Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Trondgv »

freddy123 wrote:Eneste man så på det bildet var at den er BR regga[emoji41]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Desverre [emoji1785][emoji1785]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Trondgv »

Da var sykkelen levert på Rovik MC i Stavanger for et lite verkstedopphold. Håper for en siste gang å bli kvitt juksinga og stopping på tomgang. Oppdatering av hjernen som er et «kjent» problem på noen av disse syklene.

Tar en råsjans på at det virker så har jeg sykkel et par sesonger til [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by knutk »

Trondgv wrote:Da var sykkelen levert på Rovik MC i Stavanger for et lite verkstedopphold. Håper for en siste gang å bli kvitt juksinga og stopping på tomgang. Oppdatering av hjernen som er et «kjent» problem på noen av disse syklene.

Tar en råsjans på at det virker så har jeg sykkel et par sesonger til [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Håper de finner en løsning på sykkelens 'nykker'.

Om oppdateringer ikke hjelper, har det vært vurdert å manipulere signalene fra O2 sensor for å oppnå en litt rikere blanding?
Guest

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Guest »

[quote="knutk"][quote="Trondgv"]Da var sykkelen levert på Rovik MC i Stavanger for et lite verkstedopphold. Håper for en siste gang å bli kvitt juksinga og stopping på tomgang. Oppdatering av hjernen som er et «kjent» problem på noen av disse syklene.

Tar en råsjans på at det virker så har jeg sykkel et par sesonger til [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

Håper de finner en løsning på sykkelens 'nykker'.

Om oppdateringer ikke hjelper, har det vært vurdert å manipulere signalene fra O2 sensor for å oppnå en litt rikere blanding?[/quote]
Har vurdert det, men da blir det vel mer skjuling av problemet kontra å løse det. Før dette begynte var jo sykkelen ganske smooth å kjøre til å være endunker


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Trondgv »

knutk wrote:
Trondgv wrote:Da var sykkelen levert på Rovik MC i Stavanger for et lite verkstedopphold. Håper for en siste gang å bli kvitt juksinga og stopping på tomgang. Oppdatering av hjernen som er et «kjent» problem på noen av disse syklene.

Tar en råsjans på at det virker så har jeg sykkel et par sesonger til [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Håper de finner en løsning på sykkelens 'nykker'.

Om oppdateringer ikke hjelper, har det vært vurdert å manipulere signalene fra O2 sensor for å oppnå en litt rikere blanding?
Har vurdert det, men da blir det vel mer skjuling av problemet kontra å løse det. Før dette begynte var jo sykkelen ganske smooth å kjøre til å være endunker


Sent from my iPhone using Tapatalk
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by knutk »

Trondgv wrote:
knutk wrote:
Trondgv wrote:Da var sykkelen levert på Rovik MC i Stavanger for et lite verkstedopphold. Håper for en siste gang å bli kvitt juksinga og stopping på tomgang. Oppdatering av hjernen som er et «kjent» problem på noen av disse syklene.

Tar en råsjans på at det virker så har jeg sykkel et par sesonger til [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Håper de finner en løsning på sykkelens 'nykker'.

Om oppdateringer ikke hjelper, har det vært vurdert å manipulere signalene fra O2 sensor for å oppnå en litt rikere blanding?
Har vurdert det, men da blir det vel mer skjuling av problemet kontra å løse det. Før dette begynte var jo sykkelen ganske smooth å kjøre til å være endunker


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skjønner.
Men om det har funket fint og gradvis blitt dårligere høres det ikke ut som et programvare problem. Programvare virker eller ikke virker, den blir ikke gradvis dårligere/bedre.
Symptom som kryper på skyldes oftest et eller annet mekanisk, det være seg alt ifra coil som mister isolasjonsevnen til falsk luft, tette kanaler, posisjonssensorer som forflytter seg osv.
Men nå er loddet kastet (siden sykkelen er innlevert).

Vi får krysse fingrene og håpe de finner utav det...
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Trondgv »

knutk wrote:
Trondgv wrote:
knutk wrote:
Håper de finner en løsning på sykkelens 'nykker'.

Om oppdateringer ikke hjelper, har det vært vurdert å manipulere signalene fra O2 sensor for å oppnå en litt rikere blanding?
Har vurdert det, men da blir det vel mer skjuling av problemet kontra å løse det. Før dette begynte var jo sykkelen ganske smooth å kjøre til å være endunker


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skjønner.
Men om det har funket fint og gradvis blitt dårligere høres det ikke ut som et programvare problem. Programvare virker eller ikke virker, den blir ikke gradvis dårligere/bedre.
Symptom som kryper på skyldes oftest et eller annet mekanisk, det være seg alt ifra coil som mister isolasjonsevnen til falsk luft, tette kanaler, posisjonssensorer som forflytter seg osv.
Men nå er loddet kastet (siden sykkelen er innlevert).

