Flankers rare turer og fjas - Film: Høsttur 2017 (s. 48)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Video: Smia MC Høsttur 2016 (s.39)

Post by Flanker »

Takk for det. +10, vindstille og alle tegn på en nydelig dag her jeg sitter med kaffekoppen... Straks pakking, og så er det veien [emoji41]
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Video: Smia MC Høsttur 2016 (s.39)

Post by Flanker »

Innlosjert på Fisketången Hotell i Kungshamn, etter 27 fine mil i dag. Temperatur på rundt 15 grader og delvis skyet oppholdsvær hele veien [emoji106]

Greit utsikt fra rommet er det også!
Image
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Video: Smia MC Høsttur 2016 (s.39)

Post by Flanker »

Så bærer det hjem igjen... Samme sporing som i går [emoji106]

GPS sporing i sanntid med LocaToWeb: Hur mår ni? Svensketouring 2016
https://locatoweb.com/map/single/070183334
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Flankers rare turer og fjas - Video: Smia MC Høsttur 2016 (s.39)

Post by Flanker »

En flott helg på sykkelen er over, med 53 mil under hjulene. Tigeren bikket forresten 50000 km. på vei mot Sverige på lørdag, og er fortsatt like god. Den er faktisk såpass god at det innimellom grenser til kjedelig... Alt er så jævla udramatisk på denne sykkelen, uansett hva jeg finner på. Den har omtrent ingen nykker! Aldri vært borti noe sånt før [emoji41]

Hjemturen gikk på litt mer øde innlandsveier, på begge sider av grensen. Lite trafikk og lite tettbebyggelse ga grei marsjfart i dag. Men også mye rett-frem-veier som ikke er så morsomme! Heldigvis er det jo noen hederlige unntak, som f.eks. Blå-grønne vegen fra grensa og inn mot Halden. Her er det noen seriøst gøyale partier, som bl.a. resulterte i at jeg har skrapet støvel for første gang - i ren sløvhet. Mer om det får komme i turrapporten...

Kalenderen varsler forøvrig om at det er tid for å bestille inn olje og filter. Sesongen varer neppe så veldig mange flere uker... Og så må jeg i løpet av vinteren bestille ny gummi. Har vel rullet snart 9000 km. + at Busa hadde noen mil før sykkelen ble levert i innbytte. Fordekket nærmer seg slitasjevarslerne nå, mens bakdekket har mer å gå på men begynner å bli firkantet. Aldri tidligere opplevd at dekket foran ryker før bakdekket, men får sette det på "freak of nature" kontoen med akkurat dette dekksettet. Ihvertfall trapper det nesten ikke i det hele tatt, noe samme dekk på R1200GS gjorde så det holdt mot slutten av levetiden.

Står foreløpig mellom Conti TKC 70 eller Avon Trailrider... Jeg heller mot sistnevnte [emoji57]
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Flankers rare turer og fjas - Video: Smia MC Høsttur 2016 (s.39)

Post by ojda »

Jeg har også latt meg forundre over ganske jevn "oppbruktstatus" på for og bakdekk på Tigerene mine :-k
Men det er helt greit, for de fortjener begge dekk nye, samtidig :thumleft

Trodde forresten ikke jeg skulle oppleve samme kilometerstand på min og "Busas" sykkel samtidig :lol: :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Video: Smia MC Høsttur 2016 (s.39)

Post by Flanker »

Hmmm... Så du har også opplevd det? Kan det være at Tiger Explorer etter hva jeg har forstått er "fremtung" sammenlignet med andre sykler i segmentet? Uansett gjør det som du sier ingenting. Det er bare fint å kunne bytte samtidig, uten dårlig samvittighet [emoji106]

Kjørelengde ja... Jeg bikker vel 9000 km. i år, som også vi være ny rekord (tror jeg). Har tidligere ligget på 7500-8000 pr. sesong. Skjønner ikke helt hvordan, da jeg subjektivt føler at jeg har kjørt mindre i år enn i fjor. Men telleren lyver neppe. Gi meg noen år, barn ute av transportalderen og forhåpentligvis litt mindre texas på jobb, så skal jeg nok klatre oppover i kilometer jeg også [emoji41]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flankers rare turer og fjas - Video: Smia MC Høsttur 2016 (s.39)

Post by tshansen »

Dette skjedde på 1290'en også! Framdekket var utslitt lenge før bakdekket! På GSA'en ser det ut til å slites litt mer jevnt [emoji106] hva det kommer av vet jeg ikke, men tipper at det har litt med at vi kjører en såpass oppreist sykkel, så aggressivt [emoji848]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Flankers rare turer og fjas - Video: Smia MC Høsttur 2016 (s.39)

Post by Palma »

LordShaft wrote:...........................tipper at det har litt med at vi kjører en såpass oppreist sykkel, så aggressivt [emoji848]
Eller bremser mer enn dere gasser... :-k :erte
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Flankers rare turer og fjas - Video: Smia MC Høsttur 2016 (s.39)

Post by Tommas »

Lorden's ekvipasje er vel 400kg+ ferdig pakket med full tank, wetwipes og sjåfør. Ikke rart det sliter på dekkene når han kjører som om det var en Supermoto :lol:
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Video: Smia MC Høsttur 2016 (s.39)

Post by Flanker »

Endelig har jeg knotet meg til å skrive turrapporten fra svenskerunden forrige helg...

