Nevnte at jeg også var plaget av dårlig hørsel etterhvert...nå har jeg fått utstyr så styrken kan dirigeres med mobiltelefonen ...
har også fått en Rogermikrofon som jeg ikke har tatt i bruk enda
Hverdagen har blitt en helt annen ...er ikke riktig så " amper i `ummret " som Trond Viggo Torgersen sa på TV !
Men er lei min 73-dje vinter
Er litt ivrig på å lese lokalhistorie og søkte på din location " Tjura " og der var det mye info om aktiviteter langs denne elva hvor jo Grues sentrum var en gang i tiden .
En eldre kar ble sitert på at " Før stasjon kom var Kirkenær bærre mir og somp "...
Ellers framkom at NVE var vel rask på labben i sin tid så mye som kunne vært bevart ble ødelagt under anleggsarbeid for noen år siden...som så mange steder ellers...
Stemmer det Intruder, Tjura var et livskraftig sentrum med industri og det hele. Men de klarte ikke å bøye jernbaneskinne på den tia, så de måtte laga stasjonen nede i mira...nå er jo Tjura bare en forstad til Kirkenær. Men næringslivet blomstrer lell. Møbelsnekker, husflid, glassblåsere, Grustur i øst for å nevne de største og viktigste...