Carboy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Carboy

Post by carboy »

Hallo alle sammen :D
Nå tenkte jeg det var på tide og komme med en blogg om meg og mc livet mitt.

Før jeg begynner og snakke om Mc livet (noe som er hovedtemaet her) så får jeg vell fortelle litt om meg selv :)
Kan jo begynne med navnet da, jeg heter da Alexander Johansson er 16 år og bor i hokksund, 10min ifra drammen. Jeg går på Elektro linja og tenkte jeg skulle gå to år der og ta ett år med påbygg, sånn at jeg får sjennerell studiekompetanse, grunden til at jeg går den veien er at jeg er litt lei bare vanlige fag og trenger litt annet i skole tia, og forhåpenligvis så er jeg litt mer motivert det 3 året. Tenker nokk alt for mye på mc :?
Jeg Elsker kjøretøy, og har noen leketøy, men før jeg viser dere bilder av det så kan jeg jo fortelle åssen type jeg er da, mine innteresser er MC, biler, Motorcross, alt innenfor motorsport også liker jeg og være med venner og feste og nyte livet, Snowboard og snøscooter er det eneste som er morro med vinter, ellers så er det sommeren som er den beste tiden av året (så klart).

Polaris Sportsmann 90cc
Image Image
Honda 150cc - Morro og Rævkjøre litt :D Har skjert seg :( Så skal enten fikse den eller kjøpe ny.
Image Image Image Image
Meg og Min Yamaha YZ 125cc - Nylig begynt med motorcross, ialefall melt meg inn i klubb nylig ;-)
Image Image Image
Yamaha 350cc snøscooter
Image Image Image
Starway 50cc - Mitt vinterkjøretøy :lol:
Image Image Image
Opel Record 2.0 120HK :D Jorde bil =D>
Image
Skiido 340cc snøscooter - Under oppussing
Image Image
Crosseren til kameraten min - 150cc
Image
Mopedbilen til bestemor :D Har brukt denne mye til fest og sånt :roll:
Image



Må nesten ha med et bilde av min medhjelper da \:D/
Image
Hennes navn er Tiara og hu er ei tibetansk spaniel :twisted: Vakthund :twisted:

Kanskje slenge inn ett bilde av meg også :?
Image

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en sånn en :twisted: Men mamma var ikke helt enig :o Morro og sitte på da i 300km/h \:D/
Image


Nei nå er det vell på tide og fortelle litt om MC LIVET MITT :D :D :twisted: :D

Jeg har alltid likt biler og sånt, men når jeg var sånn ca 10 år begynte jeg VIRKELIG og like mc, Når jeg så en sykkel så lurte jeg på hvorfor ikke jeg kunne kjøre :shock: Fattern har hatt flere sykkler gjennom tia som feks: Honda CB100 (2stk) Jawa 250, tempo 125, kawasaki ZX6R, GPZ 750, GPZ 900R (200hk ble bygd av han selv), ZX9R, Honda CBR900RR, Kawasaki ZX10R osv... Men over til meg igjen, jeg drømte om sykkel og når jeg ble eldre så skjønte jeg at jeg faktisk kunne kjøre motorsykkel når jeg var 16 :-s og ikke moped som nesten alle her hadde, Og når Jeg ble 14-15 år så begynte jeg og planlegge lett mc lappen, var helt gal og tenkte ikke på annet, jeg øvde og holdt på :D (for og gjøre en lang historie kort) Jeg klarte prøva på biltilsynet og Fikk lappen den 22.05.08 Kl:14.05 :smt023 :D =D> :D Sykkelen min sto klar i garasjen ut mot veien, var bare og ta på seg fult mc utstyr og sette seg på sykkelen og kjøre (var fint vær nesten hele måneden :D ) Det var faktisk Den lykkeligste dagen i mitt liv, jeg snakker og tenker på den dagen ennå, blir lykkelig av det :D Får lyst til og oppleve det en gang til. Har en Suzuki Intruder 2008 mod, spesial modell :D Kjørte 24 timer i nesten en hel måned også fikk jeg noen timer søvn før jeg satte meg på biken igjen, faktisk første dagen sov jeg på biken hele natta og kjørte igjen dagen etterpå :D Elsker livet =D>
Jeg har egentlig solgt denne sykkelen, men får ikke pengene før etter nytt år, og da blir sykkelen levert, skal ha meg ny :( Hatt mange gode minner med denne 8)

