tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
kvase
Posts: 4031
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: tshansen - *Nye toner i trompeten*

Post by kvase »

ojda wrote:
kvase wrote:Har man mulighet å rom for å gjøre ting man selv ønske ja gjør det slik som alle her har gjort ting litt utenom det vanlige i en eller anen form :thumleft --
Å de som vil vise hva de har gjort i god tro om det ene eller andre tragisk at folk ler av det :-k
Syns man skal ta seg i akt for å kaste stein i eget glas hus det er jo noe som heter bumerang effekt :roll:
uten prøving å feiling står verden stille å blir et kjedelig møkka høl
Det er ikke alle som tør å gå veien først --Respekt---
--
Vi harselerer og har det litt moro med vær andre med litt ironi -
--
Trompeten blir en gjenstand med mye glede å noe irritasjon i form av sarkasme å :redface
-
Filming går opp i nye høyder med kvalitet å takk for det :shock:
-
Takk til deg Bergens gutten

Jeg tror du skal ta med i beregningen at mange av oss kjenner hverandre ganske bra, å legger den humoristiske tråden mellom hverandre noen hakk høyere enn hva som er "sømmelig" ellers i samfunnet :thumleft
Thomas gir å han tar imot på samme vis, så jeg tror ikke du skal være volsomt engstelig for at han skal bli veldig fornærmet her [-(
Men det er ett lite men [-X Folk som ikke er familjær med med den av og til litt røffe tonen kan nok stusse litt fra tid til annen :lol:
Jauda tok det med i tanke gangen men fort gjort å spasere rett inn en slik bekjent skap sak å så er det gjort he he -
Har jo vært litt harde toner i det siste men det er muligens bare jeg som syns (blaut hjerta som jeg er :shock: )
- skrev ei de linjen der for jeg tenkte ikke noe annet en her kjenner vi vær andre
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Nye toner i trompeten*

Post by tshansen »

Bare å slappe helt av, jeg tar meg veldig lite nær av tingene som blir skrevet her inne. Ja jeg lar meg fyre opp noen ganger, men stort sett...fra de jeg kjenner best er det bare et velment spark i leggen, litt misunnelse eller generelt bare om å gjøre å erte litt \:D/

Noe jeg anser som helt normalt når man legger hodet på høggestabben slik som jeg gjør noen ganger. Joda, man kan bli litt trøtt av enkelte, men stort sett er det i beste mening. Det er verre om det ikke hadde blitt fleipet med, da er det langt verre (syns jeg) men takk for støtten Kvase :-P Alltid hyggelig når noen stiller opp ved sin side :thumleft

Men, jeg kommer ikke til å slutte å lage filmer, jeg driter fortsatt 100 - 0 i hvor mange likes jeg måtte få eller ikke. Så kan jeg heller sole meg i glansen når jeg er blitt så god at jeg kan gjøre dette fulltid :lol: :lol: :lol:

Jeg kommer til å fortsette å skrive turinnslag, lage filmer om tur, utstyr og ting jeg føler kan utfordre meg. Så får det heller være at jeg bidrar til innaktivitet eller skremmer vekk brukere :plystre
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
knutk
Posts: 2366
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: tshansen - *Nye toner i trompeten*

Post by knutk »

tshansen wrote:Bare å slappe helt av, jeg tar meg veldig lite nær av tingene som blir skrevet her inne. Ja jeg lar meg fyre opp noen ganger, men stort sett...fra de jeg kjenner best er det bare et velment spark i leggen, litt misunnelse eller generelt bare om å gjøre å erte litt \:D/

Noe jeg anser som helt normalt når man legger hodet på høggestabben slik som jeg gjør noen ganger. Joda, man kan bli litt trøtt av enkelte, men stort sett er det i beste mening. Det er verre om det ikke hadde blitt fleipet med, da er det langt verre (syns jeg) men takk for støtten Kvase :-P Alltid hyggelig når noen stiller opp ved sin side :thumleft

Men, jeg kommer ikke til å slutte å lage filmer, jeg driter fortsatt 100 - 0 i hvor mange likes jeg måtte få eller ikke. Så kan jeg heller sole meg i glansen når jeg er blitt så god at jeg kan gjøre dette fulltid :lol: :lol: :lol:

Jeg kommer til å fortsette å skrive turinnslag, lage filmer om tur, utstyr og ting jeg føler kan utfordre meg. Så får det heller være at jeg bidrar til innaktivitet eller skremmer vekk brukere :plystre
Gjør endelig det. =D>

Jeg finner stor glede i å lese turreferatene, og til dem som måtte mene at det blir for mye av det gode kan man jo snu litt på flisa og hevde at der blir overvekt av tur-referat fordi andre type innlegg er mangelvare, og jeg vil i så henseende oppfordre alle som mener at innholder er for ensidig om å bidra med alternativt stoff slik at vi gjenoppretter balansen.