Det har nærmest blitt tradisjon at vi kjører til Sverige uti september. Ikke at det har vært bevisst, men værmeldingen er ofte best langs svenskekysten på denne tiden av året. Slik var det også i år… I de norske fjellene var det meldt regnbyger og kjølig vær, og da Yr viste strålende sol og temperaturer på 15-20 grader hos naboen var ikke valget vanskelig!

En kjapp tur på Booking.com kunne fortelle at mye var utsolgt, men vi fant til slutt Hotell Fisketången i Kungshamn, rett ved Smögen, og la inn bestilling for en natt 24-25. september. Ytterligere 15 minutter ble brukt i Garmin Basecamp, og vi hadde ei rute tur-retur uten bruk av motorvei.

Distansen er på ingen måte avskrekkende. Vi snakker drøyt 25 mil hver vei, så det var ikke noe hastverk med å komme tidlig avgårde denne lørdags morgenen. Litt over kl. 11 var vi på veien, og siden det ikke klaffet 100% med fergen Svelvik-Verket kjørte vi inn til Drammen og fulgte Rv23 over Hurum, gjennom Oslofjordtunnelen og så ned til Drøbak. En kjapp stopp på Shell-stasjonen her for å tømme tanken og kjøpe litt drikke, og så gikk ferden videre.


Les hele historen her: https://ingepettersen.no/2016/10/01/hos ... sota-bror/
(nei, denne gidder jeg ikke reposte i sin helhet med omkalfatring av bilder og alt)
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Ny turrapport! (s. 40)

Post by Flanker »

Vinterlagring? Nææææh... Ikke enda! Fint vær i dag = luftetur over Hanekleiva, til Eidsfoss, opp langs Eikeren til Darbu, så Hokksund, Drammen og hjem.

Image

Laveste temp. var 7 grader, og mot helgen er det meldt stigende termometer igjen. Håper slumpen av sesongen holder lenge [emoji41]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flankers rare turer og fjas - Video: Smia MC Høsttur 2016 (s.39)

Post by tshansen »

Flanker wrote: Les hele historen her: https://ingepettersen.no/2016/10/01/hos ... sota-bror/
(nei, denne gidder jeg ikke reposte i sin helhet med omkalfatring av bilder og alt)
Da har jeg endelig fått lest hele siste rapporten din \:D/ strålende levert, som alltid Flanker :thumleft Håper du får langt flere turer igjen neste år :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Flankers rare turer og fjas - Ny turrapport! (s. 40)

Post by RuneMC »

:thumleft

Lot MC'n stå idag tidlig med -2,6C og noe lav tåke som muligens kunne gjøre asfalten glatt. Men satser på ennå noen dager med kjøring i plussgrader.
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Ny turrapport! (s. 40)

Post by Flanker »

Det ble ikke mange km. etter den turen 5/10, og i dag er udåden utført: Vasket, shinet, så en liten tørketur og påfyll av luft og bensin. Ny olje har den også fått, selv om det bare er 3k km. siden service, men oljefilter gadd jeg ikke bytte.

Vinterlagring er et faktum etter 8000 km. på veien. Altså en sesong omtrent på det jevne for meg!

På boden står et sett Avon Trailrider som skal på før 2017-sesongen starter, og så får vi se hva vinteren bringer på utstyrsfronten. Det frister med både alu kasser og ny bellypan av noe slag etterhvert. Og så trenger fruen ny hjelm... Mulig black Friday handling da altså [emoji106]
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - PMS... FML!

Post by Flanker »

Heeeeeeeeiiiiiiiiiiii bloggen (og sånn!) :shock:

I anledning PMS'en tenkte jeg å by på en liten videokavalkade fra året som gikk for min del, forhåpentligvis til glede for nye og gamle seere. Så her kommer den:







Ellers? Nei, det er ikke stort å melde om... Ferdig med julegavene i dag, og lurer på om man skal bytte sykkel når man fyller 40 eller holde seg på Tiger Explorer ett år til :roll:
Post Reply