Leffy's sosialkontor - Ut på tur -

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Leffy's sosialkontor - En helg på Vålerbanen *Bildespam*

Post by Tommas »

Det var tøffe bilder!
User avatar
Erik89
Posts: 175
Joined: 17 Jun 2009 17:13
MC: Honda CB600F 2007
Location: Midt-Telemark

Re: Leffy's sosialkontor - En helg på Vålerbanen *Bildespam*

Post by Erik89 »

Mye bra bildespam av fine objekter ja :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Leffy's sosialkontor - En helg på Vålerbanen *Bildespam*

Post by hakhap »

Er vel ikke spam når det er noe en liker?

:thumleft
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Leffy's sosialkontor - En helg på Vålerbanen *Bildespam*

Post by Snikkeren »

Her var det masse gode bilder. Du har teken på panoreringen. [emoji106]

Kan jeg spørre hva du bruker av lukkertid på panoreringsbildene?
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - En helg på Vålerbanen *Bildespam*

Post by Leffy »

Takker og bukker alle mann :) Er vel ratt ikke det hakhap ;)

Snikkeren: Prøvde og variere en del for og se hvordan effekten ble. Alt er tatt håndholdt.

1/50
Image

1/250
Image

1/50
Image

1/250
Image

1/125
Image

1/125
Image
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy's sosialkontor - En helg på Vålerbanen *Bildespam*

Post by tshansen »

Utrolig flotte bilder mann =D> =D> Noen av bildene jeg hadde croppet litt, da jeg føler det er litt unødvendig støy bak bilene i form av "tomt bilde" :-k Men dette er pirk på ellers utrolig flotte og stilige bilder. \:D/ Kan tenke meg det var mye fet lyd der også. Hver gang jeg ser slike bilder savner jeg lyd hehe :twisted: :twisted:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - En helg på Vålerbanen *Bildespam*

Post by Leffy »

Takk takk. Ser den Lordshaft. Jeg er enig med deg i det, men allikevel bevist gjort dem sånn bare for og prøve og gjøre bildene litt annerledes, det også om og unnvike litt fra "reglene" i fotografiens verden. Om det fungerer eller ikke er en annen ting :thumleft Nå er det også utrolig kjedelig bakgrunn nede på banen. Jeg synes bildene mine er fortsatt ganske kjedelige, men må prøve og feile litt. Ligger vel også en del i etterbehandling jeg ikke kan nok om.

Image

Roadracing på samme bane til helga. Får se om jeg klarer og fikse opp ett eller annet der. På tide med noen 2 hjulinger også :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Leffy's sosialkontor - En helg på Vålerbanen *Bildespam*

Post by Snikkeren »

Jeg er imponert over panoreringen din. Den ser ut til å sitte spot on. :thumleft

Du går litt close på i croppingen på enkelte av bildene. Og så er det lurt å ha litt mer luft foran bilene, da det er i den retningen de er på vei. Unntaket er hvis man tar bilder av drifting, hvor røyken bak bilene er en stor del av motivet. Likte helt klart best det av nr. 813. :thumleft
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - En helg på Vålerbanen *Bildespam*

Post by Leffy »

Takk det samme Snikkeren :thumleft . Ja det blir litt sånn hipp som happ noen ganger. Enig at det skal være en del luft i mellom, jeg synes motivet tar opp for mye plass som f.eks di to nederste bildene av serien lenger opp her, men di er ikke croppet. Var sånn rett i fra camera. Bare justert litt farger, lys osv.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Leffy's sosialkontor - En helg på Vålerbanen *Bildespam*

Post by Snikkeren »

Jeg har begynt å sette fokuspunkt i 3-delingskrysset på kameraet, og så prøver jeg å holde objektet i det punktet under panoreringen. Men da må jeg justere det etter om de kommer fra venstre eller høyre. Kommer de fra venstre, så setter jeg det i øverste kryss til venstre, og motsatt hvis de kommer fra høyre. Da får jeg luft foran objektet i den retningen det er på vei.
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - En helg på Vålerbanen *Bildespam*

Post by Leffy »

Det er smart :thumleft Skal sjekke opp fokus'n litt bedre på det nye kamerahuset og se hvordan jeg kan utnytte det til det fulle ;)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Leffy's sosialkontor - En helg på Vålerbanen *Bildespam*

Post by hakhap »

Ska du selge Tuonoen?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - En helg på Vålerbanen *Bildespam*

Post by Leffy »

hakhap wrote:Ska du selge Tuonoen?
Det stemmer hakhap.

---

Da ble jeg sykkeløs igjen. Fra og ha 2 til 0 på en dag gikk veldig fort. XX'n ble også solgt i dag. Begge hentes i morgen.

