Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Når Lensmannen ringer jula inn..

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Kom til Onkel - Fra stor Tiger til feit ku

Post by ashland »

Gratulerer med snasen traktor :thumleft
fun is not a straight line
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Kom til Onkel - Fra stor Tiger til feit ku

Post by mekkern »

knutk wrote:Gratulerer så mye med ny sykkel. :thumleft

Må si meg enig i at GS/GSA har blitt rimelig "mainstream". Men så tenker man: Det er jo også "mainstream" å være hetro, så hva er problemet?. (uten dermed å stemple alle som ikke velger GS/GSA).
Nå for tiden så er vel homofili mest mainstream sammen med alternative miljøreligioner......
Uten å stemple GS/GSA førere..... 8) :lol:
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Kom til Onkel - Fra stor Tiger til feit ku

Post by Borg »

Gratulerer!
GS forumet blir stadig sterkere i manntallet
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kom til Onkel - Fra stor Tiger til feit ku

Post by tshansen »

Hahaha mekkern, take it away :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Kom til Onkel - Fra stor Tiger til feit ku

Post by intruder »

mekkern wrote:Det funker visst bedre å oversvømme verden med GS enn SS... :lol:

Gratulerer med kapitulasjon.. =D>
Skulle til å si ko...men gratulerer med ku,kanskje mjølkeku...?
.....og hva med å kalle`n Adolfa...? :smt067 :smt067 :smt067 :erte ..eller Burmæinn på By..(oksen på Bye på frierfot tæll a Dagros Kloppen)(Prøysen)

Unnskyld oppgulpet fra Fattigmann på landsbygda..... [-X :twisted:
Last edited by intruder on 06 Apr 2019 11:26, edited 2 times in total.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Kom til Onkel - Fra stor Tiger til feit ku

Post by JK95 »

Gratulerer så mye, Olav =D> Det var vel ikke overaskende, så lite som du har skrytt av GSA :lol: :lol:
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kom til Onkel - Fra stor Tiger til feit ku

Post by Tommas »

For de som følger med på bloggen så var det ikke overraskende, men fortsatt gledelig :thumleft

Tror egentlig det sier sitt når valget av sykkel "trumpher" merkelojalitet og gruppepress: da MÅ den være bra 8)
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Kom til Onkel - Fra stor Tiger til feit ku

Post by freddy123 »

Grattis med kua[emoji1690]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Kom til Onkel - Fra stor Tiger til feit ku

Post by supermons »

Grattis!
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Fra stor Tiger til feit ku

Post by Kant1 »

Takk for gratulasjoner.
Dere får ta en ny runde med gratulasjoner når sykkelen er hentet, det er ikke SÅ lenge til.
Det bare føles sånn.

Og mens vi venter, får StorTigern sprelle litt i sine krampetrekninger.

Måtte ut idag... etter en cruisetur i fjellet i går, stod Tysnes for tur.

Våkna til skodde og 3 grader, men gamblet på at det ville bli bedre utover dagen.

Såg sånn ut da jeg rulla avgårde i 10 tida

Image

Kjapp tur til ferga på Årsnes, og ved anløp på Gjermundshavn såg det ut til å være like før sola tar kontroll

Image

Og så snart jeg er 8-10 meter over havnivå skinner sola, og jeg glir i formiddagssol mot Ølve

Jeg har god tid, skal treffe etpar kjekke Triumphister på Våge ca kl 12.
Så jeg ser meg rundt, kjører overraskende rolig, undersøker noen små grusavstikkere hist og her, men treffer blink etter en liten stund.

Over det som kalles en velteplass, der de lagrer tømmer, og så stiger vegen oppover, snart i hårnåler, bratt som bare det.

Veien er tydeligvis ikke mye i bruk, da det ligger tjukk mose i hjulsporene, men det er greit for meg.
Mindre fare for å treffe på en ublid skogseier da... men jeg såg ingen bom eller forbudsskilt, så jeg gasser med lett hjerte oppover.

På toppen er jeg oppe i drøye 300moh, men dessverre ligger denne vegen litt innpå platået, så utsikten mot fjorden er hindret av skog.

Image

Der jeg snur, er det såvidt det er synlig vei i det hele tatt, og på returen leiter jeg etter et godt utkikkspunkt, uten å finne det.

Ned igjen, er det mer spennende med mose og gress, det glir litt hit og dit, men ingenting man får panikk av.

På retur til asfaltdekke må man dra opp glidelåser igjen, og så fortsetter jeg mot Tysnes og Våge.

Hist og her ligger det noen partier med tåke, men stort sett skinner sola langs veien og fjorden.

Men på den andre siden av Lukssund har tåka bestemt seg for å bli litt lengre.
Men veien er uansett like svingete og kjekk, om det er sol eller skodde.

Jeg er ute i god tid, fyller opp tanken, og rekker to kopper te på kaien, mens jeg venter på Ole Morten og Marthon.

Image

Til slutt kommer fergen, og vi samles borte på Esso'en, de vil visst ha tiger på tanken, de to andre også.

Ole Morten kjører sin Bonneville idag, mens Marthon selvsagt kommer med sin skitlekre Scrambler 1200.

Så kjører vi mot fergekaien på Hodnanes, og straks vi kommer oss litt opp i høyden kommer sola tilbake. Stian ringer, og vil kjøre han også, han satser på 12.35 ferga, og vi blir enige om hvilke vei vi kjører :)

Det er et fascinerende syn, med tåka som henger i strandsona, og glir inn over land, der den fordamper fortløpende.
Og jeg har sagt det mange mange ganger før, Tysnes er et lite MCparadis. Jeg blir aldri lei denne øya.

Vi har en liten pitstop ved Årbakka Handelsstad, tar noen bilder og preiker litt skjiit

Image


Image

To moderne sykler i classy stil

Image

og idet vi skal til å kjøre videre, kommer jammen meg Stian også, på sin Trunkenpolz. Han har ikke spart på kruttet ;-)

VI fortsetter, legger ruta over den smale vegen langs Vevatnedalen, tilbake til fastlandet og den ytre vegen langs Fusa.

Nordtveitgrend, Baldersheim, Sævareid og til Kilen, der vi tar en briefing, og fortsetter til Mundheim, og oppover Hardangerfjorden.

Man burde tatt mengder med bilder idag, men når flere kjører ilag, blir det lite stopp til sånne aktiviteter.
Jeg får ta det igjen.

Etter en rolig tur oppover langs fjorden, ser vi at vi har bra med tid til neste ferge fra Tørvikbygd, så vi fortsetter 10 minutter til, mot Nordheimsund, og innhalerer en bacongrillpølse på Essoen der. De to andre to(Ole Morten og Marthon) som har kjørt fra Bergen, installerer seg på kinarestauranten og koser seg der, mens vi haster ned til ferga igjen. den går litt over 15.40

Fra Jondal går turen rett hjem, og etter 45 minutter er Aktsomme Olav og Hensynsfulle Stian (aka Den Dynamiske Duo) tilbake i Dimmelsvik.
En fin dag, spesielt når tåka løftet seg litt.
ca 28 mil totalt, med mine små avstikkere. Litt kjølig mye av dagen, men ikke noe problematisk.

Image
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Kom til Onkel - Fra stor Tiger til feit ku

Post by ojda »

Mye kule "tåkebilder" Kant1, jaggu en bra invistering det filteret dær GITT =D> :lol:
Her Østpå kommer lissom ikke sessongen helt igang før JRO får kloa i nysykkelen, å Gaustadtoppen kan forseres :-k
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kom til Onkel - Fra stor Tiger til feit ku

Post by tshansen »

Herlig... fineværet skal nytes, å finnes vel ikke bedre plass å nyte det lokalt en på tyssnes :-D Perlenge står i kø og etter hva jeg fant ut, et hav av bortgjemte traktorveier som står til full dips å utforskes :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Kom til Onkel - Fra stor Tiger til feit ku

Post by RuneMC »

Gratulerer med overgang Tiger til Tamfe :)
User avatar
haakeik
Posts: 307
Joined: 02 Mar 2016 12:35
MC: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
1995 Triumph Trident 750 (solgt)
2000 Honda VFR 800 (solgt)
Location: Asker

Re: Kom til Onkel - Fra stor Tiger til feit ku

Post by haakeik »

A horse and a chicken are playing in a meadow. The horse fall's into a mud hole and is sinking. He calls to the chicken to go and get the farmer to help pull him out to safety.

The chicken runs to the farm but the farmer can't be found. So he drives the farmer's BMW GS back to the mud hole and ties some rope around the Touratech rack.

He then throws the other end of the rope to his friend, the horse, and drives the GS forward saving him from sinking!

A few days later, the chicken and horse were playing in the meadow again and the chicken fell into the mud hole. The chicken yelled to the horse to go and get some help from the farmer.

The horse said, "I think I can stand over the hole!" So he stretched over the width of the hole and said, "Grab for my 'thingy' and pull yourself up." And the chicken did and pulled himself to safety.

The moral of the story:

If you're hung like a horse, you don't need a BMW GS to pick up chicks :thumleft

Gratulere med ny sykkel =D>
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Fra stor Tiger til feit ku

Post by Kant1 »

haakeik wrote:A horse and a chicken are playing in a meadow. The horse fall's into a mud hole and is sinking. He calls to the chicken to go and get the farmer to help pull him out to safety.

The chicken runs to the farm but the farmer can't be found. So he drives the farmer's BMW GS back to the mud hole and ties some rope around the Touratech rack.

He then throws the other end of the rope to his friend, the horse, and drives the GS forward saving him from sinking!

A few days later, the chicken and horse were playing in the meadow again and the chicken fell into the mud hole. The chicken yelled to the horse to go and get some help from the farmer.

The horse said, "I think I can stand over the hole!" So he stretched over the width of the hole and said, "Grab for my 'thingy' and pull yourself up." And the chicken did and pulled himself to safety.

The moral of the story:

If you're hung like a horse, you don't need a BMW GS to pick up chicks :thumleft

Gratulere med ny sykkel =D>

\:D/ :D
Jeg regner med det skal komme mer morsomheter på min bekostning etterhvert. :lol: Men det går bra =D>
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Post Reply