Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Når Lensmannen ringer jula inn..

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Grustur i Øst 2018, del 1

Post by Kant1 »

Eventyr i øst

Det har blitt en slags tradisjon, at jeg tar en tur østover i slutten av august.
Da arrangerer Pål, en god kamerat på Kirkenær, et lite kompistreff med gruskjøring på Finnskogen.

Første gang var i 2016, da drog jeg østover med den gode gamle Yamaha’en, ent XTZ 660 Tenere fra 1997. I forkant av treffet fikk denne en større oppgradering, men dessverre, jeg bytta ikke bakdemper.

Image

For det fikk jeg angre på i 2017.

Men jeg var på grustur på egen hånd i noen dager før grustreffet, sykkelen funka greit, og jeg fikk besøkt Røros, kjørt flere fine grusveier og opplevd noen nye plasser. En kjempetur, kort sagt

Ett par uker etter jeg kom hjem fra den turen, blei min svarte kjære Speed Triple R byttet ut med en Tiger Explorer 1200 XCA.
Jeg var i ferd med å bli en fulltids grusmisbruker.

Image

Sommeren 2017 var vi til alpene og videre sør til Provence, og på hjemvei, i Sveits, fikk StorTigern et hjerteinnfarkt, og jeg var uten den fra 21.juli til 20 september.

«Grustur i Øst» blir arrangert siste helga i august, men altså, uten meg og StorTigern i tospann.
Så da.. blei det til at jeg var opp til svogern som har XTZen i det daglige, for å klargjøre den til østlandstur.
Dessverre… viser det seg at bakdemperen på denne, har tatt fullstendig kveld.
Dette er ikke noe å kjøre på tur med. Den er så lav bak, at det er nesten som å sitte på en cruiser-

Så i mitt stille sinn legger jeg lokk på Grustur i øst 2017, og tar en tidlig kveld.

Men smarttelefonen min vil det annerledes… på god vei inn i drømmeland, kommer et lite pling, og et rødt blinkende lyssignal forteller at det ankommet mail… det var nå som pokker.

Jeg er altfor nyskjerring til å la være å sjekke… det er en epost, som igjen varsler om en privat melding på MC-forumet.
Sjekke sjekke….
Det er den utrolig hyggelige Knut K som tilbyr meg å låne hans BMW GSA 1200 på Grustur i Øst. Han uansett tenkt å bruke den litt smidigere 800 GSen sin.

Dette slår jeg til på, uten betenkningstid, og neste morgen blei det å ta bilen til Hurumlandet der han bor.
Så dermed blei det grustur på meg i 2017 også. Tusen takk til Knut.

2018 derimot.

Avreise nærmer seg, jeg har bestemt meg for å reise på tirsdag den 21.august. Kompisene mine, Thomas og Stian kan ikke reise før onsdagen, men da er det meldt et realt dritvær… Så jeg… jeg planlegger for tirsdagen.

Image

Med full tank, nye ferske knastedekk,

Image

en relativt beskjeden opp-pakning og en GPS med verdens fineste rute (har droppa telt og liggeunderlag, for jeg satser på hytter og tilsvarende) står StorTigern på låven og rykker i tjoringen sin. Den er K.L.A.R for tur.

Lenge før klokka 07 er jeg på låven, og kler meg opp. For en gangs skyld skal jeg ikke rekke noen ferge, turen går via Odda og utover østsida av Sørfjorden.

Image

Men som alltid, for meg, når jeg skal på tur… morgentimene er herlige (eller hellige), og det å rulle avgårde med lite trafikk, og lav morgensol er det som ofte betegnes som «priceless» på nynorsk.

Slik også i dag.
Innover til Odda i ensom majestet, og så videre utover mot Kinsarvik.

På morran går denne delen av turen i skygge, sola tar ikke tak her på den vestvendte fjordsida før utpå formiddagen.
Stopper litt før Lofthus og knipser litt, her er det bygget ett par kilometer med vei, noe som tok evigheter, sett i forhold til hvor lang tid de planla å bruke.
Grisedyrt, på mer enn en måte.

Image

Men men, nå er det mindre rasutsatt, og trafikken flyter strøkent forbi.. uansett tid på dagen.
Nå klokken «litt over ni» er det uansett så godt som folketomt her, men om en times tid, kommer den hvite pesten til å regjere igjen.

I Kinsarvik har jeg en stopp på Sparbutikken, provianterer litt og ruller bort forbi fergekaien og har meg frokost i morgensola.

Image

Ahhh jeg elsker å være på tur om morran, og denne frokosten var vel gjerne en av sommerens beste.
Når ferga kommer dunkende inn mot neste anløp, begynner jeg å gjøre meg klar for neste etappe, forbi Eidfjord og over vidda.

Image

Det er om å gjøre å komme seg forbi trafikkfella en halvannen kilometer forbi Kinsarvik, der bruker det å være timesvis med kork og trøbbel utover ettermiddagen.
Men klokka er bare noe over 10, så jeg er tidsnok ute. Med sola i ryggen suser jeg utover mot Hardangerbrua, og utsikten fra Bu, mot det nærmeste brutårnet minner meg om «Ringenes Herre filmen, «To tårn»

Image

Tempoet er slik det skal være, rolig nok, men bestemt. Jeg har noe jeg gleder meg veldig til…..

Image

Og i dag har jeg griseflaks, et lite stykke ovenfor Øvre Eidfjord, tar jeg igjen en lang rekke biler, bobiler og med to sterkt undermotoriserte østeuropeiske vogntog i front.

Jeg bruker mine spisse albuer, og før den første tunnelen er jeg foran alle sammen… så tunnelene og svingene opp til «toppen» går i et progressivt tempo.
Parkeringsplassen ved Vøringsfossen er så godt som tom, og det er stort sett veien også.

En stund seinere bikker jeg over den «årntlige» toppen ved Dyranut, og da er jeg så godt som på østlandet. Her var det kjølig, kun 6 grader, men jeg stopper for noen bilder.

MED mekanisk forurensning:

Image

Og UTEN mekanisk forurensning:

Image

Hardangervidda kjører jeg såpass ofte, men fra demningen ved innsjøen Ørteren, og ned til Haugastøl, er asfalten, svingene og utsikten av en slik befatning at breie smil og en løssluppen høyrehånd er et garantert resultat.
Herlig.

Image

Image

Denne strekningen kan godt kjøres noen ganger att og fram, men i dag har jeg andre planer.

På Sørkel Kæi på Geilo tvinger jeg meg til en pause, dette skal nytes.
Og jeg er av den sorten som liker å glede meg. En kopp med Twinnings te, en kjeks og ettpar snaps, så er jeg good to go.

Neste etappe har jeg gjort før, så ved gamle Øyo fabrikker tar jeg til høyre, og forsvinner fra sivilisasjonen.
Sier jeg til meg selv, i alle fall.

Når jeg passerer miljøstasjonen, er jeg ute på det som neppe er HELT lovlig, men neppe medfører dødsstraff heller.
Lauvrudvegen kalles det, men er mest en treningsvei, for hester.
«Hestekjøring i stor fart» står det på et skilt.

Stemmer det, jeg har plenty med hester. Farten er det heller ingenting å si på.

Det starter med jord og grusdekke, og tydelige spor av traktor og skogsmaskiner, deretter blir det litt mer som en vanlig grusvei nedover, før jeg tar av til høyre opp en bakke, og inn på en det som på advrider.com kalles for en «dual track»

To hjulspor, gress i midten.

Image

Heldig for meg, i dag er det tørt og fint. Inni furuskogen her må jeg ha en fotoshoot, før jeg fortsetter mot steinbruddet lengre sør.

Image

Det gror godt innover i veien her, om noen år er det sikkert knapt farbart med tohjuling her, uten å piske sykkel og fører med greinene som stikker ut.
Image

Får håpe noen tar ansvar og rydder opp, sånn at syklister og gående kan ferdes trygt og komfortabelt her.

Forbi steinbruddet,

Image

videre nedover dalen, her er veien knallhard av all tungtransporten som foregår, før jeg igjen holder høyre inn på Sangefjellsvegen-
Jeg leiter meg fram, oppover mot den øverste veien som følger dalen nedover.

Denne kalles «høgspenten» blant de som er lommekjent, men vel framme, der jeg skal ta av, innser jeg at dette blir for røft, når jeg er aleine og ikke kjent. Jeg ser potensialet av fastkjøring og trøbbel... nei, ikke aleine, selv om jeg har lest meg til at denne er godt farbar med tohjuling

Snur 180 grader og kjører ned bakkene, før jeg tar veien jeg har tatt før, i retning Ål Stasjon. Denne veien er strøken for motorisert ferdsle slik jeg holder på, og jeg sikrer god framdrift nedover mot Ål.

Image

Her er jeg på utkikk etter en neg….framandkulturell, men ingen slike er å se, ingen Jaeger(meister) heller for den del.
Men det er vel ei stund sia han (den framandkulturelle) stod der på stasjonen…


Men videre, jeg skal videre … krysser Rv 7, og drar oppover mot den vesle bygda som kalles Leveld, hva det betyr aner jeg ikke, men her oppe er det både butikk, kirke og barnehage, så tydelig at det er liv laga her også.

Her tar Fanitullvegen av, 34 kilometer med grus, over til Hemsedal.

Image

Image

Dette er jomfruturen min over her, aldri kjørt denne veien før.

Så med en viss respekt for møydommen på denne vegstubben, tar jeg ut, først rolig gjennom noen hyttefelt, så får gassrulla litt mer bestemt behandling etter hvert når jeg kommer opp på snaufjellet.

Image

Her ligger det fine støler spredd utover, men de fleste såpass langt fra veien at det ikke trengs å ta nevneverdig hensyn.

Image

Pokker så fint det er over her, jeg bikker vel 1250moh ifølge GPSen , jeg må ha meg en liten stopp, og nyte utsikt, stillhet (det vil si, storTigern står jo og tikker litt, når den kjøler seg ned) og en ørliten leskedrikke.

Image

Ikke en bil, ikke en motorsykkel. Jeg kjenner meg helt aleine, og det er jo rett så deilig iblandt. Det har sine fordeler å kunne ture litt på midtukedagene.

Jeg drar meg avgårde, og nyter de resterende 12-15 kilometer før veien slynger seg ned igjennom Hemsedal skisenter, og ut på Rv 52.

I Hemsedal bunkrer jeg, og fortsetter nedover, tar av på Ulsok, mot Lykkja. Mange kilometer på asfalt, men brått blir det slutt, og man er på Golsfjellet.

Image

Image

Her møter jeg ettpar biler-- håndtverkere, og de kjører slik som JEG ville gjort… forbanna idioter, i en voldsom fart, midt i veien.
Dvs, når jeg tenker meg om, en bil MÅ jo fylle hele veibredden på disse smale grusveiene… men, det gikk bra, bare et lite adrenalinrush der.

Image

Kobler meg på Panoramavegen, som tidvis svarer til navnet sitt, og holder en nordlig retning, som tar meg forbi hyttebyen og skianlegget på Vaset.
Etterhvert blir det mer asfalt, og veien svinger nedover mot Røn.

Planen er klar, venstre ut på E16, og jeg legger 12-14 kilometer med E-infisert asfalt under meg langs Slidrefjorden. Ved Lomen stavkirke tar jeg av, og nyter kulturlandskapet langs fin asfalt oppover Liagardsvegen, mot en av mine favoritter… Slettefjellsvegen.

Image

Litt før vegkrysset der jeg tar inn på selve Slettefjellsvegen, får jeg nesten nærkontakt av 3.grad med en veiskrape, der jeg kom rundt en sving.
Her er det grusvei, og de driver tydeligvis på med vedlikehold.

Greit nok det, men de kan da vente til min grustur er over?

Bak veiskrapa er underlaget veldig løst, en real utfordring å kjøre på, men alt har en ende.
Og dette hadde heldigvis en snarlig ende, og etter en høyresving, samt en ørliten forglemmelse der ved bommen, er jeg på tur oppover Slettefjellsvegen.

Er bare en liten måned siden jeg var her sist, da kom jeg i motsatt retning sammen med BusaTrond. Men nå… er jeg på «langtur»…er planen-
Noen bilder må til, og selvsagt noen snaps til ettpar kamerater som ikke har kjørt enda.

Image

Image

Sånn i tilfelle Thomas og Stian lurer på hvordan jeg har det. Og jeg forteller jo så gjerne.

Oppe på toppen må jeg stoppe og nyte litt utsikt i begge retninger, kjenner det romler litt i magen, men velger å overse det inntil videre. Jeg har en tanke om hvor jeg vil spise…

Nedover på nordsia, fortsatt i upåklagelig tempo, og vipps, så var man ute gjennom bommen på Beito-sida.
Leiter meg fram til Beitostølen, og sjekker skiltet til kafeen som ligger over Sparbutikken der…

Dagens suppe: Aspargessuppe.

Ikke gulasj…
jaja, da opprettholder jeg planen, og kjører oppover mot Vågå. Ikke hele veien dit naturligvis, men et lite stykke. 2-3 kilometer, til å begynne med.

Image

Her ligger Bitibua, en kiosklignende greie som selger kortreiste godbiter fra fjern og nær.

Jeg veit hva jeg vil ha, nemlig geitost.
Og jeg får det jeg ber om, og i tillegg får jeg smaksprøver av ost, pølser, speket geitekjøtt, skinke, saft og syltetøy… joda, her kan man raskt legge fra seg et lite feriebudsjett.

Men i dag, nøyer jeg meg med geitosten til rundt 400 for en kilo.

Vurderer å raste der, på et steinbord like ved. Men så kommer en buss med japanere, så jeg finner det best å fordufte.
De vil alltid klå på StorTigern, og da kan det ta tid… På med Rukkabunaden, og avgårde.

Gjennom Båtskaret, og forbi Bygdin, der turisthytta ligger.
Deretter er det duket for nok en indrefilet… Jotunheimsvegen.
Her kjørte jeg også, for en liten måned siden, i like vakkert vær…bare i motsatt retning

Image

Image

Gratis for MC, så her trengs ingen skylapper, kun solbriller, siden sola skinner så vakkert.
Bortover langs innsjøen Vinster, litt sikksakk mellom nyskjerrige kyr, dumme sauer, og stae geiter som ikke ser noen videre fordeler med å flytte seg.

Men, man kommer seg videre, og etter noen få kilometer til, finner jeg rasteplassen jeg har sett meg ut.
Jeg hadde et alternativ i hodet, om det skulle være folk her, men her er kun en bil, og de som kom med den, er sikkert utpå med båt og fisker.

Image

Her rigger jeg til stormkjøkkenet, og setter i gang med middagen, den blir en treretters, først litt egg/bacon, så en pastagryte.
Sjokolade til dessert, og cola til samtlige.

Image

Og jeg kan forsikre om at det var en herlig time jeg hadde der, stille og fredelig, kun avbrutt av en og annen bil langs veien ovenfor, og av en familie som kom tilbake med båt.
Beint fram koselig å høre lyden av en liten påhenger i rolig fart inn mot land.
De hadde dratt garn, og fått litt ørret (aure- som vi seie heima)

Jeg vasker opp i strandkanten litt bortenfor der de sløyer, og jeg vet i alle fall om noen som hadde et herremåltid den dagen.

Så pakker jeg opp, på med hjelm, litt musikk og avgårde.

Er innom den alternative rasteplassen, her tar jeg nok turen neste gang om været er vakkert, for her er det en herlig utsikt vestover Vinstre.
Tenk å hatt hytte her.
Image

Videre i retning Skåbu, og det blir enda noen kilometer før jeg svinger tvert venstre ved innsjøen Slangen.

Da blir det beint nordover, gjennom det som kalles Murudalen,
Passerer skilter med Sikkisdalen, der har vel kongen ei sæter, om jeg ikke husker feil?
Hadde vel en ørliten feilnavigering her, sikkert GPSen som hadde hikke.
Her er det også første gangen jeg kjører, på deler av strekningen er det en helt nylagt grus, som i beste fall er krevende å kjøre på.

Image

Image

Image

Fin utsikt, og litt nærkontakt med en flokk geiter løfter det allerede gode humøret til nye høyder.

Image

Tilslutt kommer jeg inn på en større vei langsmed elva Sjoa, og tilslutt blir det asfalt igjen.
Rundt 8,5 mil med sammenhengende grus. Fantastisk for en aspirerende grusmisbruker fra vestlandet.

Svinger videre mot Randsverk, og asfalten gir meg en liten pause fra den stående kjøringa som jeg har bedrevet i 2,5 timer.

Snart etter møter jeg Rv51 som kommer ned fra Valdresflya, og så går det videre mot Vågå.

Nedover langs Lemonsjøen skal det et sted gå en grusvei over åsen, ned til Vågå. Jeg hadde nok ikke lagt denne inn på ruta i GPSen, og selv om jeg vet den er her et sted, kjører jeg forbi.

Ok, greit nok, det begynner å minke litt på bensin, og asfaltveien til Vågå har jeg kontroll på, så jeg vet jeg vil komme fram via Rv51.

Image

De lange bakkene ned til Vågåvatnet gir meg ro i sjelen mtp på bensin og rekkevidde, og snart etter slurper tanken på StorTigern innpå 17 liter deilig 98okt, ved Sørkel Kæy i Vågå sentrum.

Good shit.

Klokka er om lag 19, på tide å finne en hytte e.l. Kjenner faktisk at jeg har kjørt noen timer i dag.

Setter meg ned og surfer litt på mobilen, ser det er ledige "hytter" på Smedsmo Camping, men de hyttekontainerne som er der, var jo slitne allerede for 25 år siden, og ser ikke ut som de har vært pusset opp siden heller.

Det utgår. Med høye kneløft.

Dog finner jeg ut at det er ledig på hotellet rett bak meg, og hvorfor ikke.

Man kan vel alltids legge et «forretningsmøte» til Vågå, noen fordeler som selvstendig næringsdrivende skal man jo ha.

Som sagt så gjort, OK Varme bestiller et rom, sjekker inn og betaler. (må huske å skrive kilometergodtgjørelse også, slår det meg)

Bærer det jeg trenger av bagasje på rommet, svipper innom Kiwi over gata, og kjøper ettpar flasker av noe godt skummende leskedrikke, tror det var en American Ale fra Brooklyn Brewery.

Det fine med Vågå Hotel er at de har svømmebasseng og sauna (normalt er jeg ikke så glad i sauna, men kjenner at akkurat i kveld skal det bli greit.)

Jeg blir aleine i bassenget, så jeg kan ta både «bomba» og øve på ryggsvømming som da gjerne ikke går så beint fram….
Før jeg trekker over til saunaen, der jeg nyter ettpar av de små kalde brune. Deilig.
Tilbake på rommet får jeg med meg værmeldingen med Isabella….

Image

Legg merke til den digre L’en over høyre skulder der… der skal Thomas og Stian kjøre i morgen… hohoho
Ikke lenge etter er det game over for Kant1, og dagen er slutt.. men FOR en dag.
512 kilometer, mange, kanskje over halvparten på flotte grusveger med herlig utsikt.

Image

Opplevelser som RR og striiitfaitergutta ikke engang VET at de burde drømme om.

Lykkelig er den som kjører StorTiger.

Neste dag, kommer i del 2, til en blogg nær deg
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kom til Onkel - Grustur i Øst 2018, del 1

Post by Tommas »

Setter stor pris på at du bruker tid på berikelse av kvelden min :thumleft 8)

Må ha vært en utrolig bra først dag :D
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Kom til Onkel - Grustur i Øst 2018, del 1

Post by ojda »

Se her var ett nytt eventyr i emning ja :thumleft
Denne gangen ett felles som jeg ble snytt for :(
Satt heller hjemme misunnelig, sur og med passelig vondt i korsryggen :evil:
Bare gni det inn du, jeg skal klare det :?

Men til historie og bilder, en knallstart =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Kom til Onkel - Grustur i Øst 2018, del 1

Post by JK95 »

Fantastisk skrevet nok en gang =D> =D>
Blir ikke så rent lite gira på 690/701 Enduro av disse skribleriene dine :-k
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Kom til Onkel - Grustur i Øst 2018, del 1

Post by ashland »

Flott skrevet :)
Akkurat passe til ett par glass vin på kvelden :thumleft
fun is not a straight line
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Kom til Onkel - Grustur i Øst 2018, del 1

Post by knutk »

Takk for nok et referat av høyeste klasse. :thumleft
Helt enig, RR folka lever i det dypeste mørket...

Inspirerende å lese om og se veier en selv har kjørt. Måtte faktisk sprette en kald en i ren solidaritet. =D> =D>
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kom til Onkel - Grustur i Øst 2018, del 1

Post by tshansen »

Se her ja, er du ute å leker deg med "pennen" igjen =D> Mesterlig, også så pent pyntet med bilder da \:D/ Men selv om du hadde en tilsynelatende fin dag på 2 hjul, gikk du glipp av tidenes tur dagen etter, under L'en når jeg og Stian kjørte på stier du holdt deg unna alene 8) (eneste trøsten jeg har)

Kjenner jeg gjerne skulle hatt del to nå.... mens jeg går å fyller opp kaffikoppen igjen. Gidder du å legge den ut :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Grustur i Øst 2018, del 1

Post by Kant1 »

tshansen wrote: Kjenner jeg gjerne skulle hatt del to nå.... mens jeg går å fyller opp kaffikoppen igjen. Gidder du å legge den ut :lol:
Den legger jeg ut snart... omtrent samtidig med at du legger ut siste rest av det TET eventyret ditt ifjor...eller vårturen tidligere i 2018.
\:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Gulars
Posts: 103
Joined: 09 Nov 2015 11:59
MC: BMW R1200GS

Re: Kom til Onkel - Grustur i Øst 2018, del 1

Post by Gulars »

Alltid kjekt å lese om nye turer fra den Kanten :) Goolge Maps brukes flitting når jeg leser om turene dine. Ser at jeg har ferdes på mange av de samme stedene, men ikke alt. Uansett er en kartoppfriskning ikke å forakte. God tur! :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kom til Onkel - Grustur i Øst 2018, del 1

Post by tshansen »

Kant1 wrote: Den legger jeg ut snart... omtrent samtidig med at du legger ut siste rest av det TET eventyret ditt ifjor...eller vårturen tidligere i 2018.
\:D/
Inntil videre, har jeg ikke noe god måte å få "lastet" opp bildene, så de eventyrene står litt på vent.....dessverre :-#
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Kom til Onkel - Grustur i Øst 2018, del 1

Post by BMWilly »

Flott lesning det her. En liten teaser til sesongstart på søndag \:D/ .
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Kom til Onkel - Grustur i Øst 2018, del 1

Post by Palma »

Like koselig som alltid. Det ventes på fortsettelsen :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Kom til Onkel - Grustur i Øst 2018, del 1

Post by mekkern »

Skal nytes ved anledning... dette skal ikke leses for raskt... :thumleft
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Kom til Onkel - Grustur i Øst 2018, del 1

Post by kvase »

Turn over tho the NeXT part --naice
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Kom til Onkel - Grustur i Øst 2018, del 1

Post by freddy123 »

Herlig lesning, pirrer noe jævlig i kjørelysten etter å ha lest dette og sett bildene.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Post Reply