freddy.ein.zwei.drei

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Valg av sykkel ble en tydelig bommert, savnet etter ktmn er stort og det er så utrolig mye jeg likte bedre med den enn denne mt09 modellen til yamaha.

Jeg har ikke kjørt sykkelen mye siden jeg kjøpte den kanskje snaue 100mil, men kjøregleden er ikke den samme med denne som den var med ktmn. Skal på en langtur førstkommende helg og etter det ryker nok sykkelen ut på finn.no.

Jeg har vel funnet ut at comfort betyr mere for meg enn utseende og det å dure avgårde med låsbare kofferter, godt sete, god vindskjerm, mulighet for å stå og kjøre osv er noe jeg savner.

Får se hva som dukker opp av 1200gs og ktm utover høsten, evt vente til neste år og spare seg opp litt mere så man får råd til det man vil ha.

Kommer vel et referat fra helgeturen om ikke annet[emoji6]
Fortsatt god sommer[emoji274]


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Toven »

Leit at du ikke trives med sykkelen! Du har jo forsøkt deg på "den andre siden", og kan jo godt skjønne ønske om å dra tilbake til mer komfort og til grad bedre turmuligheter :thumleft

Hvor går turen til helgen? :D
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Turen til helgen er ikke planlagt lengere enn at jeg og to kompiser skal på tur [emoji4]

Ja har man prøvd noe man liker bedre hvorfor gå for noe dårligere?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Trondgv »

Jeg forstår valget ditt. Og velger du en av de sprekere adventure syklene får du en nokså sportslig sykkel også, selv om det er mulig å kjøre aggresivt nok på en 650.. :roll: Jeg har flere ganger denne sesongen vurdert salg av sykkelen min og gå over til noe annet, men jeg er såpass fornøyd med adventure sykkelen at det eneste jeg kunne vurdert nå er en veteran MC i tillegg. 8)
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Tommas »

Lov å angre, men flaks det ikke var noe permanent ala kjønnsskifte da :D

En liten bommert med sykkelvalg har mange av oss gjort :thumleft
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by ashland »

Det fine med sykkelvalg, er jo det er lov å angre seg og bytte inn :thumleft

Til daglig fungerer det meste, men på tur er det utrolig hva komfort har å si på turopplevelsen med låsbare kofferter, sittekomfort og elektronikk
Ikke for å kaste sten i glasshus, jeg har tittet litt på gs´en selv, men har du allerede kommet i gs - alderen :-k
fun is not a straight line
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Gs-alderen... Tja jeg syntes gs kan være tøffe sykler med de rette modsa, det eneste som er med gs er prisen kontra eks ktm. Føler man får mye mere for penga der.

De korte turene i nabolaget frister liksom nada og visst man skal på lengere helgeturer og diverse er det gull å kunne låse veskene på sykkelen, sitte comfortabelt, for ikke å snakke om hvor mye diggere det er med lengere fjæringsvei på norske veier. Ktmn ble solgt ifjor kun fordi jeg oppgraderte på husfronten fra leilighet til rekkehus og når jeg mimrer tilbake så er det den beste motorsykkelen jeg har eid på alle mulige måter.

Litt gøy å kjenne på at dette var helt feil også, den følelsen har jeg liksom ikke hatt ved tidligere sykkelvalg [emoji1]

Nå skal det også sies at jeg går og drømmer litt om å realisere sportsbildrømmen som for meg er porsche 911 eller cayman, men da må det spares en god del først [emoji857]



Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Kant1 »

kjipt, men ikke overraskende at en MT09 ikke helt lever opp til 1190'en.

Det er noe med disse store sterke adventuresyklene.
De er stygge som nøkken, de fleste, men de leverer i det daglige på en måte som ingen andre.

Jeg gledet meg som en unge når Junior hentet min gamle Speed Triple. Men etter å ha kjørt den litt igjen,
så ser jeg med klare øyne, at jeg aldri hadde kommet til å brukt den noe særlig, om det var JEG som hadde kjøpt den.

