JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: JK's Ducatiblogg (Spennende tider)

Post by inunf »

Jeg brukte Autosol og en slik på vinkelsliperen da jeg polerte eksosanlegget på SFen min i fjor vinter:

Image

Det gjorde vei i vellinga!
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: JK's Ducatiblogg (Spennende tider)

Post by pelsen »

Negerkuse er helt supert på rustfritt, riper litt men blir rent og matt og fint. :D Jeg har fått tak i negerkuserondeller til drill på messer, som f.eks Technoclassica i Essen som jeg skulle vært på nå hvis det ikke hadde vært unntakstilstand.
Bilrema har negerkuse, men jeg husker ikke hva de kaller det :redface
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Spennende tider)

Post by JK95 »

Takker for tips \:D/
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: JK's Ducatiblogg (Spennende tider)

Post by mekkern »

pelsen wrote: Bilrema har negerkuse, men jeg husker ikke hva de kaller det :redface
https://www.biltema.no/verktoy/sliping/slipetilbehor/
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: JK's Ducatiblogg (Spennende tider)

Post by mekkern »

User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: JK's Ducatiblogg (Spennende tider)

Post by pelsen »

mekkern wrote:
pelsen wrote: Bilrema har negerkuse, men jeg husker ikke hva de kaller det :redface
https://www.biltema.no/verktoy/sliping/slipetilbehor/
Det hjelper ikke :lol: BT hadde negerkuse i matter :D Jeg brukte saks og klipte negerkusa opp sånn som det passet til det jeg skulle bruke, det her blir mer enn jeg kan kan forklare :lol:
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JK's Ducatiblogg (Spennende tider)

Post by Tommas »

Kan anbefale diverse varianter av BT sine. Brukte de på et gammelt bilprosjekt jeg holdt på med, og de både ryddet opp og polerte :thumleft
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Spennende tider)

Post by JK95 »

Vært lite eksospolering siden sist, men heller litt vedlikehold :thumleft Suzukien har fått ny gaffelolje og tettinger, styrelageret virker tight og fint, og nå gjenstår i hovedsak bare å få liv i nærlyset :D
Image

Ducatien venter på spesialverktøy for å overhale gaffelen, men ble sett over da jeg så dråper under radiatoren her om dagen. Heldigvis bare en kjøleslange som ikke var tightet godt nok :redface Siden vi har hatt tørre veier i Nidaros i dag ble det en liten runde for å kjenne på tempen, merker at jeg burde prøve denne gubbejakken :lol: :lol:
Image
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: JK's Ducatiblogg (Spennende tider)

Post by Kant1 »

JK95 wrote: Siden vi har hatt tørre veier i Nidaros i dag ble det en liten runde for å kjenne på tempen, merker at jeg burde prøve denne gubbejakken :lol: :lol:
Det er mange måter å regne "tid" på....

Før og etter Kristus, f.eks.

For min del begynte en ny tidsregning 10.mars 2014 når jeg kjørte tur med gubbejakke første gang :D \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Spennende tider)

Post by JK95 »

Kant1 wrote:
JK95 wrote: Siden vi har hatt tørre veier i Nidaros i dag ble det en liten runde for å kjenne på tempen, merker at jeg burde prøve denne gubbejakken :lol: :lol:
Det er mange måter å regne "tid" på....

Før og etter Kristus, f.eks.

For min del begynte en ny tidsregning 10.mars 2014 når jeg kjørte tur med gubbejakke første gang :D \:D/
Innser at det er kjekt å ha ja, men etter å ha smelt i vei over 20 lapper i kjøreklær må det dessverre vente til neste innkjøpsrunde :-#
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Spennende tider)

Post by JK95 »

Vi tar praten bort fra gubbejakker og slik luksus og over på det mer nødvendige, det på utsiden. Kjøreklær har kommet, noe har til og med gått i retur, men nå ser det ut til å nærme seg komplett \:D/ Hjelm og sko kom først, og disse har jeg fått prøvd litt, så vi starter der.
Image
Image
Scorpion EXO-1400 Carbon ble valget, etter mye leting på nettet etter noe som fristet. Hadde Schuberth S2 fra før, og de 200 grammene merkes virkelig! :shock: Føles lett og fin på mitt hode, lufter bra og er ikke ille på støy heller.

Image
Image
Aplinestars fikk sjansen med sine SMX PLUS GoreTex. Jeg kjører for mye i regn og har sett meg lei av syltynne skoposer som ikke har beskyttelse for girpedalen, her har virkelig produsentene noe å lære ](*,) ](*,) ](*,) Så jeg prøver GoreTex denne gangen. Kommer nok til å angre de få dagene vi har sommer i Trøndelag, men det får så være :lol:

Image
Image
Dressen er også fra Alpinestars, den nå utgåtte GP Pro. Denne er klargjort for Tech Air systemet til Alpinestars, men det blir neppe skaffet før neste sesong, nå må det legges litt penger i kjøring :-# Uansett kjekt å planlegge fremover på den fronten også. Skal jeg derimot holde dressen ren vil det vel gå med et wetwipes-forbruk på THansens nivå :lol:
I og med at dressen er perforert så ble det kjøpt inn windstopper fra EDZ, både over og underdel. Spent på hvor mye det vil utgjøre, men jeg er imponert over hvor lite plass windstopperne tar =D>

Image
Knox Handroid ble kjøpt fra England, knapt brukt da de ikke passet selgeren. Har vært nyskjerrig på disse hanskene i mange år nå, så dette blir spennende.

In other news, Ducatien har fått nye såler \:D/ Nå mangler bare finværet som uteblir her i Trondheim, så jeg kan få prøvd de ut på varm, tørr asfalt :twisted: Har planer om å bytte gaffeltettinger og olje før Hardanger lokker med blomstring og godt selskap, så vi får se om Öhlins-verktøyet jeg mangler kommer i tide [-o<
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: JK's Ducatiblogg (Spennende tider)

Post by ojda »

Da var ‘brura’ strigla, å sessongen kan starte 8)
Grattis med ny outfit JK :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: JK's Ducatiblogg (Spennende tider)

Post by intruder »

Om det blir 17 maitur...Setesdalsbunadene blekner i forhold... :thumleft
...og fin hodepryd :smt029
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: JK's Ducatiblogg (Spennende tider)

Post by inunf »

Gratulerer med nytt utstyr! De hanskene er kjempebra, beste jeg har vært borti. De tåler en marksyning eller fem også :thumleft

Hvordan opplever du passformen på den nye hjelmen kontra den gamle? Jeg har en S2 selv som jeg tenker å bytte ut til neste sesong.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Spennende tider)

Post by JK95 »

Takker, skinnbunaden ble da ikke verst 8)
inunf wrote: Hvordan opplever du passformen på den nye hjelmen kontra den gamle? Jeg har en S2 selv som jeg tenker å bytte ut til neste sesong.
Synes de er relativt like, men det er lettere å justere presset på cheekpads i Scorpion med luftpumpe-systemet de har :thumleft
Post Reply