ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by Jompa »

ArcticTiger wrote:
Jompa wrote:Noen mulighet for at du befinner deg i Mekka og nærmeste omegn omkring 9,juni ?
Hei Jompa! Ja jeg vender tilbake til Mekka den 1. juni, og blir der til ca midt i juli. Så ja, du er velkommen til en kaffe og Gennerell Lausprat om Livets Gang, og trenger du seng overnatta så ordner vi det :D :thumleft :thumleft
Hei igjen, fikk akkurat det svaret jeg håpet på :D :D :D
Ja, jeg trenger overnatting, regner med å være fremme hos deg lørdags kveld (9.juni).
Er det enda sånn at jeg blir nødt til å parkere HDen nede ved riksveien, eller kan jeg aller nådigst sette den i utkanten av tomta ?
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by intruder »

Så dro de hver til sitt : Trump til NORD-korea og Arcticen til NORD-norge...
Kos dekk ta gjerne en skål for oss heemføingene... :smt074

Jompa med sneipen..er du fortsatt en ihuga ikkerøyker hell, :roll:
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by ArcticTiger »

Jompa wrote:
ArcticTiger wrote:
Jompa wrote:Noen mulighet for at du befinner deg i Mekka og nærmeste omegn omkring 9,juni ?
Hei Jompa! Ja jeg vender tilbake til Mekka den 1. juni, og blir der til ca midt i juli. Så ja, du er velkommen til en kaffe og Gennerell Lausprat om Livets Gang, og trenger du seng overnatta så ordner vi det :D :thumleft :thumleft
Hei igjen, fikk akkurat det svaret jeg håpet på :D :D :D
Ja, jeg trenger overnatting, regner med å være fremme hos deg lørdags kveld (9.juni).
Er det enda sånn at jeg blir nødt til å parkere HDen nede ved riksveien, eller kan jeg aller nådigst sette den i utkanten av tomta ?
Neida, bare kjør helt frem du :thumleft Velkommen skal du være https://www.nrk.no/nordland/mens-sor-no ... 1.14068722
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by Gielas »

ArcticTiger wrote:
Neida, bare kjør helt frem du :thumleft Velkommen skal du være https://www.nrk.no/nordland/mens-sor-no ... 1.14068722

Jammen er noen uheldige med været for tiden :(
Gielas
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by ArcticTiger »

ArcticTiger wrote:
Jompa wrote:
ArcticTiger wrote:
Hei Jompa! Ja jeg vender tilbake til Mekka den 1. juni, og blir der til ca midt i juli. Så ja, du er velkommen til en kaffe og Gennerell Lausprat om Livets Gang, og trenger du seng overnatta så ordner vi det :D :thumleft :thumleft
Hei igjen, fikk akkurat det svaret jeg håpet på :D :D :D
Ja, jeg trenger overnatting, regner med å være fremme hos deg lørdags kveld (9.juni).
Er det enda sånn at jeg blir nødt til å parkere HDen nede ved riksveien, eller kan jeg aller nådigst sette den i utkanten av tomta ?
Neida, bare kjør helt frem du :thumleft Velkommen skal du være https://www.nrk.no/nordland/mens-sor-no ... 1.14068722
@Jompa: Du er vel straks på tur nordover på Støypejernskomfyren nå?
Et tips til deg er å følge godt med på værmeldinen nordover, det er litt uvennlige forhold for MC-kjøring her akkurat nå. Onsdag 6 juni kveld når dette skrives (kl 23.30) viser graderstokken 0,8C og det sludder/snør ganske tett. Her nede i lavlandet ved Ofotfjorden. Ønsker deg en god tur oppover, og vi har varm kaffe og varm seng klar til deg. Is-kald øl er kanskje ikke så akktuellt denne gangen :-k


Forøvrig, så har jeg knappt starta Sessssongen -18 selv ennå :redface Det ble etpar småturer lokkalt på Gussin i Wisconsin, lite å berette hjem om. Men, det er et eldorado for MC-kjøring i området (sør-vestre Wisconsin, "The Driftless Region"). Stort set bare svingete småveier opp gjennom koselige daler og over hyggelige åser i et frodig jord- og skogbrukslandskap.
Og Multin er jo i Andebua, så det blir ikkeno kjøring før Sessssong-start ca den 15 Juli når jeg flytter nedover.
Mekka fikk ny eier idag, nå er det Den Yngste Bukkene Bruse (han med KTMen) som styrer der :D :thumleft
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -18.

Post by ArcticTiger »

Da har jeg hatt koselig besøk av Jompa og Støypejernskomfyren :thumleft Turen nordover hadde gått bra tross regn og noe kjølig vær. Vi hadde oss ei trivelig stund igårkveld, og etter ei natts søvn og egg og bacon til frokost la han ivei retning Alta med friskt mot! Jeg ønsker deg vel hjem og lykke til med nyervervelsen :D

Image
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: ArcticTiger i Sessongen -18.