Image Image Image Image
Image Image Image Image Image
Klar for tur.
Image
Er ikke mange som får prøve sykkelen min, men er ei som får lov da :-#
Image

Tja det var vell nokk for nå, Bare og slå av en prat om AAALT mulig :D Skal prøve og holde bloggen oppdatert og i orden :twisted:




Mvh Carboy :D
Last edited by carboy on 24 Aug 2009 20:19, edited 30 times in total.
-Carboy-
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Carboy's Blogg

Post by Mogen »

Grattis mer bloggen Carboy....
Ser ut til at du har eit kjøretøy til litt av hvert og at det kommer til å verte gøy og lese i bloggen framover om hva du holder på med :D
Bra at du legger ut masse bilder, det er da det er gøy og lese =D>

MvH
S.Mogen
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Carboy's Blogg

Post by carboy »

Mogen wrote:Grattis mer bloggen Carboy....
Ser ut til at du har eit kjøretøy til litt av hvert og at det kommer til å verte gøy og lese i bloggen framover om hva du holder på med :D
Bra at du legger ut masse bilder, det er da det er gøy og lese =D>

MvH
S.Mogen
Takker :D
Ja er kjekt med litt kjøretøy, men mc livet kommer før alt annet :D Skal prøve så godt jeg kan med og legge ut bilder og skrive :D
-Carboy-
sindren
Posts: 150
Joined: 02 Sep 2008 16:23
MC: <(^^)>
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Carboy's Blogg

Post by sindren »

gratulere med blogg Carboy =D>

får håpe bloggen blir oppdatert stadig ;-)
Winner Winner Chicken Dinner

Yamaha Yzf forum: http://www.yamahar125.com/forum/viewforum.php?f=5
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Carboy's Blogg

Post by carboy »

Takker :D
-Carboy-
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Carboy's Blogg

Post by tshansen »

Se her ja! Mye artige leketøy her ;-)
Skulle ønske jeg hadde en del slikt når jeg også vokste opp!!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Carboy's Blogg

Post by carboy »

LordShaft wrote:Se her ja! Mye artige leketøy her ;-)
Skulle ønske jeg hadde en del slikt når jeg også vokste opp!!
ja det er morro med leketøy :)
Last edited by carboy on 04 Jan 2009 22:43, edited 1 time in total.
-Carboy-
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Carboy's Blogg

Post by carboy »

Var foresten en liten tur i drammen i går med en kamerat av meg og tok turen innom Motorport og landfalløya motorsenter. Han elsker mc og driver og planlegger mc karieeren sin alt :) han skal ta lappen nå i mai eller no, og han har vist planer om og gå får Daelim Roadwin 125cc, han har vist bestemt seg, så på denne i går blant annet :D

Selfølgelig så jeg også på sykkel, og det ble vell til at jeg sikklet over varaderoen, har jo kjørt denne flere timer med kjørelæreren men det begynner og bli en stund siden så måtte se litt på den, og har vell egentlig bestemt meg jeg også, Blir nok en Honda varadero 125 :D Ble for stor for kameraten min :shock:
Men blir ikke kjøp før etter nytt år en gang, men sikker masse på nettet da. Er utrolig god og kjøre, faktisk den beste, men ville ikke si det til meg selv den gangen siden jeg hadde den chopperen, og da var jo selfølgelig den best :roll:
Sikket litt på Honda transalp 700 2008 mod og må si at det blir nok en sånn sykkel da jeg blir eldre + en R sykkel, varadero 1000 ble for stor men prøvde satt den også, også så jeg en mini buss der også :o goldwing 1800, Holder meg til MC jeg ;)
Lurte også på om noen hadde no peiling ang "cross" hjelm med visir, passer den til honda varadero stilen??? :D

