Her bor Tommas - tut og kjør?

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Her bor Tommas (StromTrooper)

Post by ArcticTiger »

Den ser minst jævlig ut uten den svart-kladdingen :thumleft :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas (StromTrooper)

Post by Tommas »

ArcticTiger wrote:Den ser minst jævlig ut uten den svart-kladdingen :thumleft :thumleft
Takk for innspill :D
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Her bor Tommas (StromTrooper)

Post by jhn »

God ide. Jeg har jo akkurat samme sykkel, og fargekombo. Jeg sprayet pottene mattsvart for mange år siden.
Jeg skulle ta kåpedelen rundt lyktene også pga en liten skade, men hadde bare noe sølvgrå greier liggende, der og da ... så da blei det sånn.
Jeg synes det å ta bare pottene hjalp betraktelig ... jeg har alltid ment de var for store og iøynefallende. Å få de mattsvarte gjorde de mindre synlige.
Jeg ser du tenker på resten av varmeskjoldene også ... det synes ikke jeg var like viktig iom at de forsvinner liksom likevel "inni der"
Men det bør sies ... min har fått såpass mye juling opp gjennom årene, at jeg har sluttet å bekymre meg over finnishen.
Den ser nærmest ut som en rat - bike.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Her bor Tommas (StromTrooper)

Post by jhn »

Sånn ser den utImage

Sent fra min SM-T585 via Tapatalk
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Her bor Tommas (StromTrooper)

Post by ojda »

Tommas wrote:
ArcticTiger wrote:Den ser minst jævlig ut uten den svart-kladdingen :thumleft :thumleft
Takk for innspill :D
Enig med "Tigerǹ" [-X
Så lenge du "ikke Har noe å skjule" 8) kan ripekamuflering vente til 1. grusvelt :roll:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas (StromTrooper)

Post by Tommas »

@jhn synes det så veldig bra ut :thumleft Bedre enn å begynne i andre enden som jeg testet i Photoshop.

@ojda tja, mulig jeg ikke er helt enig med dere :-k vi får se hvor mye maling det er igjen :D
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Her bor Tommas (StromTrooper)

Post by knutk »

Håper jeg ikke oppfattes som uhøflig, men jeg måtte scrolle mange ganger før jeg la merke til forskjellene i bildene.

Uansett hva man gjør med denne sykkelen er og forblir den nesten like stygg som en GSA.
Jeg ville heller benyttet tiden til å kjøre sykkelen enn å hefte vekk tid å penger som uansett innsats har en nytteverdi ala å sminke en purke...
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Her bor Tommas (StromTrooper)

Post by inunf »

knutk wrote:Håper jeg ikke oppfattes som uhøflig, men jeg måtte scrolle mange ganger før jeg la merke til forskjellene i bildene.

Uansett hva man gjør med denne sykkelen er og forblir den nesten like stygg som en GSA.
Jeg ville heller benyttet tiden til å kjøre sykkelen enn å hefte vekk tid å penger som uansett innsats har en nytteverdi ala å sminke en purke...
Jeg sier meg enig med knutk her. Det er en praktisk og god sykkel, jeg kunne tenke meg en selv, men pen er den ikke. De varmeskjolda sitter sikkert godt fast også. Hvorfor risikere knekte bolter og masse styr for en minimal forbedring?
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas (StromTrooper)

Post by Tommas »

Image

Blir ikke noe kjøring i særlig grad denne uken, har en del tid og et helt greit utvalg lakkbokser etc fra før. Så spesielt mye penger koster det meg ikke.
Tiden går heller ikke på bekostning av kjøring, så da får man jo lett ideer :-k

Får se hva det blir til, har plutselig et par barn som synes det var gøy å pusle litt i garasjen og det bør vel utnyttes 8)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Her bor Tommas (StromTrooper)

Post by Bikeridr »

Tommas wrote:Image
yiJ9fy1qSFI
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas (StromTrooper)

Post by Tommas »

Okey da, men tror jeg går for glitter fortsatt =D>
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Her bor Tommas (StromTrooper)

Post by jhn »

inunf wrote:
knutk wrote:Håper jeg ikke oppfattes som uhøflig, men jeg måtte scrolle mange ganger før jeg la merke til forskjellene i bildene.

Uansett hva man gjør med denne sykkelen er og forblir den nesten like stygg som en GSA.
Jeg ville heller benyttet tiden til å kjøre sykkelen enn å hefte vekk tid å penger som uansett innsats har en nytteverdi ala å sminke en purke...
Jeg sier meg enig med knutk her. Det er en praktisk og god sykkel, jeg kunne tenke meg en selv, men pen er den ikke. De varmeskjolda sitter sikkert godt fast også. Hvorfor risikere knekte bolter og masse styr for en minimal forbedring?
Jeg er også 100% enig med den uhøflige knut... jeg har alltid ment det er en rimelig stygg sykkel. Men jeg har aldri ment å pynte meg med en motorsykkel, så det er greit.
Jeg sprayet pottene når den fremdeles var litt blank i pelsen, men jeg hadde brukt noen softbags en sesong eller to, og de hadde polert deler av pottene. Det var også rimelig stygt.
Derfor sprayet jeg de svart. Jeg synes jo sykkelen ser bedre ut sånn.
Å demontere varmeskjoldet på potta var en enkel affære, og medfører ingen risiko for knekte bolter.
Ved å sminke purka, ser den litt mere ut som en purke, og ikke et villsvin ... mener nå jeg
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Her bor Tommas (StromTrooper)

Post by jhn »

Tommas wrote:
Blir ikke noe kjøring i særlig grad denne uken, har en del tid og et helt greit utvalg lakkbokser etc fra før. Så spesielt mye penger koster det meg ikke.
Tiden går heller ikke på bekostning av kjøring, så da får man jo lett ideer :-k

Får se hva det blir til, har plutselig et par barn som synes det var gøy å pusle litt i garasjen og det bør vel utnyttes 8)
Har du plutselig et par barn? :-k Det høres litt suspekt ut.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Her bor Tommas (StromTrooper)

Post by inunf »

Image
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas (StromTrooper)

Post by Tommas »

Har barn, som plutselig synes...


Rett skal være rett ja :lol:
Post Reply