Her bor Tommas - tut og kjør?

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas

Post by Tommas »

Puh...

Da ser det ganske fornuftig ut.

Noe jeg ville kjøpt er en original tank bag med quick lock. Den sitter mye bedre på sykkelen en flosshatten jeg bruker, men fantes ikke når jeg kjøpte min.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Her bor Tommas

Post by JK95 »

Vi trøndere er jo fornuftens stemme vi :lol: \:D/
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Her bor Tommas

Post by Toven »

JK95 wrote:Vi trøndere er jo fornuftens stemme vi :lol: \:D/
Image
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Her bor Tommas

Post by JK95 »

Toven wrote:
JK95 wrote:Vi trøndere er jo fornuftens stemme vi :lol: \:D/
Image
Du trives du også skjønner jeg :lol:
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: Her bor Tommas

Post by tunmag »

JK95 wrote:http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmo ... =289206750

Er frekk nok til å si min mening og anbefale disse veskene her, om du ikke vil styre med stropper eller ønsker å ha eksta bagasjeplass i tillegg til Kriega-veskene :thumleft
Hadde slike på GSXR'en min, knallfornøyd 8)
De der så jo geniale ut, bestilt :thumleft

Er det sånn å forstå at du har vært i benk med KTMen Tommas? Er det lov og spør om oppsett og resultat?
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas

Post by Tommas »

tunmag wrote:Er det sånn å forstå at du har vært i benk med KTMen Tommas? Er det lov og spør om oppsett og resultat?
Powercommander, decat-pipe og Akra potte.

Vesentlig hyggeligere kurve, spesielt fra lav fart, og en bortimot latterlig helt unødvendig rask økning av turtall oppover... En liten håndfull hester fulgte nok også med på kjøpet, forhjulet ble i alle fall merkbart lettere :redface

Skal det virkelig klemmes til ytterligere, så må luftboks/inntak også byttes, men det finnes villige pushere av slikt utstyr (Rottweiler etc).

Jeg sparer det til jeg evt skulle begynne å kjede meg :lol:
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: Her bor Tommas

Post by tunmag »

Tommas wrote:
tunmag wrote:Er det sånn å forstå at du har vært i benk med KTMen Tommas? Er det lov og spør om oppsett og resultat?
Powercommander, decat-pipe og Akra potte.

Vesentlig hyggeligere kurve, spesielt fra lav fart, og en bortimot latterlig helt unødvendig rask økning av turtall oppover... En liten håndfull hester fulgte nok også med på kjøpet, forhjulet ble i alle fall merkbart lettere :redface

Skal det virkelig klemmes til ytterligere, så må luftboks/inntak også byttes, men det finnes villige pushere av slikt utstyr (Rottweiler etc).

Jeg sparer det til jeg evt skulle begynne å kjede meg :lol:
Nokså likt oppsett som meg da, bare min har sånn der tenningsjustering sak og Rottweiler inntak :thumleft Sykkelen var forøvrig ferdig påkostet da jeg kjøpte den men var ikke benk kjørt (kun lagt inn map fra nettet) så hvordan en orginal superduke går vet jeg ikke. Men var hos Klev i fjor sommer, hentet nesten ingenting på topp, men fikk ca 10 hk mer i hele registerert samt 10 nm mer. Pluss en sykkel som "går rent" helt ned til tomgang omtrent.

Kjenner til det der med lett forhjul, fy faen for en bøllesykkel :twisted:
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Her bor Tommas

Post by Tommas »

Sykkelen startet opp på første drag etter lang vinterdvale, og det gikk en bilalarm i garasjeanlegget når jeg tilfeldigvis kom borti gassen.
Mission accomplished :lol:

Det som ikke er så hyggelig er at Super Duke'n ryker ut i løpet av noen få dager uten at noen innbytter står klar. Hovedårsaken til dette er tøffe tider i shipping, forsinkede betalinger og en solid rekke med stang-ut siste 6 mnd. En perfekt økonomisk storm som rammer hardt og lokalt :(
Har pushet så lenge jeg kunne, men i ettertid burde jeg ha kvittet meg med den på høsten.

Sykkelen har vært et UTROLIG hyggelig bekjentskap, og med hånda på hjertet beste sykkelen jeg har hatt :thumleft

Det skal sies at jeg også begynte å ønske meg en litt mer turinspirert tohjuling på høsten i fjor, og jeg har barn som begynner å bli store nok til å kunne tenke seg noen småturer bakpå. Super Duke er ikke helt optimal til slikt, selv om jeg nok ikke faller ned på en såpass sedat og voluminøs sykkel som Turbussen(tm) som hospiterer borte i HPR-traktene. Så den går nok på Finn.no relativt snart også.

Skulle jeg klinket til i morgen med en brukt sykkel som skulle dekke "alt", i klassen "ca 100 lapper + litt", så hadde jeg nok tatt en nærmere titt på godt brukt Multistrada 1200. Riktig antall sylindre, asfaltinspirert og som Ambro har vist et latterlig potensial for lyd (og oljeforbruk...). Man kan også hekte på nok bagasjebokser til at barna sitter stødig (eller øl kan medbringes) :lol: Får se hva budsjettet holder til etterhvert, men det er jo et voldsomt utvalg på Finn i alle prisklasser.

Så status i dag:

- Sykkelløs i nærmeste fremtid, men det kan endre seg fort om ting går rette veien. Sykkel blir prioritert, budsjettet er meget uklart...
- Lindesnes tur planlegges, ser på å låne en sykkel på leieting.no :thumleft (kommer tilbake til den turen i egen tråd)
- HPR2018 står fjellstøtt, uansett hva som må selges, pantes, lånes eller stjeles for å ha noe å kjøre på :redface

Ellers blir det nok litt reduksjon av hyppigheten på helgeturer. Selv om mc-turer ikke er det som belaster lommeboka hardest, så blir det tross alt noen kroner når man legger sammen alt (spesielt for de av oss som sliter med modulering av gass, og bruker opp et bakhjul pr 5-6k km...).

Super Duke'n har vært med på særdeles mange flotte kilometer, med særdeles mange hyggelig folk, skal ikke se bort fra at det kan dukke opp en slik igjen en gang 8)

Image
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Her bor Tommas (men ingen Super Duke...)

Post by JK95 »

Huff, kjedelig lesing :? Men godt å høre at du ikke tenker sesong uten sykkel :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Her bor Tommas (men ingen Super Duke...)

Post by tshansen »

Der er alltid noen skjær i sjøen! Kjipt å lese at det har vært så harde tider, men slik kan vel snu igjen like fort? Eller er det begynnelsen hardere tider? :(

Du skal vite det det, at du kan få sitte bakpå med meg når tid som helst :D :lol: Men det forutsetter jo noen små bekvemligheter for begge to, men det blir vi nok helt sikkert enige om :lol
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Her bor Tommas (men ingen Super Duke...)

Post by knutk »

Alltid trasigt når man må prioritere bort mot sin vilje, men tankene dine rundt det virker fornuftig og veloverveid.

Heldig vis kan man få mye kjøreglede for en rimelig penge, og om barna nå er så store at de kan begynne å sitte på vil det bidra til å gi kjøringen (og prioriteringen) en ny dimensjon.
Håper at det faller på plass en løsning som gjør at vi fortsatt kan møtes på veien. \:D/
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Her bor Tommas (men ingen Super Duke...)

Post by hakhap »

Kjedelig :shock: , dobelt så siden jeg håpet å få prøve "the beast" men alas it was not meant to be.

Håper du får ordnet deg noe hyggelig på to hjul veldig snart og skal ikke se bort fra at det blir veldig hyggelig å ture med barnen :thumleft .
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Her bor Tommas (men ingen Super Duke...)

Post by Palma »

Shit happends! Hvis du blir veldig i beit så får vi drøfte en gunstig leieavtale på Litjkar'n min (F650GS) selv om den blir nok noe sprek og stor i forhold til super'n \:D/
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Her bor Tommas (men ingen Super Duke...)

Post by ojda »

Det er da vel ikke så vanskelig Tommas, kan du ikke bare arve noen penger da :roll: eller vinne i lotto ellernosånt =D> Detta orner sæ :thumleft

Men enda godt å se du viser ansvar da, og planlegger leie/lån for de store eventene =D>

Vi andre krysser fingrene for børsen og shipping og værdensøkonomi og alt det dær, åsså fred på jord da 8)

Tipper du snart er tilbake på ettellerannet ubrukelig kjøretøy \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Her bor Tommas (men ingen Super Duke...)

Post by Trondgv »

Kjedelig, men det er fullt mulig å ha det gøy på en billig gammel sykkel også [emoji106]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Post Reply