Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by kvase »

voodoodoo wrote:
Trondgv wrote:
Tommas wrote:Jeg vil jo si at når det gjelder "alle" vinduer og dører som er satt inn feil, så begynner det å nærme seg en betydelig mangel som forsikringen burde dekke?

Tenk om du skulle hyret inne et firma til å gjøre om alle innfestinger :-k
Det burde jo det, men tviler litt på at det går gjennom, men skal uansett prøve. Dette er jo noe vi "burde" sett på visning i følge en bekjent av meg som kan litt sånt som dette, men burde uansett gjøre et forsøk.

Han er snekker og vet at mange har problemer med eierskifteforsikringen og sier at den stort sett bare er en falsk trygghet.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Hvis det er noe menigmann "burde" sett på visning så "burde" definitivt takstmann ha sett det når han utarbeidet takst og megler som er profesjonell selger "burde" ha fått det med seg..


Forskjellen mellom idioti og genialitet er at genialitet har sine begrensninger
Så du mener at Takstmannen skulle gå å flytte på møbler pynteting etc for å finne skjulte feil å mangler ?
-
Som regel så står det i takstmannen bare utfører visuell befaring uten å ha ansvar for flytting av gjenstander i huset. å således ikke har ansvar for skjulte feil å mangler-
-
FOR Å LOGGFØRE SKJULTE FEIL Å MANGLER MÅ DET EN TILLSTANDS RAPORT PÅ BORDET.- EGEN TJENESTE,----sory capslook
-
Akurat slik de gjør på hos bilforhandlere. en kjøp/salgs mann 1 stykk teknisk bilmekaniker som lager en tilstands rapport for å bilforhandleren kan prise mere riktig pris på bruktbil.

.
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Tommas »

Mulig rettspraksis er uenig, men det her virker jo som langt utenfor noe 99% av de som kjøper et hus ville fått med seg.

At forsikringsselskapene ikke er lette å ha med å gjøre om man faktisk trenger eierskifteforsikringen derimot, det tror jeg stemmer 100% 8)
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Epylypzon »

kvase wrote:
voodoodoo wrote:
Trondgv wrote:Det burde jo det, men tviler litt på at det går gjennom, men skal uansett prøve. Dette er jo noe vi "burde" sett på visning i følge en bekjent av meg som kan litt sånt som dette, men burde uansett gjøre et forsøk.

Han er snekker og vet at mange har problemer med eierskifteforsikringen og sier at den stort sett bare er en falsk trygghet.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Hvis det er noe menigmann "burde" sett på visning så "burde" definitivt takstmann ha sett det når han utarbeidet takst og megler som er profesjonell selger "burde" ha fått det med seg..


Forskjellen mellom idioti og genialitet er at genialitet har sine begrensninger
Så du mener at Takstmannen skulle gå å flytte på møbler pynteting etc for å finne skjulte feil å mangler ?
-
Som regel så står det i takstmannen bare utfører visuell befaring uten å ha ansvar for flytting av gjenstander i huset. å således ikke har ansvar for skjulte feil å mangler-
-
FOR Å LOGGFØRE SKJULTE FEIL Å MANGLER MÅ DET EN TILLSTANDS RAPORT PÅ BORDET.- EGEN TJENESTE,----sory capslook
-
Akurat slik de gjør på hos bilforhandlere. en kjøp/salgs mann 1 stykk teknisk bilmekaniker som lager en tilstands rapport for å bilforhandleren kan prise mere riktig pris på bruktbil.

.
Man trenger vel ikke flytte på så mye møbler for å se at vannbrett er montert utenpå kledning....
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Trondgv »

Her er alle bildene mine fra EICMA etter 2 dager. Har rett og slett ikke orket å ta noe mer bilder. Det er såpass mye folk at en må stå i kø for å ta bilder. I alle fall vis en skal ha gode bilder. Det er så ekstremt mye å se på her borte. Vi har vært 2 fulle dager og mangler nok fortsatt litt, men det mest interessante har vi sett og prøvd. Anbefaler en tur til EICMA vis noen vurderer det. Vi reiser nok neste år ogsåImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Trondgv »

Da har jeg hatt første besøk hos fysioterapeut etter skulderskaden. Ikke helt det jeg ville høre, men ser ut som at jeg har fått frozen shoulder som begrenser en del bevegelighet i skuldera og tar som regel 1-2 år og "reparere". Har fått en øvelse jeg skal ta mye samt ny time på mandag. Dette går ikke så mye utover neste mc sesong da den skal være en del bedre til den tid, men må kanskje vurdere å utsette gruskjøring, traktorstier osv for å ikke stresse skuldera for mye den neste sesongen. Heldigvis har vi masse fine asfalterte veger. [emoji16] Mulig jeg må finne meg en ren gatesykkel igjen. [emoji41]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by tshansen »