Med hensyn til å applaudere bråkepotter har jeg tidligere gjort mitt syn kjent. Jeg benytter allikevel enhver anledning til å sparke litt vennskapelig på leggen :redface
User avatar
intruder
Posts: 4280
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: tshansen - *Nye toner i trompeten*

Post by intruder »

intruder wrote:Tidlig oppe i dag og prøver være et noenlunde normalt menneske .
Det blir sikkert bra med nye toner i trompeten,ja.... :thumleft
kanskje det vil komme et tilbud om medlemskap i min nyervervelse en dag ..." endeLarmen MK" !!!!


DET hadde vært noe det !!.... =D> \:D/

ha en god dag iallfall !


Dette er altså ment som en spøk...og håper det blir oppfattet slik,tshansen .... :thumleft

:smt113

er trompetlyden bra nok...da er et æresmedlemskap i nyklubben " endeLarmen MK !absolutt oppnåelig....
:-({|=
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: RE: Re: tshansen - *Nye toner i trompeten*

Post by Palma »

tshansen wrote:Bare å slappe helt av, jeg tar meg veldig lite nær av tingene som blir skrevet her inne. Ja jeg lar meg fyre opp noen ganger, men stort sett...fra de jeg kjenner best er det bare et velment spark i leggen,



:plystre
Hadde jo vært kjedelig å ikke ha noen å sparke i leggen ja.

Sent fra min SM-A405FN via Tapatalk
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2641
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: tshansen - *Nye toner i trompeten*

Post by ashland »

Milevis bedre enn originalen, både utseende å lyd =D> :thumleft

Bråkepotter er ett delt tema, enten liker enn dem eller ikke
Jeg har ligget bak Ambro med bråkepotte på Ducati´n i tunnel - å for en lyd :love :love

Funderte lenge på SC trompet selv, da mest for å få av den enorme og mindre vakre tubaen som sitter på originalt
Att det høres bedre ut er en aldri så liten bonus som kommer med på kjøpet :roll:
fun is not a straight line
User avatar
Borg
Posts: 1684
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by Borg »

tshansen wrote:Pakke i posten i dag :-D

Et Trangia 27-2 HA med litt ekstra knask attåt.
Hvor bestilte du denne Thomas? Og var det gass eller brenner (har så langt ikke funnet noen med gass, men alternativet er å kjøpe gassbrenner på XXL)?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by tshansen »

Borg wrote:
tshansen wrote:Pakke i posten i dag :-D

Et Trangia 27-2 HA med litt ekstra knask attåt.
Hvor bestilte du denne Thomas? Og var det gass eller brenner (har så langt ikke funnet noen med gass, men alternativet er å kjøpe gassbrenner på XXL)?
Jeg bestilte denne med rabattkode på outnorth.no de har veldig mye fra trangia

Jeg vil anbefale deg å kjøpe gassbrenneren på magasinet.no eller på eBay, da den bygger litt mindre en trangia sin (laget av primus) og brenner mye bedre/lettere å regulere flammen på! Denne får du plass til nedi kjelen også! Det gjør du ikke med den originale trangia sin.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Borg
Posts: 1684
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by Borg »

tshansen wrote:
Borg wrote:
tshansen wrote:Pakke i posten i dag :-D

Et Trangia 27-2 HA med litt ekstra knask attåt.
Hvor bestilte du denne Thomas? Og var det gass eller brenner (har så langt ikke funnet noen med gass, men alternativet er å kjøpe gassbrenner på XXL)?
Jeg bestilte denne med rabattkode på outnorth.no de har veldig mye fra trangia