Carboy
-Carboy-
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Carboy's Blogg

Post by xadox »

jøss du har hele arsenalet gitt ;)

om du kjøper helikopteret må du ta med meg på en tur :D
1.3.1.2
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Carboy's Blogg

Post by carboy »

xadox wrote:jøss du har hele arsenalet gitt ;)

om du kjøper helikopteret må du ta med meg på en tur :D
Om jeg kjøper meg helikopter så skal du få sitte på vett ;-) Men trur nok du må vente en "liten" stund da :roll:
Er nok ikke mange som har et eget hjemme, men er jævlig moro og sitte på med et da, føles noe annet en og kjøre bil :)
-Carboy-
drivingnirvana
Posts: 152
Joined: 28 Aug 2007 00:02
Location: Oslo

Re: Carboy's Blogg

Post by drivingnirvana »

NOEN som elsker leketøy ja :D
Hei du
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Carboy's Blogg

Post by carboy »

Har nok ikke vokst ifra leker ennå nei :roll:

Var i dag med en kamerat og faren hans til oslo, der vi skulle se på en Daelim Roadwin, Han har ikke lappen så det var kun jeg og faren som fikk kjøre og teste den sikkelig på veien, var litt vått og litt snø noen steder, men var greit på motorveien, brukte huet så gikk bra :)
Må si jeg var mektig imponert av denne sykkelen, den var mye bedre og kjøre en hva jeg trudde, (den ligger på http://www.autodb.no, sykkel med masse utstyr, Oslo)
Den hadde bra komfort og var stor nok i masse vis, Fikk ikke testet toppfarten men var i ca 120km/h med den på strekka, aks var også bra + at den hadde en utrolig digg lyd :D Vet ikke hva topphastigheten er på den, Men den hadde blitt innkjørt og hadde efektpotte (som hjelper mest på lyden så vidt jeg vet).
Men God sykkel var det, og kameraten min har vell nesten bestemt seg for at det blir en sånn, kameraten min og faren prutet litt og hadde tenkt til og diskutere prisen siden den hadde vært på nettet en liten stund, det er jo vanskelige tider nå for tiden når det gjelder salg/kjøp situasjonen, men han ble vist Jævla Furt (hadde slått opp med dama og flyttet ut to dager før :? )Så han gadd ikke diskutere en gang, så det ble desverre ikke noe kjøp etter 2 timer med prat og prøving, Jeg koste meg så veldig når jeg prøvde den at jeg ble nesten borte i 1 time :shock: Trudde bare jeg hadde kjørt et kvarter eller no jeg :roll: Men gjorde ikke noe da, Savner helt klart MC sesongen :(
Og kameraten min satt og diskuterte med meg og faren, han var vell litt bitter siden det ikke ble kjøp :-# Men stoppa på Mc donald's, så alt gikk bra igjen, finner sikkert en fin daelim om ikke lenge, med en selger som ikke har slått opp med kjerringa :-k
-Carboy-
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Carboy's Blogg - Godt Nytt år alle sammen 2009 :-)

Post by carboy »

På tide med en liten opptadering sellom det ikke er så mye aktivitet her i bloggen :P

Legger ut et bilde av sykkelen som snart får ny eier :(

Image

Som dere sikkert vet så har 4-hjulingen skjert seg, etter at det lakk olje, motoren ahr så og si brent opp, så det enkleste er og bytte motor, siden vi har fått tilbud på en splitter ny 200cc motor, dette er en fabrikktrimmet 200 motor, en syl 4 takt med bra moment, ikke no arbeids motor :o skal kunne kjøre fort og ha det moro så trur nok den gjør nytta si.

Har i romhjula fiksa jeg nytt ledningsett + bateri til crosseren til kameraten min, julegave ifra meg, han ble glad, er kjekt og ha strøm vis du stopper mitt i banen og er stressa, ialefall for en nybegynnere, også har jeg gått over lett sykkelen før den nye eieren kommer og henter den, noe som ikke er lenge til :( .
Da beggynner det på fult og lete etter en ny sykkel, noe som er jjævlig vanskelig :-#

Resten av ferien skal jeg en tur med han kameraten som eier crosseren og se på ny sykkel, han skifter mening like fort som meg, og trur heller han vil ha en varadero 125cc istedenfor en roadwin, så vi skal se på en svart en i drammen.
Skal også 1. nyttårsdag opp på hyttetur med noen kamerater, vi pleier ofte og ta en helg der oppe og slappe av og gjøre litt sprell, er en 4-5 stk som har den "tradisjonen" vær helg det ikke er noe annet som kommer i veien så er det opp på hytta ;-)

Og i dag som det er nyttårsaften så blir det vell en ganske så stille nytt år for meg, ikke noe fest eller no, skal være med familien og kose meg med mat og fyrverkeri, noe som kommer til og bli mye av i dag og i morra som vi skal på hytte tur :-#
Bilder osv kommer...

Så da ønsker jeg vell egentlig alle her inne på forumet en riktig så Godt nytt år og ett nytt MC år :D

-Carboy-
-Carboy-
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Carboy's Blogg

Post by carboy »

Begynte på skolen i dag, men det viste seg og være en Kald fornøyelse. Jeg har forfryset alle fingrene mine utenatt tommelene, har også forfryset begge knea og føttene, lurer sikkert på hvor dum man kan være for og klare og forfyse halve kroppen men kort sakt da, Jeg rakk ikke bussen til skolen, og den eneste registrerbare kjøretøyet jeg har (som kan brukes på vinter) er Dass tralla scooteren, jeg så ikke på gradestokken at det var -16 grader (noe som jeg burde ha gjort) og tokk bare på meg en par tynne hansker, sommersko og jakke, og hadde hjelm også, jeg la ut på kjøreturen prøvde og være rask men fant fort ut at det var kaldt, det var så kaldt at jeg faktisk gjore noe som er uvanlig meg, fikk tårer i øynene, jeg er så sta at jeg nektet og stoppe og skulle til skolen og da [-( .
Har faktisk aldri i mitt liv fryset så veldig før, og kneene og beina og fingrene og trynet mitt(måtte ha visiret åpent) var stivfrossen.
200 Meter ifra skolen fikke jeg til et lite smil, i all den banninga, men da plutselig hosta jeg opp blod og svimte av i 50km/h mitt i veien. Etter dette så fikk jeg hjelp opp til skolen og fikk "varmet" meg, ble ringt lege og har vært der med foreldrene mine og pappa fikk noen i falk til og hente den jæ... dass tralla, vet ikke så mye mer egentlig at jeg har fått streng beskjed om og ikke gå ut og må ta meg en varm dusj innimellom og drikke kakao osv... Håper bare at skadene er blitt bedre til sesongen :shock: ellers så kan jeg ikke kjøre i vind uten at jeg begynner og fryse.
Det var en liten opptadering etter en liten tur TIL skolen (alt det styret også viste det seg til slutt at jeg ikke skulle være der :o )
PS: Jeg har HELT klart lært av mine feil.
Så nå blir det vell og se på sykkler og holde meg på forumet mens jeg ligger her på sofaen med dyne og full pakke (klarer nesten ikke og skrive på data'en, tar litt tid)

Er ikke lenge til sesongen nå, noen som gleder seg?



-Carboy-
-Carboy-
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Carboy's Blogg

Post by Mogen »

auau..
Høres direkte fælt ut for deg :( Håper at du vert bedre da...
-16 er kaldt nok bare det, og det blir jo ikkje bedre av å kjøre i 50km/t i sommerklær :roll:

Du må oppdtater slik at vi hører hvordan det går med deg.

Gleder meg utrulig masse til sesongen begynner!! \:D/
Post Reply