Trang ukomfortabel sittestilling, fryktelig uvant og tung handling pga det smale styret, kort kort fjæringsvei som absolutt ikke er designet for å være mellomleddet mellom rumpa di, og typisk norsk asfaltkvalitet, ingen (nesten) pakkeplass... osv osv.
Valgfriheten mtp hva slags veier man legger opp til forsvinner også.

Har man først gått i "adv.enturefella" skal man være pokker så dedikert for å finne seg i "nest best" eller enda verre.

Ang KTM vs BMW, det blir jo smak og behag.
Jeg hadde aldri valgt østerikern fordi den motoren går som en steinknuser sett i forhold til tyskern sin silkemyke boxer, og i tillegg kommer kardangen, para og telelever samt del-integralbremsene...

Men så er jo jeg snart 50 da
:lol: :lol:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by ashland »

Når enn har prøvd en komfortabel stor adventure sykkel er det nok værre å gå ned i klasse, når enn vet hva komfort enn kan få

Jeg prøvekjørte den nye 1250gs på Speed når jeg var der på storservice. For en maskin tyskerene har klart å trylle frem =D>
Det eneste jeg hadde å utsette der var giringen, iallefall om enn skulle følge girindikatoren. Det trenger enn jo dog ikke alltid :roll:

Hat sett på hvor komfortabelt Ojda har det når jeg og han har vært sørover på litt ujavne og hullete veier, kontra min mye mer stutte
og harde fjæring :-# Skulle gitt mye for den fjeringen til gs i enkelte sammenhenger!

Dessverre har bmw en tendens til å ta bort de utgavene og fargene som gs virkelig kler, Rallye versjonen var regelrett sprek!
Det er helt utrolig hva farger kan gjøre, men så er jo smak temmelig vidt begrep

Kunsten er nok å klare det å først høre på alle råd, for så deretter drite 100 - 0 i hva alle andre mener og synes. Å kjøpe seg
akkurat det enn selv vil ha :thumleft
fun is not a straight line
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Ja, de nye rallye gs'ne er lekre sykler. Syntes de har klart og få frem noe mere sportslig utrykk på de. GS som kant1 har er heller ikke værst blå med gullfelger [emoji41]

Ja man kan ikke høre på andres synspunkter når det kommer til valg av sykkel, man må velge etter eget behov, bruksmønster og hva man liker best selv.

Jeg kjenner det er noe som pirrer interessen min med GS, hvorfor har nettopp så mange kjøpt akkuratt denne sykkelen og alle er så og si strålende fornøyde? Kan ikke være uten en grunn det.

Men nå gleder jeg meg til helgens tur, det viktigste uansett hva man kjører er trossalt å komme seg avgårde på tur[emoji41][emoji110]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by intruder »

ein.zwei drei

på innlandsk:

en.to.tre
på det fjerde skal det skje
på det femte gjelder det
på det sjette smeller det

ovennevnte er startprosedyren på Intruderen...heldigvis bare fem gir :roll:

ordnung muss sein :thumleft
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Turen gikk til lysebotn og siden det var meldt bøttevis med regn på søndagen så cruiset vi like gjerne hjem lørdagskvelden.

Ble ikke tatt for mye bilder, mest kjøring og morro som var i fokus[emoji57]

ImageImageImageImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by intruder »

Bilder og beretning gir en annen stakkar kjørelyst til gangs...takk for at du deler !! :thumleft
Hei !
og sykker`n var lækker !! :smt051
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Gielas »

[quote="freddy123"]Turen gikk til lysebotn og siden det var meldt bøttevis med regn på søndagen så cruiset vi like gjerne hjem lørdagskvelden.

Ble ikke tatt for mye bilder, mest kjøring og morro som var i fokus[emoji57]
Beklager poor editering!

Hyggelig å se deg på TUR!
Gielas
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Da er sykkelen solgt, med mye annet som opptar mye av fritiden så ble den ikke brukt nok til at jeg kunne ha den stående.

Jobber fullt på dagen også er det fagskole på kveldene hehe[emoji851]

Får se hva neste kjøretøy blir, frykter for at det kanskje ikke blir mc denne gangen og heller noe annet spennende.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Post Reply