The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Pit Puddelen Pus aka Bartetrynet er under opplæring til å bli drapsmaskin så du må passe deg så du ikke blir kjøttdeig hvis du møter henne når hun forstår odereren -Søk,drep, ta alle kredittkorta ! :thumleft Opplæringen går tregt og naboen er ikke særlig bekymret enda. Pussig.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

pollti wrote:Pit Puddelen Pus aka Bartetrynet er under opplæring til å bli drapsmaskin så du må passe deg så du ikke blir kjøttdeig hvis du møter henne når hun forstår odereren -Søk,drep, ta alle kredittkorta ! :thumleft Opplæringen går tregt og naboen er ikke særlig bekymret enda. Pussig.
Naboen din er nok i samme modus som min...stum... :-# ...og ikke uten grunn... :smt119
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Har akkurat kommet meg opp fra lørdagsmøtet på kafeen. Var mange gode saker som ble tatt opp i dag. Mye god underholdning i disse møtene. Kara er årn'tli' særriøse i ordskiftet. Nevnte kafé ligger nedenfor rundkjøringa i Lenagata på høyre side av veien. Det er en Kiwibutikk vis-a-vis. ImageImageImageImageImageImage

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Fytti katta !! Snø der jo... :shock:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: RE: Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

pollti wrote:Fytti katta !! Snø der jo... :shock:
Om du syns snø er fælt, vil nok dagens vær passe herren bedre. Det er nemlig 2°,vindstille og regn. Image

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Må bare innom dere jeg gitt....her går det ihvertfall an å åpne kjeften uten at alt avdekkes som sleivkjeft og annen elendighet....
mange ganger føler en seg forflyttet til Monthy Pytons artigserie LIFE OF BRIAN..... ](*,) ...steining gikk for seg der også

Det meste misforstås og det strittes med piggene... :smt120

Nei,hos n Desmo går det meste i boks... :thumleft ............jordnært sier vi herover...

latskap,naturbilder,HGer og gamle biler,,,mcer...alt funker.....

Ha en god lat dag æille her !!

\:D/
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Gammer'n er redusert om dagen. Har fordervet kroken som rompa henger i. Eller ryggen som den også kalles. Men det værste er over og ryggen blir bedre for hver dag.
Ting går litt tregere med vond rygg. Ikke det at det er et problem, for jeg har god tid som NAV'er.
Nå er hagen min etter Pollti's smak. Mildvær og regn har smeltet det meste av snøen som kom for 14 dager siden..Image

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re:

Post by intruder »

Jalmar wrote:Jeg vet ikke om du leser Classic Motor Magasin (tidligere Signalhornet), Desmo. Jeg gjør det og har gjort det i mange år. Grunnen til at jeg spør er at du da kanskje fikk med deg en historie som sto på trykk for en to-tre år siden vedrørende en flymotor? Jeg har dessverre ikke finni igjen det bladet der stykket står, men skal prøve etter hukommelsen å gjenfortelle historien. Du får ha meg unskyldt hvis jeg bommer på detaljene. :wink:

Det var inne på et stille og rolig boligfelt i Sverige, der to eldre flyinteresserte herrer restaurerte en gammel Rolls Royce 16 sylindret flymotor fra krigens dager. Denne restaureringen fant sted inne i en garasje, og herrene hadde rigget til en ramme som flymotoren var montert i. Denne rammen var godt festet i garasjens støpte gulv. Årene gikk, og de to kammeratene ble tilslutt ferdige med jobben. Klokka hadde blitt to på natten når siste hånd ble lagt på verket. De to gikk noen skritt vekk fra mesterverket og så beundrende på den flotte enorme motoren.

Men så kom den skjebnesvangre beslutningen. De begynte å lure på om motoren startet. Og ikke før var tanken tenkt, så begynte forberedelsene for en liten prøvestart, sånn som en liten belønning for strevet.

Og motoren startet. På fri eksos og bra turtall, og altså inne i en garasje i et stille boligfelt klokka to på natten. Historien forteller videre om en kondemnert garasje, og et lys våkent nabolag.... :lol:


Jeg kan ikke gå god for sannhetsgehalten i historien før jeg eventuelt finner bladet der historien står, men uansett en artig historie. Jeg syns jeg ser det hele for meg. :lol:
...............................................................................................................................................
Tok meg den frihet å lese litt i tidlig Desmohistorie...mye interessant !
Fant blant annet historien over her..... =D>
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Nå har ryggen blitt nesten helt "Oslo" igjen. Henger igjen litt stølhet, men mye mindre enn for noen dager siden. Jeg tok sjansen på å gå søndagsturen sammen med Rolf Kolstad. Det er den 93 år unge naboen. Så sant det er noenlunde vær så rusler vi en tur på søndager. Det er neimen ikke mye som minner om vinter på Toten nå om dagen. [emoji15][emoji15][emoji15]ImageImageImageImageImageImageImageImage

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

HG rapporterer om blåveis i skogen. 1 frosk fanget hun på sykkelstien, den ble sluppet løs i skogkanten. Sist søndag var vi på Vesterøya ved Sandefjord, der var det nesten klart for plenklipp enkelte steder. Fuglene er mistenkt for å bygge reder. Den elektriske Biltema damesykkelen er sett over og er klar for innsats. Holder været seg som nå er det bare å legge om til sommerdekk snart. Tidlig vår i år, og det er ikke meg imot. Men bra for naturen er det kanskje ikke.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

I går kjøpte jeg skritt-teller...en god investering.jeg kommer til å sponse meg selv med ei krone kilometeren..blir peeng ta det....
På øret skal jeg ha Vidar Sandbecks "Pengegalopp"..på læpptoppen Øistein Olsen i Norges Bank... :shock:
Og går jeg langt nok og penga yngler skal jeg spandere kinamat på Sjøla....hu går på slankekur og blir illsint om jeg nevner en matbeta........
litt morro får en unne seg... :smt115
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by pollti »

Kina mat er perfekt slankemat Intruder ! Nest beste slankemat er indisk.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by intruder »

Skritt-telleren fungerer...2563 skritt i går...rundt 2 km.. :smt033
og i går ble det en vespa 50 1996 modell,må jo ha noe å køyre Helgøya rundt med sammen med moppedfolket,mest Tempo....men greit å skille seg ut der å.....
De har mye rare klubbmerker....endeLarmen MK er noe i likhet,,

er ikke så høytidelig i denna gjengen der vel :smt073
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Jeg føler meg litt lurt i dag. Vi hadde ring rundt sola i går, såkalt halo, og det er et gammelt værmerke som sier at det skal komme nedbør etter max 24 timer. Har ikke kommet en regndråpe eller ei snøfille. Jeg føler meg snytt! Skal ikke gamle tradisjoner holdes i hevd lenger? Det er såå 2020 at jeg blir dårlig. Jeg passet på å ta et bilde av fenomenet i går, slik at jeg ikke blir beskyldt for å fare med løst prat. Image

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Post by Desmo »

Og så er det noe annet som gjør at jeg er litt "heit i toppen" om dagen. Det er denne tidlige "våren" vi har fått nå midt på vinteren. Jeg må jo hyle innpå pollenallergimedisin foran skjema. Da blir sesongen ekstra lang. Hoffamei!! Image

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply