JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

JK's Svenskeblogg

Post by JK95 »

Heihei folkens! :D Tar en sjanse på å ordne en aldri så liten blogg her, selv om det kan bli lenge mellom oppdateringene :-#

Er altså Fosning og 95modell, lærling i automatisering i Trondheim, og ivrig engasjert i det meste av motor 8) Startet min motoriserte karriere på en hjemmesveiset olabil/crosskart med snøfresmotor hos en kompis i 10årsalder, og har siden hatt et brennende engasjement for forbrenningsmotorer. Mitt første kjøretøy var Klossen, ei feit dundre til lettmc å være, nemlig en Hyosung GT 125
Image
img host
Hun var av de mer voksne lettvekterne, med sine 150kg tørr og 150/70/17 bak \:D/ To lange sesonger, kun avbrutt av snø og is, og 18000km senere, ble hun byttet ut med Thea, min nye kjærlighet :D
Image
upload a picture Hun mystiske svarte i forgrunnen <3
Fikk noen mil med henne i fjor høst, og en fin start på årets sesong, før en svart BMW stasj bestemte seg for at jeg var litt for ivrig gjennom Østerdalen på vei mot Top Gear Live. :roll: 2km/t overbeslag gav 3mnd PMS, samt ny oppkjøring, og høsten ble dermed ivrig utnyttet for å ta igjen noen tapte mil.

Min PMS-periode er atter igang, da Thea ble parkert for ca fire uker siden :? Men før det fikk jeg tatt dette bildet sammen med noen vennerpå en liten kveldstur utenfor Trondheim:
Image
upload an image
Dette ble tatt med noen venner jeg kjører mye med, alle medlemmer av facebookgruppa Bikes & Burgers Trondheim, som har en liten likhet med Cars & Coffee, men vi er litt mer opptatt av kjøring enn å drikke kaffe :lol: Dog er vi ofte representert på Cars & Coffee sine treff også :thumleft

Foreløpige planer for Thea denne PMS-sesongen kan jo også nevnes, bytte av kåpedeler(hel kåpe?) grunnet riper, nye dekk, bremseskiver, klosser og slanger, luftfilter, oljefilter og oljeskift, muligens hjullager og ventilsjekk, og ikke minst, en runde detailing av en venn og motorsykkelist \:D/

Vil avslutte med å si at jeg er mektig imponert over aktiviteten på dette forumet, godt å se så mye liv! Hold dette gående folkens! :D
Last edited by JK95 on 27 Jan 2021 20:02, edited 52 times in total.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: JK's Gixxerblogg "The beginning"

Post by Snikkeren »

Grattis med ny blogg. :thumleft

Østerdalen kan være lurt å ta det litt med ro i ja. Er vel ikke sjeldent det er kontroll der.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg "The beginning"

Post by JK95 »

Snikkeren wrote:Grattis med ny blogg. :thumleft

Østerdalen kan være lurt å ta det litt med ro i ja. Er vel ikke sjeldent det er kontroll der.
Takker :)
Ja, det å oppleve "god flyt" den fredagen Styrkeprøven startet var ikke så lurt :-# Men, velger å tro jeg lærte ei lekse :redface
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: JK's Gixxerblogg "The beginning"

Post by Elolz »

Velkommen over her og grattis med ny blogg. :D
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: JK's Gixxerblogg "The beginning"

Post by Jeanette »

Velkommen hit! Virker som du steller godt med Thea :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JK's Gixxerblogg "The beginning"

Post by tshansen »

Strålende... blir å følge ivrig her også. Flere av oss har vært i samme ufrivillige pms situasjon skal jeg bare fortelle deg :redface

Selv hadde jeg 0.3 over, samt 2 aktive prikker fra fotoboks og en fartsbot. 6 måneder takk. Men slapp heldigvis noe ny oppkjøring osv.
I dag er jeg glad jeg måtte gjennom det. Det gjorde at jeg ble litt voksen, respekterte fart og litt andre ting i ettertid. Å miste lappen igjen er ikke noe alternativ

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg "The beginning"

Post by JK95 »

LordShaft wrote:Strålende... blir å følge ivrig her også. Flere av oss har vært i samme ufrivillige pms situasjon skal jeg bare fortelle deg :redface

Selv hadde jeg 0.3 over, samt 2 aktive prikker fra fotoboks og en fartsbot. 6 måneder takk. Men slapp heldigvis noe ny oppkjøring osv.
I dag er jeg glad jeg måtte gjennom det. Det gjorde at jeg ble litt voksen, respekterte fart og litt andre ting i ettertid. Å miste lappen igjen er ikke noe alternativ

Note4
Dere er nok mange som har erfart slikt før meg, og noen kommer nok dessverre etter også :-# Samme her, var en vesentlig roligere sjåfør som satte seg på Thea etter ny oppkjøring.
Jeanette wrote:Velkommen hit! Virker som du steller godt med Thea :D
Takker, må jo prøve? :D Har en drøm om å en gang eie en blodrød Ducati, men må først føle meg verdig som eier :roll:
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: JK's Gixxerblogg "The beginning"

Post by Jeanette »

Det kommer vet du! Merker selv at sykkelen blir som et barn, må passes godt på. Da jeg hadde et uhell med den forrige sykkelen min lurte jeg på hvordan det gikk med den, og merket ikke først at ankelen var brukket.. :-# :redface
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg "The beginning"

Post by JK95 »

Våren nærmer seg vistnok med stormskritt, noe som merkes på pungen, når PMS-sesongen går mot slutten skal biken dulles med, noe paypal gladelig hjelper til med :roll: Med nye bremser inkl. slanger og klosser, ny gummi bak, nye kåpeskruer og masse "hud"-produkter må det vel bli bra? Nye hjullager er også på vei, så ligger ann til mange fine timer i Motorkjelleren :thumleft

Så var det de videre innkjøp, her trenger jeg litt råd :-k
Er Tutoro kjedesmører verdt penga? Eller har noen en suuuuper kjedespray å anbefale?
Noen spesielle kjede/drev-kit som er bedre enn andre?
Var Windstopper klær å anbefale innenfor dressen?
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: JK's Gixxerblogg PMS og Ebay...

Post by Elolz »

Motul Road kjedespray er god som gull. :thumleft D.I.D-kjede er det jeg ble anbefalt når jeg skulle ha nytt, kjøpte ZVM X-ring som jeg mener er det kraftigste de har. Drev endte jeg opp med JT ståldrev etter å ha lest meg opp og ned og fått anbefalinger.

Har lest mye negativt om varigheten på aludrev, så det tok jeg ikke sjansen på, men kanskje noen innpå her har personlige erfaringer med dette? :-k

Husk at hvis du har gummiert framdrev og ønsker dette på det nye også, så må du kjøpe originalt. ;-)
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: JK's Gixxerblogg PMS og Ebay...

Post by Andreas »

Stikk innom Tore's i Trolla før du bestiller noe på eBay :thumleft Han har godt utvalg av kjeder og drev. Prismessig så kan han faktisk være billigere enn hva man finner på det store nettet.

Hvor på Fosen kommer du fra? Jeg kommer opprinnelig fra Vanvikan :D
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg PMS og Ebay...

Post by JK95 »

Elolz wrote:Motul Road kjedespray er god som gull. :thumleft D.I.D-kjede er det jeg ble anbefalt når jeg skulle ha nytt, kjøpte ZVM X-ring som jeg mener er det kraftigste de har. Drev endte jeg opp med JT ståldrev etter å ha lest meg opp og ned og fått anbefalinger.

Har lest mye negativt om varigheten på aludrev, så det tok jeg ikke sjansen på, men kanskje noen innpå her har personlige erfaringer med dette? :-k

Husk at hvis du har gummiert framdrev og ønsker dette på det nye også, så må du kjøpe originalt. ;-)
Takker for tips! :thumleft Har en på jobb som anbefaler Supersprox bakdrev, har vist nok slitt ut tre framdrev uten synlig slitasje på bakdrev :-k
Andreas wrote:Stikk innom Tore's i Trolla før du bestiller noe på eBay :thumleft Han har godt utvalg av kjeder og drev. Prismessig så kan han faktisk være billigere enn hva man finner på det store nettet.

Hvor på Fosen kommer du fra? Jeg kommer opprinnelig fra Vanvikan :D
Skal huske det :thumleft
Er fra Stokkøya i Åfjord ;-)
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: JK's Gixxerblogg PMS og Ebay...

Post by Elolz »

Hvilke Supersprox er det snakk om da? :-k De er vel mest kjent for Stealth versjonen som er en genial hybrid mellom stål og alu. Selve tennene er i stål, mens innerste delen er av alu. Så du har styrken fra stål kombinert med lav vekt, men tror de koster en god del. :-k Men de har også rene alu og ståldrev.

Dette med drevslitasje kommer mye an på forholdet mellom antall tenner på bakdrev og framdrev i forhold til antall kjedeledd. Det finnes noen ganske uheldige kombinasjoner der et av drevene slites unødig fort fordi samme kjedelink treffer samme tann hele tiden istedenfor at en får variert det. Dette kan du sjekke på http://www.gearingcommander.com Kompisen din burde sjekke dette, for det virker veldig rart at 3 fremdrev slites ut per bakdrev. :shock:
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Gixxerblogg PMS og Ebay...

Post by JK95 »

Tenker Stealth ja, de kompisen har. Det er ikke noe å sjekke, rett å slett ekstrem styrke på Stealth-drevet, da han får god lengde ut av framdrevet også :thumleft
User avatar
Stiga
Posts: 304
Joined: 04 May 2009 21:16
MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD
Location: Ringsaker

Re: JK's Gixxerblogg PMS og Ebay...

Post by Stiga »

Pen sykkel !
Er det 600? 750?

Sliter selv med pms, og ebay er rett og slett farlig å titte på :shock:
just cruising
Post Reply