe med at min sykkel leveres i 125cc også, samme sykkelenen bare annen motor ;)
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Eneste racingen jeg har kjørt er en Motorhispania RX. Kjørte den i ca. 3 km, var ikke så verst egentlig og jeg er temmelig høy (Rundt 1.95 m). Sitter veldig sportslig. Bra fartsfølelse. Vet ikke hvordan det er i lengden, så valgte å ikke svare noe.
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
karlsen.90
Posts: 61
Joined: 13 Nov 2006 15:14
Location: Drøbak

.

Post by karlsen.90 »

har kjørt til sverige og lignende med min aprilia rs flere ganger uten å få vondt noen sted, setene er komfortable også.
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

_Adler_ wrote:Eneste racingen jeg har kjørt er en Motorhispania RX. Kjørte den i ca. 3 km, var ikke så verst egentlig og jeg er temmelig høy (Rundt 1.95 m). Sitter veldig sportslig. Bra fartsfølelse. Vet ikke hvordan det er i lengden, så valgte å ikke svare noe.
Har selv kjørt RX og er 1,85 høy. Jeg syntes den var forferdelig. Tynn, vondt i håndledd fra man setter seg på den + at jeg ikke liker utseendet på den. Men hei, det er jo min mening selvsagt :)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Scotch
Posts: 1170
Joined: 30 Apr 2005 11:42
Location: Stavanger

Post by Scotch »

Jeg får se til våren hva det blir til :lol:
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Kjøp deg en racing ;)
Går utrolig mye fortere en alt annet som kan sammenlignes motor messig :D

F.eks En Aprilia RS 250ccm går bedre en en 2000ccm cruiser :D
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

mathiazz wrote:
Gixxerman wrote:Sittestilling på en racingmoped er nok bedre enn på en racingsykkel fordi mopeden er kortere.
Min er jo nesten større en din :lol:
Min er faktisk den største og mest solide mopeden du får, mange sir at TZR er større. Men det er den ikke! Frammgaffelen min er dobbelt så stor som TZR og rammen er dobbelt så brei :lol:

Kansje det har noe med at min sykkel leveres i 125cc også, samme sykkelenen bare annen motor ;)
GPR er langt ifra den mest solide mopeden du får, sveiset tynn stålramme, har du noen gang sett en GPR (eller noen Derbi i det hele tatt) som har vært utsatt for trafikkuhell? Rammen er jo laget av 2mm tykt stål?

Kan i samme slengen nevne at RS50 er 1950mm lang og har en helstøpt aluminiumsramme (eneste moped til min viten som har det)
- Skyt her -
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Eier en Derbi GPR selv, rammen er langt i fra 2mm tykk! :lol:

KAn ta et bilde å legge ut, skal du få se. Sikker på du er Aprilia eier :lol:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Post Reply