Har aldri skjønt hvorfor kompisene mine byttet(r) biler så ofte, men jeg er akkurat lik sjøl når det kommer til MC. Når det kommer til Tuonoen så er det den råeste sykkelen jeg har kjørt noen gang. Fy faen og deilig sykkel på alle mulige måter, men med mine planer om europatur osv så valgte jeg og legge den på finn.no og se om det var noe respons og det var det.

Stilig sykkel, god kjøreposisjon og en del bagasjemuligheter er det til en også, men jeg synes bensinforbruket var rimelig høyt ved så og si normal kjøring og det var det som gjorde utslaget. Nå viste jeg på forhånd at den var en del tørstere enn diverse andre konkurrenter, men ikke så høyt. For all del, det går fint ann og sette ut på langtur med detta også, men da må man beregne og stoppe litt oftere og fylle noe jeg ikke er så veldig ivrig på. Hadde sykkelen vært kun for morro og gøy så hadde den definitivt fått stått i garasjen :thumleft



Så nå kommer luksusproblemet igjen, men det er vel en del av morroa når det kommer sykkelbytte? Man for i det minste prøvd en del forskjellig :lol:

R-sykler og den slags er utelukket. Jeg vurderer sterkt og melde meg inn i "traktor-klubben" eller fortsette på naken sykkel. Mest sannsynlig så blir det en "traktor" for aslfatkjøring i hovedsak :lol: selv om jeg så og si aldri har hatt sansen for denne type sykkel, men for en gangs skyld så skal jeg prøve og være litt mer fornuftig i valget mitt :redface Jeg har heller ikke noen interesse av og gå under 1000ccm derav slagordet "ingenting kan erstatte kubikk" men antall HK er ikke så veldig nøye. Må si jeg ble meget overrasket over utseende til Africa Twin'n men der har jeg allerede noen negative sider da det kommer til meg som fører:

Var vel innom en diskusjon ang dette på den "andre mc siden" da det kommer til høyde på syklene og vekt. Jeg har aldri tenkt på dette før jeg kjøpte XX'n. Jeg er relativt kortbeint og ganske lav så jeg slet litt med vekta på XX'n i død tilstand, enda salhøyden der er 82cm. Aprilia'n er 2 cm høyrere, men vesentlig lettere og mindre, så og håndtere den var ikke noe problem. Så der har nakensykkelen sin fordel. Med høyden til AT med koffertsett tror jeg blir litt i det drøyeste laget med en stutttjukk fører som meg :lol:

En annen sykkel jeg har sett på er BMW R1200R. Kubikk, salhøyde ned i 78cm, touring vennlig og en relativt fin sykkel. Men jeg har aldri klart synet av boxermotorene som stikker ut på siden. Mulig jeg liker dem bedre etter jeg har prøvekjørt en? ;)

Sist men ikke minst BMW S1000XR. En del dyrere mer en di to nevnte over, men fy jeg liker hvordan den ser ut. 84cm i salhøyde der også og litt mer vekt, men man får -55mm senkesett med ESA, noe som gjør at jeg får iallefall beina plantet godt i bakken. Pr. dags dato er det en av mine topp topp drømmesykler, så da gjennstår det bare og se om jeg går "all-in" og gjør drømmen virkelig.

For de som evt lurer på hvor KTM'n blir av så jo, jeg har sett også på dem og selvfølgelig kunne jeg ha tenkt og prøvde en 1190 og 1290, men nærmeste forhandler ligger 1t og 30min unna (Ikke det at det er store distansen) men jeg har hørt mye rart om forhandleren der av både kunder og andre mekanikkere. Jeg har Honda, BMW og Yamaha 45min unna så det er stor fare for at det blir handel av en ny sykkel der :thumleft

Ducati Multistrada har jeg også lagt en elsk på, men overgår budskjettet litt pluss at Eiker og Løvaas ligger en god stubb unna...

Så da gjenstår det og se hva det blir til, eneste jeg vet er at jeg trenger en ny sykkel innen 3 uker :roll:
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Leffy's sosialkontor - *Solgt og solgt #Sykkel løs*

Post by hakhap »

Skjønner valget ditt. Gøy å finne en ny sykkel. Selv har jeg planen å lang kjøre med Tuono men blir kanskje neste sesongen og ja det svir litt med forbruket men ikke nok til å velge bort den :)

misspelled with auto correct
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - *Solgt og solgt #Sykkel løs*

Post by Leffy »

Ja det svir litt, men bortsett fra det så er det en nydelig sykkel :thumleft Så da begynner jakten etter den perfekte sykkel igjen, som ikke finnes ;)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
Post Reply