Jeg fikk også diagnosen "Frozen shoulder" noe som igrunn er masse symptomer som de ikke helt klarer å sette fingeren på hva kommer av. Jeg hadde nesten ikke styrke i armen, kunne ikke ligge på sulderen og slet mye med smerter. Jeg hadde meg to timer med doktor shaman her i åsane. Fikk kortison rett inn i skulderen, samt hvile... å jeg ble kvitt driten. Jeg sier ikke at dette fungerer for alle, men absolutt verdt å prøve, for den treningen hjalp ikke meg en drit.

Frozen shoulder kan du slite med i 10 år, eller det kan gå over etter et par måneder. Ingen som vet. Men en ting er sikkert, når du har hatt det en stund, gjør du mye for å slippe ubehaget. Jeg ble ikke noe verre av å kjøre sykkel, men det kan jo være annerledes for deg. Du må bare prøve deg frem.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Trondgv - EICMA i november

Post by Palma »

Trondgv wrote:Da har jeg hatt første besøk hos fysioterapeut etter skulderskaden. Ikke helt det jeg ville høre, men ser ut som at jeg har fått frozen shoulder som begrenser en del bevegelighet i skuldera og tar som regel 1-2 år og "reparere". Har fått en øvelse jeg skal ta mye samt ny time på mandag. Dette går ikke så mye utover neste mc sesong da den skal være en del bedre til den tid, men må kanskje vurdere å utsette gruskjøring, traktorstier osv for å ikke stresse skuldera for mye den neste sesongen. Heldigvis har vi masse fine asfalterte veger. [emoji16] Mulig jeg må finne meg en ren gatesykkel igjen. [emoji41]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Så du møter oss med en kald skulder :-k Du falt av sykker'n i en asfaltert rundkjøring, og skal unngå grusveier. Ja, det virker logisk. :-# :erte

Neida, skal ikke tulle med slike plager. Håper det går fort over igjen og at verken sesongen eller skuldra blir amputert :thumleft
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by kvase »

tshansen wrote:Jeg fikk også diagnosen "Frozen shoulder. Jeg hadde nesten ikke styrke i armen, kunne ikke ligge på skulderen og slet mye med smerter. Fikk kortison rett inn i skulderen, samt hvile... å jeg ble kvitt dritten.
Du må bare prøve deg frem.
:thumleft Jeg fikk også en kortison sprøyte rett i skulder kula å av en fysioterapeut som jobber med toppidretts utøvere å fikk beskjed om å bruke armen mest mulig normalt-- det gjorde sus i serken for min del det ordna seg å ble kvitt frost skulderen som jeg hadde sliti med i ca. 1/2 års tid vanlig plage for mange menn :shock: --- så det kan funke bra med en rett i plagene som kan vare lenge vis ja vis
Image
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by ojda »

Kald skulder :-k 8) [-(
Alle må jo høre at her trengs det ikke shaman eller sprøyte :roll:
Psykolog for F! \:D/

Nædda! God bedring, du får litt sympati slevom det må køddes litt :smt056
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Kant1 »

Du vet ikke hva kald skulder er, før du har hatt dame ei stund, og glemt av viktige datoer eller avtaler. :-#
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by JK95 »

Kant1 wrote:Du vet ikke hva kald skulder er, før du har hatt dame ei stund, og glemt av viktige datoer eller avtaler. :-#
Det han sa^ :-#

Men da lukter det asfaltræser? 8) :twisted:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

tshansen wrote:Jeg fikk også diagnosen "Frozen shoulder" noe som igrunn er masse symptomer som de ikke helt klarer å sette fingeren på hva kommer av. Jeg hadde nesten ikke styrke i armen, kunne ikke ligge på sulderen og slet mye med smerter. Jeg hadde meg to timer med doktor shaman her i åsane. Fikk kortison rett inn i skulderen, samt hvile... å jeg ble kvitt driten. Jeg sier ikke at dette fungerer for alle, men absolutt verdt å prøve, for den treningen hjalp ikke meg en drit.

Frozen shoulder kan du slite med i 10 år, eller det kan gå over etter et par måneder. Ingen som vet. Men en ting er sikkert, når du har hatt det en stund, gjør du mye for å slippe ubehaget. Jeg ble ikke noe verre av å kjøre sykkel, men det kan jo være annerledes for deg. Du må bare prøve deg frem.
Jepp, jeg forsto det også sånt. Vi har mye de samme symptonene i alle fall. Jeg sliter ikke noe spesielt med smerter før jeg flytter armen ut av området som har bevegelighet. Han jeg var hos er kjent for å være veldig dyktig, så jeg skal i alle fall ha noen timer her før jeg eventuelt går over på kortison. Han nevnte deg også, men sa at vi kunne prøve øvelser først, men at jeg ikke skulle gå for lenge med unødvendige smerter. Flere jeg har snakt med har fått løst problemet med kortison.

Det blir nok ikke noe værre av vanlig kjøring med sykkel, men jeg har en tendens til å hoppe og kjøre tulling når jeg ender opp på en humpete grusveg eller traktorstier..Da blir det mye belastning og brå bevegelser på skuldera som ikke er helt optimal. Derfor tenker jeg at det er best om jeg holder meg på asfaltert veg fremover. Fysioterapeuten hadde selv 4 motorsykler så han visste hvor viktig det var å få kjørt litt. :lol:
Palma wrote:
Så du møter oss med en kald skulder :-k Du falt av sykker'n i en asfaltert rundkjøring, og skal unngå grusveier. Ja, det virker logisk. :-# :erte

Neida, skal ikke tulle med slike plager. Håper det går fort over igjen og at verken sesongen eller skuldra blir amputert :thumleft
Hehe, ja du kan jo si det sånn. :lol: :lol: Vanlige grusveger går jo fint, men det er jo de horna som vokser i panna når jeg ser en plass det er mulig å ha det ekstra gøy. :roll: Grusturen skal jeg uansett få med meg. :thumleft

Det er bare å tulle med plagene, såpass tåler jeg nok, men jeg må jo passe på at jeg kan kjøre sykkel til jeg dauer, og ikke til jeg er 30. :lol:
ojda wrote:Kald skulder :-k 8) [-(
Alle må jo høre at her trengs det ikke shaman eller sprøyte :roll:
Psykolog for F! \:D/

Nædda! God bedring, du får litt sympati slevom det må køddes litt :smt056
Psykolog får jeg bruk for vis jeg ikke får kjørt motorsykkel, så dette er blodig alvor. :lol:
Takker for det, ingenting er så alvorlig at det ikke kan tulles med. :D
Kant1 wrote:Du vet ikke hva kald skulder er, før du har hatt dame ei stund, og glemt av viktige datoer eller avtaler. :-#
Heldigvis er jeg ungkar. :roll:
JK95 wrote:
Kant1 wrote:Du vet ikke hva kald skulder er, før du har hatt dame ei stund, og glemt av viktige datoer eller avtaler. :-#
Det han sa^ :-#

Men da lukter det asfaltræser? 8) :twisted:
Det er nok fare for at det ramler inn en asfaltræser ja, må bare se an budsjettet til neste år. En asfaltræser skal jeg uansett ha meg i tillegg til traktor til slutt. BMWen er såpass billig å eie at den skal aldri selges. 8)


Det viktigste er jo at skulderen blir god igjen. Heldigvis har jeg en greie arbeidsgivere som tilrettelegger for at jeg skal få jobbe selv om jeg bare kan bruke halvannen hånd.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

Liiten kveldstur, ikke noe problem det [emoji16] Langturene får vente litt. Mulig jeg sniker meg en tur ut i sola i morgen igjen. Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

Sesongens 2. eller 3. vask overstått og nå er sykkelen midlertidig vinterparkert i garasjen.. Tror ikke det blir så mye mer kjøring i år da saltinga har begynt og da vil jeg heller la sidevognsykkelen få ruste ihjel.. Vis alt går som planen blir den dratt med på noen vintertreff, men kjører ikke på vintertur før skuldera er blitt bedre enn nå. Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

Nok en tur til fysioterapeuten i dag, og i dag var han helt jævlig med meg stakkar, men jeg merker helt klart forbedringer i ettertid. Er egentlig litt greit å gå til han, han har selv 4 motorsykler og holder på å bygger garasje så halvtimen går kjapt når vi diskuterer MC og gode løsninger i garasjen[emoji38] Har time igjen på onsdag, fredag og neste tirsdag før det er 14 dager "fri".

Spurte om kortisonsprøyta igjen, og vi skulle prøve frem til jul før jeg tok den. Men han var enig i at det var en god løsning vis det ikke ble bedre fort.

Jeg ser plutselig litt "lysere" på det nå enn tidligere, spesielt etter at MC turen i helga gikk fint [emoji106]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Post Reply