Bjerknez - Kampen med kaloriene

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Locked
Bjerknez

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Post by Bjerknez »

xyvind wrote:
Bjerknez wrote:Bare en drøy time igjen til 5 (fem) ukers sommerferie!! 8)
Hva skal du gjøre all denne tiden? [-(
Jeg har tre (3) ukers ferie om 2 (to) uker :-k
Tja... blir litt jobbing i helgene hvis ikke det skjer noe svært spennende, men bortsett fra det så blir dte vel sykkel kjøring. Planlegger en tur samens med kjærringa til en eller annen storby også en uke i slutten av juli, men det er ikke helt bestemt ennå.

I år så er det min tur til å betale ferien, så da blir det nok en restplass-billett til Riga tenker jeg :lol:
3.000 spenn for 7 dager og det er prisen for fly t/r for to voksne OG hotell! =D>
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Post by Trondgv »

God ferie, for meg er det bare minst 52 (Femtito) uker til ferie. Blir ikke noe langtur i år. [emoji16]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Post by xyvind »

Reis med Dreamliner til New York. Vi var der i oktober. Skikkelig slitsomt, men jævla kult :thumleft
Image
Bjerknez

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Post by Bjerknez »

xyvind wrote:Reis med Dreamliner til New York. Vi var der i oktober. Skikkelig slitsomt, men jævla kult :thumleft
Det får vi ta til neste år når det er hennes tur til å betale :smt005
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Post by xyvind »

Bjerknez wrote:
xyvind wrote:Reis med Dreamliner til New York. Vi var der i oktober. Skikkelig slitsomt, men jævla kult :thumleft
Det får vi ta til neste år når det er hennes tur til å betale :smt005
Hehe, sånn passe sleipt 8) Riga hørtes bra ut. Aldri vært der.
Image
Bjerknez

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Post by Bjerknez »

xyvind wrote:
Bjerknez wrote:
xyvind wrote:Reis med Dreamliner til New York. Vi var der i oktober. Skikkelig slitsomt, men jævla kult :thumleft
Det får vi ta til neste år når det er hennes tur til å betale :smt005
Hehe, sånn passe sleipt 8) Riga hørtes bra ut. Aldri vært der.
For meg handler det mest og komme seg litt litt ut og bort. Jeg trives like godt på torvet i Krakow som jeg gjør midt i Paris. ØL'en smaker likt over alt, men er mye billigere i Riga. For meg blir det et enkelt regnestykke, haha.

Neida, er ikke akkurat sååå gjerrig da :lol:

Men det skal sies at jeg ikke er så glad i selve reisen. Altså fly og alt det der. Får jeg dratt fra Rygge så er det et stort pluss for meg. :redface
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Post by Kant1 »

Bjerknez wrote:
xyvind wrote:
Bjerknez wrote: Det får vi ta til neste år når det er hennes tur til å betale :smt005
Hehe, sånn passe sleipt 8) Riga hørtes bra ut. Aldri vært der.
For meg handler det mest og komme seg litt litt ut og bort. Jeg trives like godt på torvet i Krakow som jeg gjør midt i Paris. ØL'en smaker likt over alt, men er mye billigere i Riga. For meg blir det et enkelt regnestykke, haha.

Neida, er ikke akkurat sååå gjerrig da :lol:

Men det skal sies at jeg ikke er så glad i selve reisen. Altså fly og alt det der. Får jeg dratt fra Rygge så er det et stort pluss for meg. :redface
Du er (tror jeg) det vi her vest kaller "en skikkelig gnitapung" :lol: den snille og tålmodige fruen din hadde fortjent en kjempeferie. [-X
Uansett, 5 uker ferie blir nok bra, men til sammenligning skal jeg ha fri til uti oktober når jeg kommer iland herfra...det blir fort en 11-12 uker. Men når drar dere på tur? Kommer dere forbi Kantebury County da?
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Bjerknez

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Post by Bjerknez »

Haha, jeg ser at jeg kan fremstå som litt vel sær her ja :lol:
Men riktig så illle er jeg heldighvis ikke, hehe

