Bjerknez - Kampen med kaloriene

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Locked
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Post by tshansen »

Neida, overhodet ingen negative vibber Ove [emoji1303]
Det er sagt før, her er det lov å dele linker til egen blogg/nettsider! Men ja, det er litt måten det blir gjort på [emoji6] dette forstår du helt sikkert om du legger godviljen til!

Det jeg mente med clickbait er at du er helt i grenseland for hva jeg mener personlig er ålreit. Å lokke folk innom siden din med videoene til Bjørnar Verpeide i stede for å bare linke til YouTube filmen hans [emoji56]
Men det er forsåvidt mitt personlige syn på ting!

Det var bare en liten fugel som hvisket meg i øret om du kanskje var sur på noen av oss og ikke ville ha oss med på tur [emoji12]
Da har jo vi fått avklart det [emoji6]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Neida, overhodet ingen negative vibber Ove [emoji1303]
Det er sagt før, her er det lov å dele linker til egen blogg/nettsider! Men ja, det er litt måten det blir gjort på [emoji6] dette forstår du helt sikkert om du legger godviljen til!

Det jeg mente med clickbait er at du er helt i grenseland for hva jeg mener personlig er ålreit. Å lokke folk innom siden din med videoene til Bjørnar Verpeide i stede for å bare linke til YouTube filmen hans [emoji56]
Men det er forsåvidt mitt personlige syn på ting!

Det var bare en liten fugel som hvisket meg i øret om du kanskje var sur på noen av oss og ikke ville ha oss med på tur [emoji12]
Da har jo vi fått avklart det [emoji6]
Da er vi jo egentlig enige tror jeg.

Det er tillatt å linke i forumet, men ikke alltid moralsk godtatt. Siden du også er moderator/administrator så vil jo det du mener oppfattes litt som "lover og regler".

Så derfor er det bedre å bare la være. Sist jeg linket til siden min i denne tråden ble det også noen ufine toner. Usikker på hvorfor, men jeg synes dte er like greit og la vær.

Når det er sagt så er det intet annet jeg har lyst til enn å treffe dere alle på MC tur. Dewt å være vonbråten og sur ligger ikke i min natur. Se der lurte det seg inn et rim også :lol:

EDIT:
Jeg har uansett publisert turen både på facebook og så klart på nettsiden min, så dere er alle velkommen til å komme med tilbakemeldinger samt evt. melde sin interesse. Dere vet hvor dere finner siden samt facebook :thumleft

EDIT2:
sistnevnte link var ikke en link så jeg i det hele tatt men en ren klipp og lim fra bloggen min.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Post by jhn »

Jeg leste litt om deres funderinger om mc-livet, kjørelyst, frihetsfølelse osv. Jeg må jo si at mine tanker omkring dette ligner mest på Bjerknes sine .. men ikke helt.
Jeg har aldri kjørt veldig mye, men har hatt sykkel i 20-25 år, og kommer ikke til å kvitte meg med den før helsa sier stopp.
Jeg er veldig lite interessert i mc. Jeg driter i hvilket merke jeg har, eller hvilket segment den tilhører, bare den passer min mørbankede kropp.
Jeg har heller ingen behov for 200 hk og 0 -100 på et og et halvt øyeblikk. Jeg har funnet ut at under 100 hk og 100 NM er en slags nedre grense, men behøver heller ikke mere
Jeg har aldri kjørt en tur på kiosken. Den eneste stoppen jeg foretar her i byen er for å fylle tanken, før det bærer ut på landeveien. Det er faktisk veldig få som vet at jeg har sykkel. Sånn liker jeg det.
Jeg trives godt på landeveien, og synes det er nesten like gøy å kjøre bil ... men bare nesten.
Om det skulle være en dag, en uke eller en mnd jeg ikke har lyst til å kjøre, så ser jeg ikke på det som en livskrise, bare at det er andre ting jeg har mere lyst til å gjøre. Men jeg vet at sykkelen står der klar når lysten på en tur kommer.
PMS er et ukjent fenomen for min del ... når det ikke er vær til å kjøre, har jeg heller ikke lyst til å kjøre.
Men jeg liker å være underveis ... på tur et eller annet sted. Og jeg liker å se nye steder og fin natur.
Det beste er om jeg ikke vet hvor jeg havner om kvelden, derfor har jeg aldri forhåndsbestilt noe hotell eller hytte, og derfor har jeg alltid telt med. Der kommer frihetsfølelse inn. Men den får jeg også i bil på en tilsvarende tur.
Jeg kjører i en eller annen retning til jeg blir lei, så stopper jeg ... eller endrer kurs.
GPS har jeg hatt i 12 - 15 år, men lager ikke ruter. Den har topografiske kart og sjøkart, og jeg bruker den som et gammeldags papirkart, men med den fordelen at jeg alltid er midt i kartet.
Den bruker jeg både i bil, på mc, på snøscooter og i båt.
Jeg har aldri sett på meg selv som en "motorsyklist" ... bare en fyr som av og til også kjører motorsykkel.