Post by Gielas »

ArcticTiger wrote:Da har jeg hatt koselig besøk av Jompa og Støypejernskomfyren :thumleft Turen nordover hadde gått bra tross regn og noe kjølig vær. Vi hadde oss ei trivelig stund igårkveld, og etter ei natts søvn og egg og bacon til frokost la han ivei retning Alta med friskt mot! Jeg ønsker deg vel hjem og lykke til med nyervervelsen :D
Håper han er fornøyd med 'komfyren' og ikke får 'mye' pes ved CircleK-benken... :D
Gielas
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger i Sessongen -18.

Post by intruder »

Da du er nedenfor (ikke nedfor) kunne vi vel møtes en plass langs "way of no return) og preike og baksnakke en del som Erna og Donald..Er mulig jeg får med Leif og Odd...den heldige eier av en Intruder 750...Hæ ?


Er mulig jeg spanderer en karbis med løk å ..
:-({|= :smt071 :smt072
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -18.

Post by ArcticTiger »

Det er alltid koselig når den Trauste Traktor-Kjøyrar Gielas kommer innom :thumleft . Etter at han hadde vært en snarvisitt i Syltefjord, var det tid for litt lausprat om Livets Gang over noe halv-stekt angtrekåt og etpar Fatøll. Og dagen derpå besøkte vi Ute-dassen i et strålende solskinn. Etter en juni måned med 6 grader på graderstokken, regn, lavt skydekke, nordavind fra alle kanter og ny-snø i fjelltoppene, så endelig kom sommern til Nord-Norge :D
Gielas brakte med seg sol fra skyfri himmel døgnet rundt, 21 grader og en blikkstile fjord. Vemodig Vakkert er det.
Vi hadde ei trivelig helg sammen, men så var det tid for Gielas å sette Traktor-Nebbet i rettning Sør igjen. Jeg ønsker deg God Tur! Så sees vi snart igjen.

Image
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -18.

Post by ArcticTiger »

Jeg har jo ikke vært så aktiv her inne i den virtuelle verden i det siste, men i real life har det vært en rimelig aktiv sommer fårn si :roll:
Det er utrulig så mye saker-og-ting som hoper seg opp på 37 år, så det tok litt tid å gå igjennom alt før Mekka ble overdratt til den yngre garde. Men det årna seg til slutt, og nå har jeg kommet meg nedover til Ande-bua.
Det var fint å finne fram Multien igjen, og jeg har farta sør-Norge rundt i 5 uker. Vel 6000 km har det blitt. For det meste med passasjer.
Og etter all Multi-kjøyringa ble suget etter en Tripple-mottor igjen så sterkt, at jeg måtte grave litt ekstra djupt i Pongen [-X
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: ArcticTiger i Sessongen -18.

Post by Kant1 »

ArcticTiger wrote: Og etter all Multi-kjøyringa ble suget etter en Tripple-mottor igjen så sterkt, at jeg måtte grave litt ekstra djupt i Pongen [-X
Har du sagt A så får du si B.
Hva slags trippelmottor fant du i bunn av pongen??

Takk for titten i august forresten, du kom så brått på, at det ikke blei no årnings med Sundepølsa og kålrabistappe :shock:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: ArcticTiger i Sessongen -18.

Post by ojda »

Uansett forstår jeg deg :thumleft
Savner Tiger-gangen på motoren jeg å :(
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: ArcticTiger i Sessongen -18.

Post by Gielas »

Kant1 wrote:
Hva slags trippelmottor fant du i bunn av pongen??
Tipper han er for flau til å si det. :D :-#
Gielas
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -18.

Post by ArcticTiger »

Åjjjj, dææææven, nå er det lenge sia det har vært noe Tull-prat her, altså [-X :roll: Jeg er fortsatt i Ut-landet, men ser fram til å komme til Ande-bua igjen nå. Ellers fikk jeg en mail fra Multi-Langern her for noen dager sia, den svei skikkelig på Pongen gett :redface .
Og idag fikk jeg mail (via forumet her) fra medlem "Mjølner", han var opprinnelig fra Sellveste Naaaaarrrwik sa han, og han hadde kjørt Multistrada PP i helga og var fornøgd med det. Så det var bra å høre :D

Ellers har det vært en sviiin-kald vinter her i Wisconsin, og våren har vært kjølig, ikke mange t-skjortevær dager fåreløpig. Men gresset måtte kleppes her om dagen, og trærne grønnes, så vi får håpe det blir sommer i år og.

Så får vi bare håpe det kan bli noen gode mc-turer denne sommern og :D :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger i Sessongen -19.

Post by intruder »

Kjæm du att..Sandbecks "Da `n Dakota-kalle kom hem frå Ammerka`"
Så da blir det to,Dakota-Kalle og Antikk Tiger--en ulykke kommer sjelden alene....
Å nå kjæm du hem att---til landet med nordavind fra alle kanter... 8-[
See you ?
Post Reply