Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Når Lensmannen ringer jula inn..

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Ledighet er roten til.....?

Post by Bikeridr »

tshansen wrote: Jeg er klar over at du driter 100-0 i det, derfor jeg føler jeg er nødt å si det. Jeg er nødt å finne ut hvem med sine fulle fem har dette som mål? Det strider så grunnleggende med alt jeg selv mener motorsykkel handler om.
Min utheving.
Hallo i luken?? Er det *DU* som definerer hva motorsykkel handler om?
Er jeg hysterisk bablende imbecil bare for at jeg driter "100-0" (som du uttrykker det) i å ha alle grusveier i hele verden som mål? (spør for en venn :-k )
Er du uten filter, så skal jaggu jeg også skru av mitt.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Ledighet er roten til.....?

Post by tshansen »

Bikeridr wrote:
tshansen wrote: Jeg er klar over at du driter 100-0 i det, derfor jeg føler jeg er nødt å si det. Jeg er nødt å finne ut hvem med sine fulle fem har dette som mål? Det strider så grunnleggende med alt jeg selv mener motorsykkel handler om.
Min utheving.
Hallo i luken?? Er det *DU* som definerer hva motorsykkel handler om?
Er jeg hysterisk bablende imbecil bare for at jeg driter "100-0" (som du uttrykker det) i å ha alle grusveier i hele verden som mål? (spør for en venn :-k )
Er du uten filter, så skal jaggu jeg også skru av mitt.
Før krenkefesten tar helt av her vil jeg bare stoppe deg :-P Skal du quote meg, så sørg for å få med lattersmilet på slutten :thumleft
Dette er sagt med verdens største glimt i øyet og ikke minst for å terge vår kjære onkel litt.

Jeg er ikke helt med mine fulle fem når det kommer til mine valg heller, som Olav vet veldig godt, det vet sikkert flere av dere om dere tenker dere om :-P
Å nei, det er ikke jeg som definerer hva motorsykkel handler om, det er du selv :-) Men at jeg stiller spørsmål til en venn om hvordan han med sine fulle fem kan velge å gjøre en slik tur, når det kommer HELT klart fram i alle hans turreferat hva som definerer lykke for han. Kom an igjen da! Ta å les litt mellom linjene :-P
Om du er en bablende imbecil får være opp til andre å definere :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Ledighet er roten til.....?

Post by Bikeridr »

tshansen wrote:
Bikeridr wrote:
tshansen wrote: Jeg er klar over at du driter 100-0 i det, derfor jeg føler jeg er nødt å si det. Jeg er nødt å finne ut hvem med sine fulle fem har dette som mål? Det strider så grunnleggende med alt jeg selv mener motorsykkel handler om.
Min utheving.
Hallo i luken?? Er det *DU* som definerer hva motorsykkel handler om?
Er jeg hysterisk bablende imbecil bare for at jeg driter "100-0" (som du uttrykker det) i å ha alle grusveier i hele verden som mål? (spør for en venn :-k )
Er du uten filter, så skal jaggu jeg også skru av mitt.
Før krenkefesten tar helt av her vil jeg bare stoppe deg :-P Skal du quote meg, så sørg for å få med lattersmilet på slutten :thumleft
Dette er sagt med verdens største glimt i øyet og ikke minst for å terge vår kjære onkel litt.

Jeg er ikke helt med mine fulle fem når det kommer til mine valg heller, som Olav vet veldig godt, det vet sikkert flere av dere om dere tenker dere om :-P
Å nei, det er ikke jeg som definerer hva motorsykkel handler om, det er du selv :-) Men at jeg stiller spørsmål til en venn om hvordan han med sine fulle fem kan velge å gjøre en slik tur, når det kommer HELT klart fram i alle hans turreferat hva som definerer lykke for han. Kom an igjen da! Ta å les litt mellom linjene :-P
Om du er en bablende imbecil får være opp til andre å definere :lol:
Melding mottatt. Jeg kan ikke for beste evne finne smiley i det jeg quotet deg på. Det kom i setningen under, som jeg valgte å ikke ta med i quote'n.
At noen liker å *både* kjøre langt *og* ta bilder ved andre anledninger betyr ikke at man er ensidig opptatt i *en* ting. Jeg liker også å nyte turen og oppleve ting, men samtidig ser jeg ikke bort fra at en IB kunne vært gøy å få klistret på sykkelen. Du har i veldig mange innlegg "disset" folk som vil kjøre langt og som ikke er interessert i grusveier, så da følte jeg at jeg hadde mitt på det tørre.
No hard feelings, og gudhjelpemegvel som jeg gleder meg til sesongen er ordentlig igang og coronafastsituasjonen er løst :thumleft \:D/
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Ledighet er roten til.....?

Post by Palma »

Jaja, det defineres. Noen mener motorsykkel handler om å kjøre motorsykkel, andre igjen mener motorsykkel handler om å reise på posten og hente pakker og sitte ved stuebordet og lage film om utpakking og reviews for å høste likes i fanklubben. \:D/

Jeg synes det nå er greit å komme på tur jeg da. Ikke bare skrive fortelle om store drømmer og planer.
Jeg skulle gjerne vært med Olav, men får heller glede meg til reiseskildringen som forhåpentligvis kommer på trykk. Og med en slik sykkel som du nå har og en kropp som er bygd for fart og spenning så ser jeg frem til fortsettelsen. Sikker på at det blir en topp opplevelse hvis dere får det til. :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Ledighet er roten til.....?

Post by tshansen »

Bikeridr wrote: Melding mottatt. Jeg kan ikke for beste evne finne smiley i det jeg quotet deg på. Det kom i setningen under, som jeg valgte å ikke ta med i quote'n.
At noen liker å *både* kjøre langt *og* ta bilder ved andre anledninger betyr ikke at man er ensidig opptatt i *en* ting. Jeg liker også å nyte turen og oppleve ting, men samtidig ser jeg ikke bort fra at en IB kunne vært gøy å få klistret på sykkelen. Du har i veldig mange innlegg "disset" folk som vil kjøre langt og som ikke er interessert i grusveier, så da følte jeg at jeg hadde mitt på det tørre.
No hard feelings, og gudhjelpemegvel som jeg gleder meg til sesongen er ordentlig igang og coronafastsituasjonen er løst :thumleft \:D/
Jeg ser det nå, at smilefjeset var lengre nede... Her er det no hard feelings. Bare et klassisk eksempel på at noen har over gjennomsnittet godt humør og slenger litt med lippa, også blir det oppfattet som ren tekst av andre :redface

Det er en gudegave at vi alle er forksjellig når det kommer til å definere hva motorsykkel handler om. Problemet her er at Olav sitt motorsykkel liv er ganske gjennomsiktig, eller han er flink å dele hva som gleder han og hva han setter pris på. Å da er dette et ytterpunkt jeg sliter med å forstå :lol: :lol:
Noen ganger må man skyte spurv med kanon \:D/ \:D/

Å bare så det er sagt, å kjøre langt... eller lengre enn langt og tilbake er noe jeg vil oppfordre alle til å gjøre. Men på så få timer da gitt?? :shock:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Ledighet er roten til.....?

Post by Tommas »

Det fine med MC er at man kan like mer enn en ting, akkurat som det ofte går an å ha mer enn en tanke i hodet samtidig. Godeste Kanten har vel til gangs demonstrert at han evner å kjøre tur med både øyne og hodet koblet på det som skjer rundt, uten å kun tenke på milsluking :D

Jeg lekte også flere ganger med tanken på et skikkelig magadrag av en tur ala det Olav diskuterer her.

Hvorfor? For min del så det bare ut som en artig utfordring 8)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Ledighet er roten til.....?

Post by tshansen »

Palma wrote:Jaja, det defineres. Noen mener motorsykkel handler om å kjøre motorsykkel, andre igjen mener motorsykkel handler om å reise på posten og hente pakker og sitte ved stuebordet og lage film om utpakking og reviews for å høste likes i fanklubben. \:D/

Jeg synes det nå er greit å komme på tur jeg da. Ikke bare skrive fortelle om store drømmer og planer.
Jeg skulle gjerne vært med Olav, men får heller glede meg til reiseskildringen som forhåpentligvis kommer på trykk. Og med en slik sykkel som du nå har og en kropp som er bygd for fart og spenning så ser jeg frem til fortsettelsen. Sikker på at det blir en topp opplevelse hvis dere får det til. :thumleft
Hahaha, skal du tuppe noen på leggen må du treffe bedre enn det der Pål :lol: :lol:
Nå har heldigvis mulighet og evne til begge deler :thumleft Men jeg liker å dele, det ligger som en underliggende faktor i alt jeg gjør. Det er ikke for alle, kanskje til irritasjon for noen... men akkurat det, det kan en sutrete dritunge på vestlandet leve med :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Ledighet er roten til.....?

Post by Bikeridr »

Tommas wrote:
Jeg lekte også flere ganger med tanken på et skikkelig magadrag av en tur ala det Olav diskuterer her.

Hvorfor? For min del så det bare ut som en artig utfordring 8)
Amen!
En utfordring i ny og nè skader ingen :thumleft
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Ledighet er roten til.....?

Post by kvase »

Innleggsemne: Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Ledighet er roten til.....?
Jeg er særs interessert i den siste teksten der
Sånn tiltenkt scenarium oppdikta altså.nedenfor.--
Jeg lever der og opplever stigmatisering og forfall i sosialt samhørighet med resten av samfunnet :-k
Når jeg skriver dette så har jeg stort sett 2 vesner å prate med gjennom uka uten om tasting på internnett det er bikkja og skjæringa.
Med så lite sosialt røre i dagli livet så faller man fort bort fra de normene man kan kalle et verdig sosialt liv for de mister man fort løpende med lite kontakt flate
Man blir forbi gått i samtaler for de man også har ikke de siste kriteriene for å delta sånn aktivt.
Ser dette også skjer for andre samfunnsborgere har vel blitt merr selvsentrert og ofrer mindre kalorier på side mennesker og Ego ismen er på frem mars .-
Det er også flere som har spisse albuer og mye stygt språk for å hevde seg
Noen stryker med en hånd å slår med den andre verbalt
Nei nå spora det helt av eller hva
Image
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Ledighet er roten til.....?