Jeg synes det blir noe merkelig, nesten sykelig, med folk som presenterer seg motorsyklist, går kledd i mc-klær på "fritida", bruker en haug med penger på alskens ubetydelig utstyr og bling, lager lange diskusjoner om hvilke hansker eller blinkelysglass de skal kjøpe, og går hele vinteren å snakker om PMS.


:shock: Det blei jo en helvetes mange ord om nesten ingenting.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Post by tshansen »

Det er nok stor fare for at våre veier krysses denne sesongen [emoji1319][emoji1319]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Post by jhn »

LordShaft wrote:Det er nok stor fare for at våre veier krysses denne sesongen [emoji1319][emoji1319]
Jau, det ville vært bærre lækkert :thumleft
Bjerknez

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Post by Bjerknez »

Ok... jeg fikk litt tourettes... Jeg merker at sesongen tvinger seg på, kjørelysten øker og det koker i lommeboka... Jeg er et svakt menneske som ikke klarer å stå i mot de ytre krefter :redface

Skal tro hva man kan finne på i en slik situasjon...
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Post by JK95 »

Bjerknez wrote:Ok... jeg fikk litt tourettes... Jeg merker at sesongen tvinger seg på, kjørelysten øker og det koker i lommeboka... Jeg er et svakt menneske som ikke klarer å stå i mot de ytre krefter :redface

Skal tro hva man kan finne på i en slik situasjon...
Ble det vintersykkel? :lol: Ikke pokker om du setter pigg på bimmern, så enten ble det vintersykkel, eller frakt av bimmer til et varmt land for litt kjøring før sesongstart :-#
User avatar
intruder
Posts: 4285
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Post by intruder »

Dere i Plankebyen har vel observert at Storhamar Dragons var innom Hockeytown :smt063 og banka Sparta i går kveld ?
Stavanger var vel også på de kanter....
Veit jo ikke om du har interesse av diverse idrett................men ha det godt lell... :faen
Bjerknez

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Post by Bjerknez »

JK95 wrote:
Bjerknez wrote:Ok... jeg fikk litt tourettes... Jeg merker at sesongen tvinger seg på, kjørelysten øker og det koker i lommeboka... Jeg er et svakt menneske som ikke klarer å stå i mot de ytre krefter :redface

Skal tro hva man kan finne på i en slik situasjon...
Ble det vintersykkel? :lol: Ikke pokker om du setter pigg på bimmern, så enten ble det vintersykkel, eller frakt av bimmer til et varmt land for litt kjøring før sesongstart :-#
Som nevnt tidligere så blir det ikke noe sykkelbytte i år tror jeg. Men jeg tenker mer på en evt. mc tur etc.

Piggdekk på Bimmern er nok skivebom, men sistnevnte angående reise var nok mer treffende. Har siklet litt på USA... men føler det blir litt "hastverk". Dessuten gidder jeg ikke å dra alene tror jeg.

Mye kan skje og planene sitter løst. Ingenting er bestemt ennå... :redface
Last edited by Bjerknez on 07 Mar 2017 11:03, edited 1 time in total.
Bjerknez

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Post by Bjerknez »

intruder wrote:Dere i Plankebyen har vel observert at Storhamar Dragons var innom Hockeytown :smt063 og banka Sparta i går kveld ?
Stavanger var vel også på de kanter....
Veit jo ikke om du har interesse av diverse idrett................men ha det godt lell... :faen
Hvordan våger du å nevne hockey og sport generelt i tråden min! Totalt uinterresant. :thumleft :lol:
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Post by JK95 »

Neineinei, ikke dra dit :o Der blir man bare smittet av HD-syken(du har jo allerede cruiser-virus under utvikling) :lol:
User avatar
intruder
Posts: 4285
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Post by intruder »

Bjerknes...tenk deg om...ammrikanera har nok med Trump de... :roll:
Bjerknez

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Post by Bjerknez »

JK95 wrote:Neineinei, ikke dra dit :o Der blir man bare smittet av HD-syken(du har jo allerede cruiser-virus under utvikling) :lol:
Enten det eller så blir bare HD intrykket jeg har fra før forsterket, i negativ grad :lol:
Bjerknez

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Post by Bjerknez »

intruder wrote:Bjerknes...tenk deg om...ammrikanera har nok med Trump de... :roll:
Kan nok se ut til at jeg sparer de pengene. Jeg ble tatt for butikknasking når jeg var 12 år så jeg er nok svartelistet :lol:
EDIT:
Tok en BUGG (en slik tyggegummi som var populære før i tiden) og ble forøvrig "frikjent på stedet" men Trumpern er jo ikke nådig...
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Post by JK95 »

Uansett er det godt å hlre at du også kjenner litt på PMS'en \:D/
Locked