Vi får krysse fingrene og håpe de finner utav det...
Greia er at jeg har byttet, sjekket eller testet alt som kan ha noe med dette å gjøre. Det finnes egne forum (feks advrider med egen tråd, f650.com og en australsk nettside..)for nettopp denne sykkelen på nettet og samtlige sin anbefaling er å oppdatere programvaren. «Alle» problemene mine peker mot dette. Jeg har hatt samme tanke som deg og har utsatt denne oppdateringen i halvannet år nå. Blir nesten litt irritert vis dette er løsningen etter x antall timer og kroner jeg har brukt på dette..

Sykkelen fungerer jo fint i hverdagen, har pendlet til jobb de 2 siste ukene. Men vil ha den som den var når jeg kjøpte den, da har jeg inngått en avtale med meg selv om at når den passerer 100,000km skal jeg spandere på meg en nyere, større sykkel. [emoji16][emoji16]


Sent from my iPhone using Tapatalk
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by knutk »

Trondgv wrote: Greia er at jeg har byttet, sjekket eller testet alt som kan ha noe med dette å gjøre. Det finnes egne forum (feks advrider med egen tråd, f650.com og en australsk nettside..)for nettopp denne sykkelen på nettet og samtlige sin anbefaling er å oppdatere programvaren. «Alle» problemene mine peker mot dette. Jeg har hatt samme tanke som deg og har utsatt denne oppdateringen i halvannet år nå. Blir nesten litt irritert vis dette er løsningen etter x antall timer og kroner jeg har brukt på dette..

Sykkelen fungerer jo fint i hverdagen, har pendlet til jobb de 2 siste ukene. Men vil ha den som den var når jeg kjøpte den, da har jeg inngått en avtale med meg selv om at når den passerer 100,000km skal jeg spandere på meg en nyere, større sykkel. [emoji16][emoji16]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi får håpe og tro at det løser problemene. Ikke så viktig å forstå hvorfor, dersom det funker \:D/
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Trondgv »

knutk wrote:
Trondgv wrote: Greia er at jeg har byttet, sjekket eller testet alt som kan ha noe med dette å gjøre. Det finnes egne forum (feks advrider med egen tråd, f650.com og en australsk nettside..)for nettopp denne sykkelen på nettet og samtlige sin anbefaling er å oppdatere programvaren. «Alle» problemene mine peker mot dette. Jeg har hatt samme tanke som deg og har utsatt denne oppdateringen i halvannet år nå. Blir nesten litt irritert vis dette er løsningen etter x antall timer og kroner jeg har brukt på dette..

Sykkelen fungerer jo fint i hverdagen, har pendlet til jobb de 2 siste ukene. Men vil ha den som den var når jeg kjøpte den, da har jeg inngått en avtale med meg selv om at når den passerer 100,000km skal jeg spandere på meg en nyere, større sykkel. [emoji16][emoji16]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi får håpe og tro at det løser problemene. Ikke så viktig å forstå hvorfor, dersom det funker \:D/
Satser på det, jeg klarer ikke å skjønne hvorfor denne programvaren skal ha så mye å si, når det har funket tidligere, time will show [emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Trondgv »

Hentet sykkelen på mandag uten at de hadde fått gjort noe da de ikke fikk tilgang til å oppdatere hjernetn på sykkelen :twisted: Har hatt kontakt med en "ekspert" på disse syklene fra australia som leste gjennom ISTA-P rapporten med feilmelding samt GS-911 informasjonen og konkluderte med at den nye softwaren BMW bruker for å koble seg til og oppdatere eldre BMWer, noe han selv hadde erfart der han jobbet.. Såå nå har jeg sendt en laaaaang mail til verkstedet og forklart problemet og så håper jeg at de tar dette videre med BMW.

Trøster meg med at sykkelen kan brukes uten store problemer, bare litt irriterende med juksing og sånt..
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Toven »

Så sære disse tyskerne er da :-k :evil:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Trondgv »

Det skal jeg love deg de er :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Trondgv »

Ikke noe nytt fra Rovik MC, de vil ikke svare meg, men sykkelen har oppført seg fint så ser ikke på det som det store problemet lengre.

Jeg får ikke brukt sykkelen så mye som jeg ønsker så går egentlig med tanker om å selge og heller kjøpe et prosjekt, typisk BMW gammelboxer, eldre BSA, Triumph eller noe tilsvarende. Har også blitt voldsomt fristet til å dykke igjen, da fridykking og muligens apparatdykking i tillegg..Har alltid trivdes under vann og må innrømme at jeg savner det litt [emoji848]

In other news, har handla nytt hus sammen med kjerringa, så siste mnd har gått med på fikse opp hus og garasje jeg har nå før det blir salg [emoji849] Litt nedtur med garasjen jeg har bygd, men sånn er livet av og til. Får en liten garasje på 28m2 i nye huset da, men uten loft.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by JK95 »

Livet skjer av og til, selv skal jeg på sikt flytte etter Marie til Sverige bare jeg får meg jobb :lol: Gratulerer med ny kåk :thumleft
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by kvase »

Se det som en periode i livet ting kan endre seg til mange kjekke overraskelser å - :-k
Husk Trond ingenting er umulig da alt håp er ute der et eller annet sted og tid :thumleft
Kos deg med vannet/havet det er ufattelig mye gilde ting der å bare du holder deg tørr bak øra :shock: :-#
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Post Reply