Jeg vil anbefale deg å kjøpe gassbrenneren på magasinet.no eller på eBay, da den bygger litt mindre en trangia sin (laget av primus) og brenner mye bedre/lettere å regulere flammen på! Denne får du plass til nedi kjelen også! Det gjør du ikke med den originale trangia sin.
Så den brenneren passer på Trianga 27 serien?
Edit: Litt kjapp der, ser jo det står Triangia gassbrenner på magasinet. Takk for tipset :thumleft
Last edited by Borg on 26 Feb 2020 23:27, edited 1 time in total.
User avatar
Borg
Posts: 1684
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by Borg »

Borg wrote:
tshansen wrote:
Borg wrote: Hvor bestilte du denne Thomas? Og var det gass eller brenner (har så langt ikke funnet noen med gass, men alternativet er å kjøpe gassbrenner på XXL)?
Jeg bestilte denne med rabattkode på outnorth.no de har veldig mye fra trangia

Jeg vil anbefale deg å kjøpe gassbrenneren på magasinet.no eller på eBay, da den bygger litt mindre en trangia sin (laget av primus) og brenner mye bedre/lettere å regulere flammen på! Denne får du plass til nedi kjelen også! Det gjør du ikke med den originale trangia sin.
Så den brenneren passer på Trianga 27 serien?
Og hva er forskjell på 27-2 HA og 27-4 HA? Ser ikke helt forskjellen :-k
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Styggen i ryggen*

Post by tshansen »

Borg wrote: Og hva er forskjell på 27-2 HA og 27-4 HA? Ser ikke helt forskjellen :-k
Det er små forskjeller på de...
Eneste forskjellen på 27-2 HA og 27-4 HA er non stick stekepanne på den siste.
https://shop.trangia.se/sv/trangiakok-s ... mber-a-9-3

Jeg vil ikke anbefale non stick i pannene dine, da dette blir dårlig veldig fort og begrenser bruken av redskaper i pannene. Mye mer knot å holde ren. Jeg har både non stick stekepanne og HA stekepanne for å erfare hvor stor forskjell det faktisk er.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Nye toner i trompeten*

Post by tshansen »

Driver å bygger opp diverse overlays, transitions, titles osv i Davinvi Resolve.

Tar litt tid å venne seg til Fusion og Node tree's i begynnelsen, men når man har fått taket på sammenhengen og skjønner hva og hvordan man kan animere er mulighetene uendelig :love

Sørger jeg for å lagre det slik at jeg enkelt kan "drag & drop" ned på tidslinjen til framtidige prosjekt som igjen sparer masse tid.

Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Nye toner i trompeten*

Post by tshansen »

Når man er i sona, er det bare å holde kreativiteten oppe.... Greit med denne typen overlay når man skal illustrere med film hvor man tar bilder osv... har et par prosjekt på blokka hvor jeg skal prøve å vise til hvor og hvorfor når det kommer til å campe på motorsykkel osv.

Det tar litt tid, men syntes selv slike små detaljer bidrar til å øke total inntrykket enormt. Så får vi se hvor "mye" det faktisk blir brukt :lol: God trening er det uansett :thumleft

Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: tshansen - *Nye toner i trompeten*

Post by tshansen »

[youtube][/youtube]

Reklame :-P

Det er komme ny tarp til Amok'en :-) Den pakker halvparten så stort som den gamle Borg og er noe lettere. Det nye silikon stoffet de har brukt er ganske sprøtt... vannet bare preller av. Som igjen gjør den litt vanskelig å pakke sammen (sikkert treningssak)

Bare fått lagt den utover stue gulvet osv, siden de hadde release på den i dag. Men skal prøve å få brukt den litt i helgen. Den er minimalt større enn den gamle, så det er ikke noe å juble over. Fordelen nå er at jeg kan bruke to når jeg er på tur. En over køya, og en ved siden av hvor jeg setter utstyr og lager mat etc.

Se om jeg ikke får filmet noe i løpet av helgen (om været holder seg) :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: tshansen - *Nye toner i trompeten*

Post by Palma »

Nå kjøpte jeg ikke med tarp da jeg kjøpte amoken min, men kjøpte en annen tarp da jeg så at den som fulgte med var noe snau. Den jeg kjøpte er SWÆR, og tar STOR plass. Er denne nye mye større? Cm? Med den jeg har kan jeg jo be inn Cirkus Merano og enda sove godt :redface
Locked