Men fruen er så absolutt tålmodig og snill, og det skal hun ha. :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Post by tshansen »

Nei Bjerknes, langt ifra sær... Bare jævlig gniten [emoji23][emoji23]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Post by Bjerknez »

Haha, jeg kan vel skylde meg selv for det stemplet :lol:
Men nei, jeg er egentlig IKKE "gniten" altså :redface
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Post by Kant1 »

Bjerknez wrote:Haha, jeg kan vel skylde meg selv for det stemplet :lol:
Men nei, jeg er egentlig IKKE "gniten" altså :redface
Det er bra :thumleft huske på du har et litt belastet fornavn, iallefall for oss som har sett mer enn en episode av "Solsidan", der er jo figuren "Ove" den særeste, mest gnurete (versjon av begrepet "gniten") og minst sympatiske fyren som kan forestilles. Bør ikke etterlignes :roll:

Men nå har jeg nå møtt deg, og du framstår heldigvis som en vesentlig bedre person enn den fyren =D> :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Bjerknez

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Post by Bjerknez »

Kant1 wrote:
Bjerknez wrote:Haha, jeg kan vel skylde meg selv for det stemplet :lol:
Men nei, jeg er egentlig IKKE "gniten" altså :redface
Det er bra :thumleft huske på du har et litt belastet fornavn, iallefall for oss som har sett mer enn en episode av "Solsidan", der er jo figuren "Ove" den særeste, mest gnurete (versjon av begrepet "gniten") og minst sympatiske fyren som kan forestilles. Bør ikke etterlignes :roll:

Men nå har jeg nå møtt deg, og du framstår heldigvis som en vesentlig bedre person enn den fyren =D> :thumleft
Haha, jeg tror det bor en liten "Ove" i oss alle jeg, men det er ikke så mange av oss som tør ta han frem :lol:

Men jeg er ikke akkurat kjent for å være gniten tror jeg. :thumleft
Bjerknez

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Post by Bjerknez »

Ikke så fryktelig spennende, men en liten oppdatering angående hva som har skjedd rundt meg de siste dagene:

En liten MC tur i går rundt om i Østfold og endte opp på Engelsviken Brygge
Image

I dag ble det en kjapp tur til Speed MC hvor jeg fikk mitt etterlengtede 10.000km. service stempelet i boka som jeg glemte å få sist jeg var der. Første bilde ut var et åpenbart bomskudd.
Image

Så et bilde gjennom en skitten fergerute (Bastø Fosen).
Image

Jepp, det ble en kaffekopp også...
Image

Vel fremme så fikk jeg øye på en MT10 og denne gang endelig med "riktige" farger. Ingen neonfargede harry felger. Jeg prøvesatt den og jeg satt godt. Litt mer oppreist enn på min S1000R. Men den føltes "kjipere" og utseendet kommer jeg nok aldri til å bli fan av. Men som sagt, fargen på denne likte jeg :thumleft
Image

Men nå er jeg vel hjemme etter turen og service historikken er nå ført riktig i boka :thumleft
Bjerknez

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Post by Bjerknez »

I dag har jeg faktisk for første gang prøvesyklet en elektrisk tråsykkel :lol:
Min mor kjøpte seg en slik i dag, og skal jeg være helt ærlig så var det litt gøy :smt005

Satt å syklet ca. en mil både opp og ned bakker uten å bli andpusten over hodet! Syklet også forbi en wannabe sykkelbukse fyr sittende på sykkelen opp en bakke, mens jeg ropte (kom igjen, trå på nå!") Jeg tipper han ble rimelig irritert. Å ja, jeg hadde på mammas hjelm i fargen rosa. jeg så nok passe teit ut, men hvem bryr seg :smt005
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Post by freddy123 »

Du brøt vel ikke fartsgrense vel [emoji16] kjipt å bli stoppet på en El-sykkel med mors søte rosa hjelm tatt av snuten i laser kontroll [emoji23]

Da hadde nok han i tour de France dressen kost seg tenker jeg [emoji1]

Men tror som du sier at El-sykkel kan være en fin greie må testes kanskje jeg kan selge fz8'n da også bytte ut med en slik en isteden [emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Locked