freddy.ein.zwei.drei

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei tunglappen i lomma

Post by freddy123 »

LordShaft wrote:tjena freddan, hur läget? har du bajs på.... :lol: :lol: :lol: satan så jeg ler av den der \:D/
Faen håpte du hadde glemt den der... [emoji23]

Nei nå er det faktisk helt ekstremt pent vær ute [emoji2]

Så da spiser jeg noen brødskiver og durer ut mot Moss tenker jeg blir vel å kjøre via Drøbak og son osv...

Noen som har lyst til å treffes ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei tunglappen i lomma

Post by freddy123 »

Måtte it og lufte sykkelen litt ikveld og fy flate så morsom og leken den er [emoji2]

Det som er litt dumt er at der jeg kjørte tålig i fartsgrensen med HD'n og hadde det morro, blir det liksom litt kjedelig med fz8'n ... Har jo helt annen nedleggsvinkel og bremser osv ...

Harleyen så gjorde det ofte ikke noe om jeg bare cruiset avgårde og nøt turen, mens med fz8'n så legger den mere opp til aktiv kjøring hele tiden og er mye vanskeligere og kjedeligere og bare skulle cruise avgårde med [emoji2]

Men når man kommer på litt mindre og skikkelig svingete veier og gjerne hårnåler så er fz8'n på hjemmebane og den detter inn i svingen bare med tanken på det [emoji2] utrolig lettkjørt med gode dempere, presis og enkel og kaste inn og ut av svingen. Den bare flikker seg fra side til side ...

Og så har man jo "kicket" som bor i disse inline 4 motoren med et heftig brøl når man gir på og drar den litt ut på giret hohoho så morsomt det er [emoji41]også herlig pottesmelling i det man slipper gassen igjen [emoji23]

Alt i alt så er jeg foreløpig strålende fornøyd med sykkelen og er blitt vandt med kreftene som bor i denne lille raketten, jeg liker utseende kjøreegenskaper lyden og demperne og totalpakka blir en utrolig tøff og lettkjørt sykkel.

Jeg kan tilogmed leke at jeg kjører adv sykkel visst jeg vil for kjører jeg på med en 30l kriega bak på salen så sitter jeg igjen med 80l bagasje kapasitet og da snakker vi fz8'n touring edition [emoji2] så langturer blir jo da heller ikke noe problem ...

Det eneste jeg syntes er litt dårlig til nå det er setet, det gjør litt vondt i fiseringen når man sitter lenge nok, men stopper man hver 10/15 mil og fyller og tar en liten 5min pause så går det jo helt fint , det kan være at jeg kjører på med en comfortsal sånn at det blir digg på langtur [emoji2]

Men jeg er jo som "nylig konfirmert" og regne her inne sammenliknet med mange sv de andre gutta så da har jeg jo babymyk hud og alt det der så litt skarpe knevinkler og annet stææsj det lider jeg meg gladelig igjennom så får en så når en blir lei dette og skal tre inn i pensjonistenes rekker, men det blir ikke på en god stund har jeg en følelse av [emoji2]

Var på en liten tur ikveld og det er bare så deilig og være igang med kjøringen igjen, blir nok mange fine turer utover nå [emoji2]

Image
Image
Image
Image
Image

Det siste bildet forteller litt om hva jeg syntes om sykkel'n godt fornøyd og bra det ikke ble en skjeløyd triumph [emoji23](ehhhmm neida)


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: freddy.ein.zwei.drei tunglappen i lomma

Post by Toven »

Hahha, det jævla trynet da :lol: :lol: Moro at du er fornøyd med baiken \:D/ Nå må vi finne noen fine svinger, sånna at du kan bli hooka på kneskrap du og =D>

Og så må jeg være ansvarlig her; se å få tatt av det bagasje-racket nå da [-( \:D/
Last edited by Toven on 31 May 2016 23:54, edited 2 times in total.
Bjerknez

Re: freddy.ein.zwei.drei tunglappen i lomma

Post by Bjerknez »

For å si det sånn, det blir alltid noe eget med cruiser. Man er liksom mer "på tur" med en slik. Jeg føler det samme selv og dte er en av grunnene til at jeg ikke helt har kvittet meg med cruiser genet enda, men det tar en stund før jeg er der igjen tror jeg. Nå venter jeg bare på den tiden du er vant til sykkelen og kreftene og vil ha noe som er litt "heftigere". Den dagen kommer vetu :lol:

Hadde jeg driti penger så hadde jeg kjøpt meg en Yamaha XV950 (Bolt) som nummer to sykkel. Jeg har litt sansen for disse, men det blir litt slapp motor i disse til at jeg ville hatt den som eneste sykkel. Men den er nok fin til jobb pendling og turer i nabolaget.

Men ja, man er som sagt mer på tur med en cruiser. Den rumlende godlyden og den slappe sittestillingen. Desverre funker ikke denne sittestillingen for meg på lengre etapper.
Bjerknez

Re: freddy.ein.zwei.drei tunglappen i lomma

Post by Bjerknez »

Det er ett par ting du bør rydde opp i mener jeg. Skaff deg tail tiddy, bytt ut de enorme gule blinklysglassene med noe litt nettere og med hvitt glass og for guds skyld fjern stilasen du har bak der :lol: Så enig med Toven der 8)
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: freddy.ein.zwei.drei tunglappen i lomma

Post by Toven »

Bjerknez wrote:Det er ett par ting du bør rydde opp i mener jeg. Skaff deg tail tiddy, bytt ut de enorme gule blinklysglassene med noe litt nettere og med hvitt glass og for guds skyld fjern stilasen du har bak der :lol: Så enig med Toven der 8)

Hr. B. Tail tidy heter det :lol:
Bjerknez

Re: freddy.ein.zwei.drei tunglappen i lomma

Post by Bjerknez »

Toven wrote:
Bjerknez wrote:Det er ett par ting du bør rydde opp i mener jeg. Skaff deg tail tiddy, bytt ut de enorme gule blinklysglassene med noe litt nettere og med hvitt glass og for guds skyld fjern stilasen du har bak der :lol: Så enig med Toven der 8)

Hr. B. Tail tidy heter det :lol:
Samma faen det vel! :evil: :lol:

Det skal sies at jeg ikke har ryddet opp i stussen på min selv, men nå har ikke jeg slike saftblandere til blinklys heller. Fiks fiks freddy. 8)
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: freddy.ein.zwei.drei tunglappen i lomma

Post by Tommas »

Fint å se at du er ute og koser deg! Krever nok litt mer selvdisiplin nå enn med HD, men du får som du sier oppsøke litt svingete veier og kose deg.

Personlig hadde jeg nok ryddet opp litt i skiltarrangementet bak. Som diskutert i helgen så burde det være mulig å med et lite "custom-formet" stag å beholde festet til veskene uten så mye styr. Sikkert noe man omtrent kan knekke til selv.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: freddy.ein.zwei.drei tunglappen i lomma

Post by Trondgv »

Du må fjerne det skiltopphenget ja, alltids mulig å lage noe til de sideveskene. :thumleft Er viktig å få noe vann i nakken og på ryggen når en kjører på våte veier.Selv hadde jeg ikke gidda å fjerna "stillaset" bak mellom hver gang jeg skulle ut på en tur der jeg trengte sidevesker.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: freddy.ein.zwei.drei tunglappen i lomma

Post by mekkern »

Bjerknez wrote:
Det skal sies at jeg ikke har ryddet opp i stussen )
:lol
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: freddy.ein.zwei.drei tunglappen i lomma

Post by Tosk »

Bjerknez wrote:Det er ett par ting du bør rydde opp i mener jeg. Skaff deg tail tiddy, bytt ut de enorme gule blinklysglassene med noe litt nettere og med hvitt glass og for guds skyld fjern stilasen du har bak der :lol: Så enig med Toven der 8)
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei tunglappen i lomma

Post by tshansen »

Aaaah, tjena freddan :lol:

Kjekt å høre at du trives på raketten. Lyden er herlig, men fortsatt behagelig! Selv er jeg ekstremt glad i litt godlyd når jeg kjører, selv om det er nesten fraværende på min nåværende traktor :roll:

Men det er en ting jeg stusser på, hvordan i helvete du klarer å få vondt i ballongknuten når du kjører sykkel. Det er jo stort sett skrukken eller rumpeballene som får det. Er det noe du ikke forteller oss? :-k

Fine bilder du har tatt... Kos deg masse i varmen. det ser ut som dere får godvær framover :thumleft
Tail Tidy ser bra ut, men er helt fætte ubrukelig på våt vei! Noe du helt sikkert fikk med deg på fra Poker Run :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: freddy.ein.zwei.drei tunglappen i lomma

Post by ojda »

LordShaft wrote:Aaaah, tjena freddan :lol:



Men det er en ting jeg stusser på, hvordan i helvete du klarer å få vondt i ballongknuten når du kjører sykkel. Det er jo stort sett skrukken eller rumpeballene som får det. Er det noe du ikke forteller oss? :-k

:
Hva angår 123`s korpurale plager, har jeg et lite tips :)
Ta den ut før du legger ut på lengere turer :thumleft

Eventuellt gå ned etpar størrelser :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: freddy.ein.zwei.drei tunglappen i lomma

Post by Busa Trond »

Ikke erfaring på dette tema, så ingen tips fra meg [-(
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei tunglappen i lomma

Post by freddy123 »

Ok da tar jeg med meg disse gode tipsene til neste langtur, kanskje finne noen litt mindre og mjukere så det ikke blir så jævlig når han busa Trond leder an over humpete fjell med jævlig til tælahiv [emoji2]



Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply