JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Slagplan under konstruksjon)

Post by JK95 »

mekkern wrote:Få de til å vise deg hvor den er og så tar du etnærbilde av feilen. :thumleft
:thumleft
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by JK95 »

Det går mot mørkere tider, vi tenner telys om kveldene, og høstværet har for alvor satt inn over det ganske land, men det stopper vel ikke oss forumister fra å nyter tiden i salen? :lol: Sykkelen til mor er i flittig bruk og flytter meg effektivt dit jeg vil, altså i hovedsak til og fra jobb :-# Men slikt blir det penger av, som kan brukes på alle mulige uvettigheter :lol: :lol:

Først, litt parts til Minien 8)
Image
Image
Det ble ymse viskerrelatert utstyr og nye dekk. De gamle var fra 2001, fulle i sprekker, og ga null feil på første EU-forsøk :lol:

Videre kan vi nevne at det ble en tur på demodag hos Eberg Motor, min lokale Ducatiforetning. De har vært kjempeflinke og hatt drøssevis med demodager gjennom sommeren, og jeg gremmes over at jeg ikke fikk tatt turen før siste mulighet :redface
Denne gangen kunne de by på Scrambler 800 og 1100, Xdiavel, Monster 821, Multistrada 1260 og Panigale V4 8)
Image
Image
Image
For meg ble det start på Monster 821. En helt kurrant naked bike, med åpent Termi-anlegg og et drag som minnet kraftig om 996-motoren i ST4S`en jeg hadde, bare i et mye lettere chassis :thumleft Legg til QS opp og ned så ble det meget morro, og fanden så digg å endelig kjøre moderne sykkel igjen :twisted:

Etter Monster ventet Multistrada, og den imponerer som kun ADV-sykler kan. Mektig lettkjørt, god komfort, mer enn nok grynt og gode varmeholker en småkald høstdag :lol: Også her var det QS, så den påkjøringsrampa nedenfor Eberg fikk kjørt seg :twisted:

Etter å ha lekt meg på en lett Monster og en lettkjørt Multistrada var det tid for min siste prøvekjøring for dagen, Panigalen. Makan til maskin!!! Satan som den flytter seg! :shock: :shock: Jeg klarer ikke finne ord for hvor imponert jeg er over den sykkelen. Greit nok at den flytter seg noe så inni granskauen, men det værste er hvor udramatisk det virket uansett 80 eller 80+ :shock: Det var bare å legge seg frampå, mate rulla og mate gir etter gir, det virket som den mest naturlige ting :twisted: Klart, litt uti tredje var det bare å stå på bremsen, men de var da gode de og :wink: Uansett ingen sykkel for meg, alt for ukomfortabelt [-X Da venter jeg heller 10 år på at Multistradaen skal falle i verdi :lol:


Men nå til det folk egentlig lurer på, status på Streetfighteren (trommevirvel); DEN GÅR!!! :love
Etter bekreftelse av at den hadde sprekk i topp, var jeg superheldig i form av at det ble lagt ut en brukt en på ebay, fra en fyr i statene. 2075,78kr senere var toppen på vei mot Trøndelag, og nå på torsdag kom den! :smt007 Litt bannskap, irritasjon, hodekløing og såre hender senere fyra jeg opp velocipeden i ettermiddag, og Gud bedre som jeg har savnet den lyden :love Av hensyn til naboer nå som jeg måtte la motoren putre og varme seg, ble dbkillere montert :redface Etter å ha sett over og hørt at alt jeg kunne komme på så måtte hun jo prøvekjøres :twisted: Noe nervøs for etterkommende røykleggelse etter forigge runde så gikk det rolig de første 10 minuttene, før jeg måtte kjenne litt på beistet mellom beina :twisted: :twisted: Hun er ikke vond å be når det serveres oktanrik væske, og gliset innenfor hjelmen lyste opp med enn fjernlysa denne regntunge kvelden :lol: Vel hjemme er jeg fortsatt i en rolig ekstase over at hun lever :love

Beklager mangelen på bilder av Streetfighteren, men helga har gått med på å få alt opp å gå :-# Jeg orket rett og slett ikke å prioritere bilder, så vil dere se fine bilder av restaurering så får dere ta turen innom Onkels tråd og se på gammeloffroad :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by tshansen »

Meget hyggelig lesing dette :-D Hadde helt vondt av deg når det kom til den sykkelen. Kjekt at det ordnet seg med ny topp \:D/ \:D/ \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by Tommas »

Det var gode nyheter, selv om det kostet noen kroner og en del gode kjøredager gikk til spille :thumleft
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by Palma »

Steike ta, det ordner seg for snille gutter. Og du skal ha meget + for at du er meget god til å skrive :thumleft
Da satser vi på at mopeden din holder noen sesonger fremover \:D/
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by ojda »

Så flott at det løste seg tilslutt =D>
Selvom jeg gjerne skulle ha ønsket å se mekkern i aksjon med sveise-tråden ;-)
Ikke mye sessong igen nå, men du får gripe de mulighetene du får :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by knutk »

Godt å høre at det ble orden på sakene. Og siden der ikke er timepris på jobben har det økonomiske aspektet ikke sprengt grensene.
I tillegg har du fått en unik sjanse til å bli bedre kjent med sykkelen din.

Gratulerer med fullført prosjekt, så krysser vi fingrene for at der ikke dukker opp flere overraskelser. :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by hakhap »

Godt å høre, velkommen tilbake :)

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by inunf »

Bra du fikk orden på den! =D>
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by Bikeridr »

Velkommen tilbake i tohjulsrekkene.
Håper maskineriet holder nå :thumleft
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by freddy123 »

Herlig når ting løser seg, bra jobba[emoji106] bare å nye siste rest av sesongen nå[emoji110]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by JK95 »

Takk folkens, har ventet lenge på denne dagen selv \:D/ Dritt at tre varme sommermåneder gikk tapt, men jeg fikk da prøvd meg på gammelsykkel :lol: Takk til mamma for støtten der :thumleft
ojda wrote:Så flott at det løste seg tilslutt =D>
Selvom jeg gjerne skulle ha ønsket å se mekkern i aksjon med sveise-tråden ;-)
Ikke mye sessong igen nå, men du får gripe de mulighetene du får :thumleft
Før den brukte toppen kom for salg var det løsningen jeg så for meg, vurderer faktisk å sende toppen til han i vinter uansett, om han ikke har nok å stri med :-#

Kjøres skal det, har sikret vinterlagring i garasjen til huseieren, så i år skal sesongen nytes fult ut :thumleft
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by Toven »

Så bra det har løst seg! :D :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by mekkern »

JK95 wrote:Takk folkens, har ventet lenge på denne dagen selv \:D/ Dritt at tre varme sommermåneder gikk tapt, men jeg fikk da prøvd meg på gammelsykkel :lol: Takk til mamma for støtten der :thumleft
ojda wrote:Så flott at det løste seg tilslutt =D>
Selvom jeg gjerne skulle ha ønsket å se mekkern i aksjon med sveise-tråden ;-)
Ikke mye sessong igen nå, men du får gripe de mulighetene du får :thumleft
Før den brukte toppen kom for salg var det løsningen jeg så for meg, vurderer faktisk å sende toppen til han i vinter uansett, om han ikke har nok å stri med :-#

Kjøres skal det, har sikret vinterlagring i garasjen til huseieren, så i år skal sesongen nytes fult ut :thumleft
Skikkelig bra du fant den toppen. \:D/
Men det hadde vært artig å sett litt nøyere på toppen for å se om det faktisk er mulig å fixe :-k .. bare sånn for morro skyld. ;-)
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (Framgang)

Post by JK95 »

mekkern wrote: Skikkelig bra du fant den toppen. \:D/
Men det hadde vært artig å sett litt nøyere på toppen for å se om det faktisk er mulig å fixe :-k .. bare sånn for morro skyld. ;-)
Hvis du skulle ha fritidsproblemer kan det sikkert ordnes med det :thumleft
Post Reply