Lone rider

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

Ja lønnen ble det den ble. Det er ikke så gode tiderlengre, men jeg klager ikke :) for 3-4 år siden så var det mer penger å hente. Og så må jeg dekke alle utgifter selv. Både bolig og flyreiser
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Lone rider

Post by Tommas »

JohnnyTh wrote: Og så må jeg dekke alle utgifter selv. Både bolig og flyreiser

Fy, verden er et ondt sted :lol:
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

Tommas wrote:
JohnnyTh wrote: Og så må jeg dekke alle utgifter selv. Både bolig og flyreiser

Fy, verden er et ondt sted :lol:
Takk for det, godt å få lott sympati
:redface
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

Snart ferdig med min 6 uke I Korea. Har fremdeles ikke begynt å jobbe. Blir lange dager når man skal sitte på kontoret å prøve å se ut som man jobber. Har egentlig gitt opp det siste der nå og det går stort sett I youtube og lignende.

Men men man får jo betalt, så kan vel ikke klage.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lone rider

Post by tshansen »

Dæven, 6 uker uten å få "gjort" noe kontruktivt? :shock: Sukk, det er faen meg helt drepens! Jeg har prøvd en light versjon av det du sier i nordsjøen. Å ikke ti ville hester hadde fått meg til å holde på med den driten der igjen :-#

Godt å høre du er med friskt mot. Du har vel bare x antall måneder igjen? :plystre
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

Det er antatt at vi skal bruke 6 måneder. Siden vi ikke har kommet i gang så er det fremdeles 6 måneder igjen.
De sier nå i slutten av juni, men jeg tipper august.

Når jeg kjeder meg på det værste så setter jeg opp et ExCeL ark og regner på lønnen. Det motiverer 8)
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Lone rider

Post by Jompa »

JohnnyTh wrote:Snart ferdig med min 6 uke I Korea. Har fremdeles ikke begynt å jobbe. Blir lange dager når man skal sitte på kontoret å prøve å se ut som man jobber. Har egentlig gitt opp det siste der nå og det går stort sett I youtube og lignende.

Men men man får jo betalt, så kan vel ikke klage.
Du skulle ikke tilfeldigvis ha bruk for en kontorassistent ?
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

Jompa wrote:
JohnnyTh wrote:Snart ferdig med min 6 uke I Korea. Har fremdeles ikke begynt å jobbe. Blir lange dager når man skal sitte på kontoret å prøve å se ut som man jobber. Har egentlig gitt opp det siste der nå og det går stort sett I youtube og lignende.

Men men man får jo betalt, så kan vel ikke klage.
Du skulle ikke tilfeldigvis ha bruk for en kontorassistent ?
Hvis jeg skal ha en assistent så skal det være kort skjørt og høye hæler på assistenten. Og sitte på fanget å ta notater!
Bergen

Re: Lone rider

Post by Bergen »

JohnnyTh wrote:Det er antatt at vi skal bruke 6 måneder. Siden vi ikke har kommet i gang så er det fremdeles 6 måneder igjen.
De sier nå i slutten av juni, men jeg tipper august.

Når jeg kjeder meg på det værste så setter jeg opp et ExCeL ark og regner på lønnen. Det motiverer 8)
Hvordan går det med den leggen som deiset i bakken? Har de spare eller tar fra neste rigg feks?
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

Jeg vet ikke. Det var nede på Samsung verftet. Jeg er på Hyundai. Ca 2 timer fra Samsung. Har ikke hørt noe om materielle skader. Statoil har mest fokus på personell.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Lone rider

Post by Kant1 »

6 uker uten å ha noe å gjøre...????oohhh.
Jeg har hatt drøye to uker med minimalt å gjøre, når vi har gått på dekk med farkosten pga dårlig vær. Da blir det noen rolige skift med vedlikehold, rydding og varetelling, før man glir over i en helt trancelignende tilstand, men heldigvis, vi er et bortgjemt folkeslag ombord, og passer våre egne saker, og ingen andre bryr seg.
Men det KAN bli lange dager :-D
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Lone rider

Post by Okda »

JohnnyTh wrote:
Jompa wrote:
JohnnyTh wrote:Snart ferdig med min 6 uke I Korea. Har fremdeles ikke begynt å jobbe. Blir lange dager når man skal sitte på kontoret å prøve å se ut som man jobber. Har egentlig gitt opp det siste der nå og det går stort sett I youtube og lignende.

Men men man får jo betalt, så kan vel ikke klage.
Du skulle ikke tilfeldigvis ha bruk for en kontorassistent ?
Hvis jeg skal ha en assistent så skal det være kort skjørt og høye hæler på assistenten. Og sitte på fanget å ta notater!
Hvis dette er alt som skal til så er vel dette ikke noe problem for Jompa? Hadde sikkert vært ett syn for guder det :lol: jeg har jo ikke sett grunnlaget bortsett fra avataren, men....
OkDa
Fjr 1300
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

Nei det vet vi jo lite om. Mulig enkelte hadde satt pris på det. For min egen del så er jeg skeptisk.

Uke 7 her nå og fremdeles ikke kommet skikkelig igang. :(
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Lone rider

Post by JohnnyTh »

Har kommet ut av hvor mange uker det er nå, men nærmer seg 3 måneder. Vi har så vidt kommet I gang, men det er fremdeles lite å gjøre.

Ser ut som sesongen I år går I vasken. Har fått indikasjoner om at jeg ikke er hjemme før I august :(
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lone rider

Post by tshansen »

Sett vekk ifra lønningen (som betyr lite i den store sammenheng for min del) Hvordan motiverer du deg til å holde det gående så lenge? Være vekke fra familie osv så lenge om gangen, for ikke snakke om være på andre siden av jorden og ikke få gjort det som var planlagt?

Jeg husker bare tilbake på hvordan det var å sitte 2 uker i nordsjøen uten å få jobbe :-# Det blir liksom litt stusselig sammenlignet med det du opplever ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply