Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Når Lensmannen ringer jula inn..

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Revidere ferieplaner!?

Post by ojda »

Sykkelsessong skal det bli!!!
Om jeg så skal kjøre i åttetall i fellesgarasjen :evil: :twisted: :evil:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Revidere ferieplaner!?

Post by Kant1 »

Trondgv wrote:Kjedelig dette, har nettopp snakket med kommunen og jeg ble sendt hjem fra jobb i «mild corona karantene» Har vært forkjølt i 2 uker og når FHI gikk ut med at «forkjølt» helsepersonell måtte sjekkes måtte jeg ta telefonen til kommunen å høre. Som ansatt i teknisk avdeling på sykehuset slapp jeg å sjekkes, men måtte til slutt bli sendt hjem og fikk ikke gå tilbake før jeg har vært 2 dager symtomfri.

Håper det blir noe utav mc sesongen...
Host og hark er ikke noe man blir premiert for om dagen, så det er bare å "nyte" sofaen sålenge.
Så får MC sesongen bli som den blir. Jeg får ikke gjort noe særlig mer enn å holde avstand til folk, og prøve å gjøre det beste utav det....

tshansen wrote:Vel, jeg kan skyte en hvit pil etter alt som heter ferie og fritid i ukene/månedene som kommer. Inntil at samfunnet har normalisert seg går vi på ganske tullerusk turnus og har fått inndratt alt av bytter, ferie, avspasering osv :redface Men, det er en smal pris å betale mot alle de andre som virkelig sliter der ute. Så i år blir alt av turer tatt på sparket og innad i Norge/Norden, avhengig av hvilke regler som blir gjeldene. Slik det er nå kan de ikke fortsette i mange ukene. Da kommer det til å bli folkeopprør

Ja du jobber nå i "frontlinjen" i samfunnet, så at dere blir bedt om å trø til litt ekstra, akkurat nå, er ikke overraskende.

Men som jeg skreiv på Facebook idag.
Bestefar blei beordret ut i krigen, mens jeg blir beordret inn i sofaen.

Jeg klarer det.
En stund.


Så får vi se hvor lenge vi skal/må være så forsiktige. :roll:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Revidere ferieplaner!?

Post by mekkern »

Pleier å nyse litt hvert år sånn litt utpå nyåret da det er noe pollengreier som begynner tidlig og gir litt irritasjon i nesa en periode....
nå er det litt desperasjon å spore rundt hvis jeg nyser... :shock: så en må gjøre det "i skjul" så godt det lar seg gjøre.. :-#
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Revidere ferieplaner!?

Post by pollti »

Tror helt sikkert dette vil gå rimelig greit for majoriteten av oss. For den kvinnelige delen av husholdets kvinner er det litt værre siden de er i helsevesenet og blir utkommandert ekstra. Blir de satt i karantene så åker nok jeg inn og uten at det fremstår som veldig ille. Foreløbig er eneste effekten for min del at jeg ikke får lov å bruke offentlig transport og har hjemmekontor. Det værste er å ha fått reiseforbud til utlandet, det er ihvertfall bikkja glad for.
User avatar
Gulars
Posts: 103
Joined: 09 Nov 2015 11:59
MC: BMW R1200GS

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Revidere ferieplaner!?

Post by Gulars »

Det går nok over etterhvert og de strengeste restriksjonenen blir nok også lempet på. Blir nok færre utenlandske turister i Norge i sommer, men kanskje flere som reiser innenlands. Utfordrende tider i møte for dem i den bransjen.

Jeg har planlagt mc-tur til Helgelandskysten i slutten av juni. Kanskje det blir færre bobiler? Eller flere, norske? Blir nok letter å finne campinghytter også på kort varsel.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Revidere ferieplaner!?

Post by pollti »

Akkurat nå ble jeg ikke veldig begeistret. Ørnhild har blitt satt i karantene. Om 2 dager kommer svaret på prøvene så da blir det vel i værste fall 2 uker i hjemmeisolat + 1 uke ekstra etter hun er symptom fri. Hvis jeg har forstått ting riktig da. Hun har fått beskjed om å holde minimum 2 meters avstand til meg. Men jeg kan visstnok gå i butikken ved behov. Merkelige bestemmelser. :-k
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Revidere ferieplaner!?

Post by Kant1 »

Gulars wrote:Det går nok over etterhvert og de strengeste restriksjonenen blir nok også lempet på. Blir nok færre utenlandske turister i Norge i sommer, men kanskje flere som reiser innenlands. Utfordrende tider i møte for dem i den bransjen.

Jeg har planlagt mc-tur til Helgelandskysten i slutten av juni. Kanskje det blir færre bobiler? Eller flere, norske? Blir nok letter å finne campinghytter også på kort varsel.
Kan bli et viktig bidrag til å hjelpe turistnæringen denne sesongen. OG få oppleve de fineste plassene i kongeriket med mindre folk. Det KAN bli en "once in a lifetime" opplevelse. Om man får lov å reise rundt da.
Selv får jeg mer og mer lyst til å ture her i landet, nå som jeg innser at planen om Balkan aller mest sannsynlig utgår. Nytt forsøk til høsten kanskje... eller 2021. Balkan ligger der et år eller tre til.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Gulars
Posts: 103
Joined: 09 Nov 2015 11:59
MC: BMW R1200GS

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Revidere ferieplaner!?

Post by Gulars »

Norge, ditt nærmeste ferieland. :)

Er selv i tenkeboksen om en tur sørover i september. Blir nok maks to uker. Vi får se.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Luftetur

Post by Kant1 »

Fint vær jo.

Livet som permittert er jo nydelig, og som en god NAVer var det bare å få på joggebukse og joggesko med borrelås.

Fikk sjaua GSAngela ut av vognskjulet, og etter at jeg hadde pantet flasker nok til litt bensin, var det å sale på seg den goe varmedressen, med Rukkaen utenpå.

Blei en rolig runde på vel 13 mil, hit og dit i kommunen.
Nydelig ettermiddag.

I kveldinga kom Stian og ville lufte GSAen sin... og som den gode kompisen jeg er, slo jeg følge.
Blei 11 kjappe mil til

Noen bilder:
ImageImageImageImage

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Luftetur

Post by Tommas »

Vakkert par :D
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Luftetur

Post by Busa Trond »

Godt dere kan kjøre :thumleft . Sitter litt Bent Høie fast her nå, hva sier han til 500exc. Hytte eller telt, det er ikke jeg det er vi. Gratulerer :lol: :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Luftetur

Post by Toven »

Flotte bilder =D>
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Luftetur 2

Post by Kant1 »

Kant1 wrote::-k Kant1, Olav K eller Onkel.... kjære barn har mange navn.
Noen har sikkert kalt meg "dust" også, men det overser jeg med lett sinn. :roll:
Her vil jeg øse ut av mitt overflødighetshorn av tanker, turer, ideer og andre sprell jeg finner på.

Har forresten Norges kanskje beste MC blogg.
http://kant1.blogg.no
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Luftetur

Post by Tommas »

:shock: :-|
Bloggen er fjernet
Som varslet på blogg.no siden 28. november 2018 ble blogger som lå på den gamle publiseringsplattformen, blogsoft, lagt ned 9. april 2019.

Dersom du havnet på siden du nå leser når du forsøkte å gå inn på en blogg, betyr det at bloggen dessverre ikke lenger er tilgjengelig.

Det er heller ikke mulig å gjenopprette gamle blogger, hvis bloggeren ikke lastet denne ned innen ovennevnte varslede dato.

Vi viser til våre tjenestevilkår når det gjelder vår rett til å slette eller endre tjenesten.

Hvis du ønsker å starte en ny blogg og fortsette bloggingen, er du hjertelig velkommen til å gjøre dette på blogg.no sin lillesøster-plattform, miniblogg.no. Her kan du starte å blogge allerede i dag – og dette er også rekrutteringsplattformen inn mot nye blogg.no.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Luftetur

Post by Kant1 »

Tommas wrote::shock: :-|
Bloggen er fjernet
Som varslet på blogg.no siden 28. november 2018 ble blogger som lå på den gamle publiseringsplattformen, blogsoft, lagt ned 9. april 2019.

Dersom du havnet på siden du nå leser når du forsøkte å gå inn på en blogg, betyr det at bloggen dessverre ikke lenger er tilgjengelig.

Det er heller ikke mulig å gjenopprette gamle blogger, hvis bloggeren ikke lastet denne ned innen ovennevnte varslede dato.

Vi viser til våre tjenestevilkår når det gjelder vår rett til å slette eller endre tjenesten.

Hvis du ønsker å starte en ny blogg og fortsette bloggingen, er du hjertelig velkommen til å gjøre dette på blogg.no sin lillesøster-plattform, miniblogg.no. Her kan du starte å blogge allerede i dag – og dette er også rekrutteringsplattformen inn mot nye blogg.no.
Dette var kanskje den gamle bloggen jeg hadde? Om den er borte, så finnes jo alt matriale på den "nye hjemmesida" mi :)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Post Reply