Post by Bikeridr »

kvase wrote:Innleggsemne: Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Ledighet er roten til.....?
Jeg er særs interessert i den siste teksten der
Sånn tiltenkt scenarium oppdikta altså.nedenfor.--
Jeg lever der og opplever stigmatisering og forfall i sosialt samhørighet med resten av samfunnet :-k
Når jeg skriver dette så har jeg stort sett 2 vesner å prate med gjennom uka uten om tasting på internnett det er bikkja og skjæringa.
Med så lite sosialt røre i dagli livet så faller man fort bort fra de normene man kan kalle et verdig sosialt liv for de mister man fort løpende med lite kontakt flate
Man blir forbi gått i samtaler for de man også har ikke de siste kriteriene for å delta sånn aktivt.
Ser dette også skjer for andre samfunnsborgere har vel blitt merr selvsentrert og ofrer mindre kalorier på side mennesker og Ego ismen er på frem mars .-
Det er også flere som har spisse albuer og mye stygt språk for å hevde seg
Noen stryker med en hånd å slår med den andre verbalt
Nei nå spora det helt av eller hva
Image
For å sitere meg selv:
Bikeridr wrote:gudhjelpemegvel som jeg gleder meg til sesongen er ordentlig igang og coronafastsituasjonen er løst
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Ledighet er roten til.....?

Post by kvase »

Bikeridr wrote:
kvase wrote:Innleggsemne: Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Ledighet er roten til.....?
Jeg er særs interessert i den siste teksten der

Image
For å sitere meg selv:
Bikeridr wrote:gudhjelpemegvel som jeg gleder meg til sesongen er ordentlig igang og coronafastsituasjonen er løst
Å med det mente du ?
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Ledighet er roten til.....?

Post by Bikeridr »

@Kvase; med det mente jeg at jeg savner turreferater og bilder her på forumet og litt mindre av at folk klorer øynene ut på hverandre, verbalt, her inne :thumleft
Jeg tror mange av oss hadde hatt godt av å få blåst ut litt steam på to hjul istedet for gjennom fingertuppene 8)
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Ledighet er roten til.....?

Post by kvase »

Bikeridr wrote:@Kvase; med det mente jeg at jeg savner turreferater og bilder her på forumet og litt mindre av at folk klorer øynene ut på hverandre, verbalt, her inne :thumleft
Jeg tror mange av oss hadde hatt godt av å få blåst ut litt steam på to hjul istedet for gjennom fingertuppene 8)
Der er jeg helt enig kan man bare være litt overbærende med fraser å fjås å la det passere fremfor å lage en stor sak ut av lite.- :shock:
Jeg bare belyser ting i forhold til Ledighet og resten av livet ledig gang :-k
Hadde det ikke vært for fallet jeg gjorde under siste kjøre tur så hadde jeg sitti på Yamaha wr i dag men avventer
Å KTM fikk en oppgulp av et tidligere problem
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Ledighet er roten til.....?

Post by Kant1 »

Selv om det sikkert høres rart ut for mange, er det på en måte artig å dundre avgårde på motorvei, å kjøre fort, kjøre lenge og legge bak seg 100vis av kilometere på relativt kort tid.

Ikke at det er det ultimate motorsykkelnirvana, men jeg finner en viss grad av tilfredstillelse i det. Jeg har ingen plan om å drive med slikt på regulær basis.

Jeg og Stian har aldri grua oss til transportetapper nedover i EU, og dette GN 72 "prosjektet" hadde vi nok likt, selv om det er lov å hate litt underveis.

Som nevnt tidligere, vi har lurt på å kjøre litt i Portugal uansett, så en svipptur nordover først, for så å forflytte oss kjapt og effektivt til offroadnirvana høres ut som en god plan.

Og selv om MCmiljøet rundt tshansen sin Imac ikke lar seg imponere så veldig, så tror jeg ganske sikkert endel andre gærninger vil nikke anerkjennende. =D>

Men dette lar seg neppe gjennomføre inneværende sesong, og NESTE år har jeg tenkt på et annet opplegg som tar endel tid.
Om jeg får innpass i den Магадан-planen til Johnny T og Co da.. vi får se :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Kom til Onkel - Mitt liv med GSA - Ledighet er roten til.....?

Post by Gielas »

Kant1 wrote:Selv om det sikkert høres rart ut for mange, er det på en måte artig å dundre avgårde på motorvei, å kjøre fort, kjøre lenge og legge bak seg 100vis av kilometere på relativt kort tid.

Ikke at det er det ultimate motorsykkelnirvana, men jeg finner en viss grad av tilfredstillelse i det.
Er litt der jeg óg. :thumleft \:D/
Gielas
Post Reply